Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Helgen är ju inte slut än. :D 11 timmar och 42 minuter kvar ju.

Här är läget som vanligt, typ. Imorgon börjar C-uppsatskursen och min rastlösa hjärna skriker "JIPPIE" medan kroppen säger "Måste vi...?". Får mer och mer ont för var dag som går, blir tröttare och tröttare och vill bara få ett slut på eländet. Ska bli SÅ skönt att få hem maken senare idag, han är den enda som jag vill ha riktigt nära just nu, känner att jag gärna distanserar mig från alla andra...

Är c-uppsatsen det enda du har kvar innan bf?
 
Nä men nu dricker jag ännu en lättdryck, denna törst som kommit graviditeten alltsåO_o. Annars är jag en typisk vattendrickare men när jag dricker det just nu känns det bara som det blir en stor sjö som ligger och skvalpar i magen. Kanske bara ska parkera på toa med min tillbringare:confused:
 
Nä men nu dricker jag ännu en lättdryck, denna törst som kommit graviditeten alltsåO_o. Annars är jag en typisk vattendrickare men när jag dricker det just nu känns det bara som det blir en stor sjö som ligger och skvalpar i magen. Kanske bara ska parkera på toa med min tillbringare:confused:
Dricker också massor! Och ofta blir det paniktörstigt! Har världens minsta blåsa innan så det finns väl en anledning till denna ständiga kissnödighet...

Vanligtvis får jag i mej tre max fyra glas/muggar dryck per dag. :o
 
Våran lille har haft en lite jobbig period nu denna veckan. Somnar inget bra, svår att lägga när utan att han vaknar, mer snuttig och ja mer missnöjd. På torsdag kom jag på att jag ladda ju när app'en Wonder Weeks. Och ja, i följe den var han mitt i en utvecklingsfas. Så hoppas den har rätt och han blir litt mer nöjd igen denna veckan. I natt har varit den sämste hittills. Somnar inte ordentlig och faktisk skrikit ett tag för jag fick lugnad honnom. Blev nån timmer med sömn här på morgonen iallafall.

I morgon har vi läkare kontroll. Tänk att han nästan är 6 veckor redan...
 
Dricker också massor! Och ofta blir det paniktörstigt! Har världens minsta blåsa innan så det finns väl en anledning till denna ständiga kissnödighet...

Vanligtvis får jag i mej tre max fyra glas/muggar dryck per dag. :o

Apropå dryck och kissnödighet. Igår var jag ute på en entimmesrunda med hästen och blev rätt så kissnödig. Går upp med pall numera och vet faktiskt inte om jag fixar att ta mig upp utan.... Så det blev till att hålla sig och när jag klev av så släppte det:meh:. Antar att bebisen fick till ett riktigt bra tryck på blåsan i den vinkeln :D
 
Själv märker jag en markant skillnad i hur mycket jag dricker och hur mycket jag kissar de flesta dagar nu, var glada så länge ni kissar ut det... Jag tycker mest jag samlar på mig vätskan nu, känns snart som om jag skvalpar när jag går :meh:
Benen är svullna, fötterna likaså, fotknölarna har jag inte sett på snart två veckor tror jag, blivit mycket rundare i ansiktet... Känner knappt igen mig i spegeln ibland :crazy:
Inte fungerar det att dricka extra mycket heller för att driva ut det man samlat på sig, vilket det normalt brukar göra... :cautious: Snart drunknar jag väl i mig själv...
Men jag är inte bitter inte.
;) :mad: :mad:
 
Ungen har varit rätt lugn i veckan, har känt av henne ordentligt varje dag men det har inte varit den där hysteriska aktiviteten som hon hålls med ibland. Men nu ikväll, när karln kom hem, jääääklar vad hon gick igång när vi låg i soffan och han berättade om hur det hade gått på övningen! :D De gör verkligen skillnad på folk och folk redan i magen.
 
Ungen har varit rätt lugn i veckan, har känt av henne ordentligt varje dag men det har inte varit den där hysteriska aktiviteten som hon hålls med ibland. Men nu ikväll, när karln kom hem, jääääklar vad hon gick igång när vi låg i soffan och han berättade om hur det hade gått på övningen! :D De gör verkligen skillnad på folk och folk redan i magen.
Hon vill också följa med ut i skogen nästa gång!

Här har det varit ett himla sprattlande hela dagen faktiskt :-)
 
Hon vill också följa med ut i skogen nästa gång!

Här har det varit ett himla sprattlande hela dagen faktiskt :-)

Hon lär få åka med ut i skogen vare sig hon vill eller inte. ;) Karln (som är aktiv i hemvärnet) har en nära vän som är yrkesmilitär och de ska vara föräldralediga samtidigt hela sommaren, need I say more? Vojne vojne... :D
 
Hon lär få åka med ut i skogen vare sig hon vill eller inte. ;) Karln (som är aktiv i hemvärnet) har en nära vän som är yrkesmilitär och de ska vara föräldralediga samtidigt hela sommaren, need I say more? Vojne vojne... :D
Första smakportionen, soldatens ärtsoppa!

Sen är det bara rätt på överlevnadsmat av vad årstiden har att erbjuda!
 
Känner för att strypa övriga i familjen:banghead:, då passar det bra att stänga in sig med den drygaste och gulligaste katten i världen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 850
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 003
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 222
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp