Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är tyst här nu, njuter ni av våren eller föder ni barn? Vet inte riktigt vad jag ska hoppas mest på...

Uppdatering gravidkläder, lindex boyfriend jeans för gravida i största storleken är underbart sköna! De här kan jag nog bo i ett tag...
Om jag hade valt efter hur det ser ut skulle jag nog haft 1-2 strl mindre men det struntar jag i. Det här är ok att visa sig ute i och tillräckligt hållbara byxor för att använda när sambon och jag eldar ris.
Mvh glad gravid i solen på altanen!

Gott om barnafödande är det ont om, har istället pysslat hemma och känner mig för första gången nöjd med att jag jobbar sista dagen på tisdag. Att kunna vila lite när det passar gör ju att dagen får så mycket mer kvalitet. Tror att sambon min känner ett behov av att komma iordning så har rensats och sorterats och burits upp på vinden. Skönt
 
Besvärlig bäbis vi fått! Somna 22.30 igår när vi la oss och hon åt sista gången. Sen vakna hon första gången 5.30 för mat, sovit hela natten alltså :D Vi andra går upp vid 7.30, fixar djur och äter frukost. Bäbis vaknar 8.30 så jag klär henne och ger mat. Vid 9 åker vi på maskinvisning och hon sover sig genom alltihopa! Vakna inte ens när hon flyttades mellan vagnen och bilstolen och tillvaka när vi åkte mellan två ställen :p Åt en gång och det va innan vi åkte hem strax innan kl 14 då jag "tvångsmatade" henne eftersom vi hade nästan en timme i bilen :)
 
Besvärlig bäbis vi fått! Somna 22.30 igår när vi la oss och hon åt sista gången. Sen vakna hon första gången 5.30 för mat, sovit hela natten alltså :D Vi andra går upp vid 7.30, fixar djur och äter frukost. Bäbis vaknar 8.30 så jag klär henne och ger mat. Vid 9 åker vi på maskinvisning och hon sover sig genom alltihopa! Vakna inte ens när hon flyttades mellan vagnen och bilstolen och tillvaka när vi åkte mellan två ställen :p Åt en gång och det va innan vi åkte hem strax innan kl 14 då jag "tvångsmatade" henne eftersom vi hade nästan en timme i bilen :)
Åh, stackars dig som har en sån krävande bebis, hoppas min är mer lätthanterlig ;).
 
Vi föder inte heller barn men har äntligen landat på ett café. Gå på stan är extremt mycket jobbigare än att gå i skogen med hunden.... Med fördelen att man inte gör av med så mycket pengar ;-). Värmekudde för hemmasmärtlindring fick vi med oss iaf och nu är det fika, sedan hem till soffan.
 
Här har dagen spenderats med shopping. Gick väl sådär eftersom både spjälsängen och skötbordet vi bestämde oss för var slut :p Men nu är de beställda iaf och framför allt så har vi bestämt oss!
 
Besvärlig bäbis vi fått! Somna 22.30 igår när vi la oss och hon åt sista gången. Sen vakna hon första gången 5.30 för mat, sovit hela natten alltså :D Vi andra går upp vid 7.30, fixar djur och äter frukost. Bäbis vaknar 8.30 så jag klär henne och ger mat. Vid 9 åker vi på maskinvisning och hon sover sig genom alltihopa! Vakna inte ens när hon flyttades mellan vagnen och bilstolen och tillvaka när vi åkte mellan två ställen :p Åt en gång och det va innan vi åkte hem strax innan kl 14 då jag "tvångsmatade" henne eftersom vi hade nästan en timme i bilen :)

Åh en sådan vill jag också beställa, och omgående leverans, tack ;)
 
Vi föder inte heller barn men har äntligen landat på ett café. Gå på stan är extremt mycket jobbigare än att gå i skogen med hunden.... Med fördelen att man inte gör av med så mycket pengar ;-). Värmekudde för hemmasmärtlindring fick vi med oss iaf och nu är det fika, sedan hem till soffan.

Nä skogen är betydligt billigare att hålla till i ;)
Har funderat på sådana där värmekuddar, säg till om dom är bra :)
 
Det är tyst här nu, njuter ni av våren eller föder ni barn? Vet inte riktigt vad jag ska hoppas mest på...

Uppdatering gravidkläder, lindex boyfriend jeans för gravida i största storleken är underbart sköna! De här kan jag nog bo i ett tag...
Om jag hade valt efter hur det ser ut skulle jag nog haft 1-2 strl mindre men det struntar jag i. Det här är ok att visa sig ute i och tillräckligt hållbara byxor för att använda när sambon och jag eldar ris.
Mvh glad gravid i solen på altanen!

Tyvärr inget barnafödande här men däremot en massa vårfix, vilket inte är så dumt det heller :).
 
Eftersom jag ännu inte fått några tecken som tyder på förlossning så bestämde vi oss för att åka till Gekås en sväng. Det var kanske inte det smartaste draget med tanke på att påsklovet börjat i vissa delar av landet om jag inte misstar mig. Där var väldigt mycket folk, men eftersom vi visste vad vi skulle ha så tog vi oss igenom varuhuset på dryga timman :up:. Sen har dagen bestått av städning och uppackning av inhandlade attiraljer. Det var skönt att få det gjort, även om jag känner mig ganska tung i kroppen nu ;).
 
Inget barnafödande här heller, men trots det en av de bästa dagarna på länge!

Fick sovit över 4 timmar i sträck inatt, och herregud vilket under som sker med humöret då! Pigg, glad och med energi idag. Trots att vi fick gå upp redan halv 7 imorse då att vi vaknade av att sängen var ett blodbad :crazy: sonen har ärvt jockes lätthet att få näsblod.....

Efter det har vi haft en familjedag där vi var i på lekplatsen/lilla djurparken, och det gjorde under för mitt psyke :love: så härligt att se sonen springa runt och leka och busa :love: :love: (jag har inte vågat åka iväg med honom senaste veckorna pga att jag inte hinner med honom om han får för sig att sticka)

Med detta i minnet så håller sig förhoppningsvis mitt humör sig hyffsat bra ett par dagar :D
 
Eftersom jag ännu inte fått några tecken som tyder på förlossning så bestämde vi oss för att åka till Gekås en sväng. Det var kanske inte det smartaste draget med tanke på att påsklovet börjat i vissa delar av landet om jag inte misstar mig. Där var väldigt mycket folk, men eftersom vi visste vad vi skulle ha så tog vi oss igenom varuhuset på dryga timman :up:. Sen har dagen bestått av städning och uppackning av inhandlade attiraljer. Det var skönt att få det gjort, även om jag känner mig ganska tung i kroppen nu ;).
DET var en imponerande insats!
 
Vi föder inte heller barn men har äntligen landat på ett café. Gå på stan är extremt mycket jobbigare än att gå i skogen med hunden.... Med fördelen att man inte gör av med så mycket pengar ;-). Värmekudde för hemmasmärtlindring fick vi med oss iaf och nu är det fika, sedan hem till soffan.
Vad är det för värmekudde, typ vetekudde eller någon annan variant?

Verkligen mysig! Har ett stort antal katt-magebilder men har tack och lov inte satt mig in i hur man lägger in foton här, då skulle jag förmodligen ta över helt :D
Vår lilla hund har inte varit särskilt intresserad av magen (och är rent allmänt bara måttligt intresserad av gos), men nu på sistone så märks det att han mer än vanligt vill hålla koll på mig och sitter gärna nedanför min säng och spanar.
 
Här har det också varit fixardag: rensat ut en massa prylar dom ska skänkas bort, sytt, bakat och promenerat med hunden i vårvädret :)
 
Vad är det för värmekudde, typ vetekudde eller någon annan variant?


Vår lilla hund har inte varit särskilt intresserad av magen (och är rent allmänt bara måttligt intresserad av god), men nu på sistone så märks det att han mer än vanligt vill hålla koll på mig och sitter gärna nedanför min säng och spanar.

Vetekudde, vår började poppa i micron ;)för ett tag sedan så det var bäst med en ny tänkte jag. Alltid bra med naturlig smärtlindring.

Min (vår, men i själen tydligt min) hund vaktade mig som tusan i början på graviditeten men det kan lika gärna varit pga min oro. Jag var rätt hysterisk innan det sjönk in :o, och han är en riktig känslohund. Vägrade följa med husse på promenad och så. Men nu tycker han tydligen jag kan klara mig själv en timme då och då :D
 
Även här är det en vaktkatt :p
Normalt sett sitter vi i varsin ände av soffan och hon är inte särskilt sällskaplig. Numera ska hon helst vara i magen :meh: Och jag som är helt osällskaplig just nu håller på att bli knas :p

Var dock värre förra gången jag var gravid, vi har två katter och de gick i skift då. Från att båda alltid varit ute stora delar av dagen så såg de nu till att en var inne hela tiden. Och i samma rum som mig. Konstant. Kände mig lätt förföljd då. :cautious:
Denna gången är lillkissen helt oberörd dock, så nu får gamlingen ta all vakt själv. Tur hon måste ut och rasta sig ibland så jag får lite lugn och ro :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 852
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 004
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 229
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp