Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var det inte du som tyckte att det blev fel med statistiken när vi hade två för tidigt födda marsbebisar och att statistiken kunde rättas till genom att fler sedan gick över? Isf skyller jag min övertid på dig :devil:;)
:eek:

Nja, jag tyckte inte så, men jag var rädd att det skulle bli så :p
 
Varför jag inte gillade föräldragruppen (eller rättare sagt de som höll i den): fick just ett mail därifrån och trots att ALLA deltagare lämnat sin mailadress (mailet innehöll en lista med allas mailadresser) har mailet endast skickat till... Gissa? Jo, mammorna.

Blä.

Fy, jag skulle också tänt till!
 
Samma här. Vi lämnade också båda våra adresser, ska bli intressant att se om de kommer till användning ;)
Hmm inser precis att vi kan båda lämna könsneutrala adresser om vi ska lämna till vår grupp, bara för att se hur de hanterar det....

Har inte varit på föräldragrupp ännu och spontant är jag lite skeptisk men vi har anmält oss och sagt att vi kan gå därifrån om de verkar konstiga.
 
Hmm inser precis att vi kan båda lämna könsneutrala adresser om vi ska lämna till vår grupp, bara för att se hur de hanterar det....

Har inte varit på föräldragrupp ännu och spontant är jag lite skeptisk men vi har anmält oss och sagt att vi kan gå därifrån om de verkar konstiga.

Vi var där två gånger (av fyra). Alla par var trevliga, men på det stora hela gav det inte så mycket. Det enda som jag tar med mig därifrån är minnet av en grymt häftig tjej som skulle ha sitt andra barn men de var ändå där eftersom det var killens första. Hon var så himla öppen om hennes första väldigt jobbiga förlossning och det gjorde stort intryck på mig (plus att det blev väldigt intressanta diskussioner av det hela). I övrigt var det väldigt "tunt" i brist på ett bättre ord.
 
Hmm inser precis att vi kan båda lämna könsneutrala adresser om vi ska lämna till vår grupp, bara för att se hur de hanterar det....

Har inte varit på föräldragrupp ännu och spontant är jag lite skeptisk men vi har anmält oss och sagt att vi kan gå därifrån om de verkar konstiga.
Ja! Det blir ett kul experiment.
 
Oj @Elisha den trippen skulle jag inte vara lika sugen på :o. Har BF på påskdagen och lämnar nog inte staden, dels för att sambon jobbar, och dels för att jag i såna fall får köra själv.
Nehe :) jag känner att eftersom det är så himla många veckor den faktiskt kan dyka upp på så har jag ingen lust att sitta hemma eller i närheten för det.. Finns ju faktiskt sjukhus på andra platser med , även fats jag gärna ser att den föds i Sthlm o inte Jönköping :) typ sommarstuga hade jag nog hoppat åkt till,men detta är bilmässa o så himla viktigt för mig. Så jag chansar :)
 
Nehe :) jag känner att eftersom det är så himla många veckor den faktiskt kan dbrustet p på så har jag ingen lust att sitta hemma eller i närheten för det.. Finns ju faktiskt sjukhus på andra platser med , även fats jag gärna ser att den föds i Sthlm o inte Jönköping :) typ sommarstuga hade jag nog hoppat åkt till,men detta är bilmässa o så himla viktigt för mig. Så jag chansar :)
Det går säkert utmärkt :):up:. Min lär ju inte heller komma just söndag 5/4, försöker släppa det datumet. Har varken sammandragningar eller förvärkar, bara ett allmänt obehag och missnöje :meh:
 
Det går säkert utmärkt :):up:. Min lär ju inte heller komma just söndag 5/4, försöker släppa det datumet. Har varken sammandragningar eller förvärkar, bara ett allmänt obehag och missnöje :meh:
Jag försöker också låta bli att fixera vid datumet, även om det är svårt. Har möjligtvis känt av lite förvärkar idag, men vill vara mentalt inställd på att det troligtvis kommer dröja ett tag fastän appen säger 96,8 %....
 
Hmm inser precis att vi kan båda lämna könsneutrala adresser om vi ska lämna till vår grupp, bara för att se hur de hanterar det....

Har inte varit på föräldragrupp ännu och spontant är jag lite skeptisk men vi har anmält oss och sagt att vi kan gå därifrån om de verkar konstiga.
Verkar vara väldigt olika det där hur givande föräldragrupperna är. Jag och sambon tyckte att de flesta träffar var väldigt givande och alla deltagare var jättetrevliga. De skickade mail till båda föräldrarna (:up:) vilket jag trodde var självklart tills jag läste @Tassetass inlägg :crazy:. Men det går ju alltid att gå därifrån om det är värdelöst ;).
 
Verkar vara väldigt olika det där hur givande föräldragrupperna är. Jag och sambon tyckte att de flesta träffar var väldigt givande och alla deltagare var jättetrevliga. De skickade mail till båda föräldrarna (:up:) vilket jag trodde var självklart tills jag läste @Tassetass inlägg :crazy:. Men det går ju alltid att gå därifrån om det är värdelöst ;).

Jag är nog mest rädd att alla ska vara dårar som jag inte delar en enda värdering med, typ ;-)

Men som sagt, vi ger det en chans!
 
MARS
2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet. Albin född 6/3 kl 22.47, 3535 gram och 50 cm.
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka Elise född 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

*Puttar upp*
 
:banghead::banghead::banghead:
Haft ett par onda sammandragningar senaste timmen, och med en gång så är ju hoppet uppe om att INATT händer något...

Samtidigt så säger pessimisten i mig att det troligen bara är för att jag är så förbaskat kissnödig, sammandragningarna blir alltid värre då....:cautious:


(oj vad glada ni kommer bli när mini kommer ut - äntligen slipper ni då den desperata kärringen om hela tiden tror något är på gång :p )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
400
Senast: Rosett
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
20 852
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 005
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
46 231
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp