Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

+apollo

Förra året pyntade jag inte alls. Bodde själv i en tråkig lägenhet i Blackan. En liten etta dessutom. Hade inte ens gardiner uppe :p den här julen kommer vi att bo mysigare och det kanske kan gå att skapa lite stämning även om sambon inte är så intresserad ;) man kan ju hoppas!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi har otrolig press från företaget att man alltid ska ge 120% och högste chefen sa på ett besök i våras att ingen ansträngning är god nog om inte svetten lackar.. Företaget är drivet stenhårt enl tyska principer och passar det inte kan man dra.. Typ.. Vi har ju mellan 15-60 min rast beroende på hur länge man jobbar, så givetvis sitter vi ner då, men att ta 5 min paus för att gå ut och sätta sig FÅR. Man givetvis göra men det förväntas att man ska offra sig för att vara en god anställd och göra allt för sitt företag :grin:

Det är otroligt mkt som brister i dom anställdas rättigheter men ingen orkar ta tag i det för det är ett jobb i väntan på något bättre för dom flesta (även för mig)

Men shit! :eek: Vad jobbar du med egentligen? :confused: Hoppas du hittar något annat illa kvickt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jösses! Det låter hårt. Hoppas i alla fall att du får igenom graviditetspenning sen. Det där lär bli tufft med magen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*knapp*

spjalsang-paso-doble-3-in-1-fri-frakt.jpg

spjalsang-paso-doble-3-in-1-fri-frakt.jpg


Alltså... superdyrt och jätteonödigt att slänga närmare 6000 spänn på den här...? :angel: *vill haaa*
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi har otrolig press från företaget att man alltid ska ge 120% och högste chefen sa på ett besök i våras att ingen ansträngning är god nog om inte svetten lackar..

Kanske chefen har missat att enligt tyska "principer" (dvs lag) sa är företaget skyldigt att erbjuda gravida kvinnor som arbetar staende möjlighet att sitta ner mellan varven, och efter femte manaden far hon inte arbeta staende mer än fyra timmar om dagen. (Och förövrigt inte lyfta mer än fem kg regelbundet, och inte mer än 1 kg om det gäller enstaka lyft.)

Finns det inga skyddsregler för gravida i Sverige?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Hoppas bara inte att det händer mig :o Såg den på FB häromdagen, jag hade nog blivit lite.. Skitnödig.. Om det hänt mig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jättefin och praktiskt med lådor!
Men 6000 kr är definitivt för mycket för mig...

Panaccea, mina bekanta med tvillingar hade sina i samma spjälsängen rätt länge. I början är ju bebisar så små att de får plats på tvären och sängen känns jättestor ;) Jag vet att de tvillingarna sov bäst tillsammans länge innan det blev att de störde varandra.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Förresten, ang att vara pryd och äckelmagad så är nog min sambo inte någondera. Dock går ingen sv oss på toa med öppen dörr eller så, men typ problem i graviditeten tex är ju ofta lite småäckliga och han har inga problem att lyssna på dem och har varit med på både förlossning och gynakuten.

Dessutom är jag lite klantig och har haft lite otur och skadat mig ordentligt vilket gjort att han fått agera lite personlig assistent utan problem.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jättefin och säkert jättepraktiskt. Men fy vad dyr :eek:

Nej, här blir det en Ikea säng
Denna är jag ganska förtjust i - gillar det lite vågiga kanten :)
hensvik-spjalsang__0133466_PE288944_S4.JPG
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl.


om någon har tråkigt, och gillar att ha roligt på andras bekostnad...
hahahahahah jag döööör!!

http://www.youtube.com/watch?v=5mwB4xB_Lsg
Åh!!! UNDERBART!!!

Går det inte att hitta på begagnatmarknaden? :)
Inte tänkt på det, men ska absolut kolla upp det!

Jättefin och praktiskt med lådor!
Men 6000 kr är definitivt för mycket för mig...
Eller hur! Ja, jag tycker nog den är i dyraste laget. Ska höra vad sambo tycker också. Kanske kan han bygga ihop någon liknande variant?

Den var jättesöt. :)
I knooow! :)
Jättefin och säkert jättepraktiskt. Men fy vad dyr :eek:

Nej, här blir det en Ikea säng
Denna är jag ganska förtjust i - gillar det lite vågiga kanten :)

Ja, så käckt med skötbordet som går att fälla upp också! Som sagt, hoppas sambo kan bygga ihop något. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja vi ska få en spjälsäng av mina gudföräldrar som gått i generationer och tanken är att dom ska få dela tills dom störa varandra och sen får dom varsin matchande säng sen :) fast hittar vi inget hus innan dom kommer så får dom låta bli o sova för vi har ingen plats till nån extra säng :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha!

Usch, jag har börjat känna av foglossning nu, än så länge hanterbar, jag hoppas att det håller sig så.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag ligger och tittar på uppfinnarna och idag är första gången jag känt riktigt sprattel från båda samtidigt :laugh: har känt något fladder innan från en i taget men varit osäker på om det varit bubbel eller bebis men nu var det inga tvivel :) kände av tv1 första gången igår och då tänkte jag att det måste varit bebis för har nog inget som kan bubbla just där :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt :) .

Sitter också och tittar på samma program och känner små pickandes från magen. Har känt det då då i en vecka, igår blev det lite tydligare och nu lyckades sambo även känna en spark utanpå magen :love:

Populärt program :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 137
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 763
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp