Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det trodde jag att alla gjorde. Första gången trodde jag att han drog igen dörren i farten men att den gick upp (låsa är för mig inget viktigt) men när det hände 3 gånger började jag ju fundera, haha.. Nåja, när han bevisade att han är lite pantad så tänkte jag att jag inte ville ha med honom att göra längre så då löstes problemet. Jag var väldigt irriterad på karln som inte kunde låta mig vara och satt ensam vid öppna spisen med en filt och längtade efter min fina Alex som var i en stuga 10 mil bort med några kompisar och söp så fort han lämnat mitt hus ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Han hade förvisso fått höra att jag kan bli lättfotad om jag dricker lite större mängder alkohol så han försökte supa ner mig. På EN vinare och ett par cm likör i botten av ett glas ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahahahah! Vilken dåre! Fast det kanske var en invit till wetsex eller något :D :angel:

Sambon är lite rolig ang dörren, han lämnar aldrig dörren öppen och enda gången jag får vara där inne är om jag redan ockuperat toan och han har kris och jag inte kan gå ut.. typ duschar eller så. Han har inte lika mycket problem med att det är jag som sitter på toan och kissar, fast han brukar ofta försöka vara extremt diskret.. typ alltid ha ryggen vänd mot mig.. vilket kan bli rätt komiskt när han går krabbgång :rofl:
Däremot när det är dags för nr 2 så är det ingen som har på toan att göra, det gäller oss båda. Jag kan dock vara slarvig på att stänga dörren om han är på undervåningen... kommer han upp då så vrålar jag "NEEEEEEJ!!!!" (toan ligger så man inte kan missa en person som sitter på toan med öppen dörr) och han vrålar tillbaka "men stäääng dörren daaa!!!" och sist svarade jag så jävla klokt... :angel: "MEN SLUTA FÖRFÖLJ MIG!!!" :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag brukar försöka stänga för det mesta om jag inte är själv. Ibland är det dock sådär bråttom och man blir så kissnödig som bara gravida kan bli :o Då ligger inte dörrstängning högst i prio. Jag är ju normalt väldigt kissnödig så fort jag kliver innanför dörren hemma oavsett när jag varit på dass senast men nu är det helt sjukt! Det är ett under att man inte kissat i byxorna i hissen på väg upp. Några gånger har jag liksom vandrat runt så den gamla skramliga hissen så den bara gungar och slår i väggarna :o Jag lever liksom med hoppet att den inte ska tappa fästet ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vargavinter i år sägs det. Borde man investera i en vinterjacka med bättre om plats för magen kanske, trots allt? Det snöar för fullt här så jag är bara allmänt glad och tycker att det är helt fantastiskt trevligt! :) hoppas innerligt att vi inte får långa perioder av ishalka bara.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Uh uh uh! Jag hoppas! Jag ÄLSKAR mycket snö! Åååh, då kan man ju rida typ överallt!! Nu har vi dessutom så vi kan ploga hagarna med fyrhjuling så det blir inte lika jobbigt som tidigare år.. Whoop whoop!!

Fick precis ett presentkort av min mamma på massage.. men.. jag kan inte ligga ner på magen för då kan jag inte andas.. och presentkortet går ut i februari. Vette tusan hur jag ska göra.. frågade sambon men han tackade oförskämt nej... :grin:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Använd det! De flesta som är utbildade vet hur de ska massera även en gravid ;) (dvs du ligger troligen på sida, och sitter upp för vissa muskler)
*kollade upp det då jag själv skulle vilja ta mig iväg.... en dag :p *
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är också sugen på massage och hade samma funderingar som du men det kanske går att lösa... Min rygg mår ju för tillfället inte särskilt bra den heller.

Sambon masserade mig häromdagen medan jag låg på mage och jösses säger jag bara. Men! Det var skönt så jag kunde överleva på mage i sängen trots att det var ont om luft. På en hård brits hade det nog inte varit så roligt dock. Jag har tänkt några gånger att de borde bygga specialbritsar för gravida med maghål :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

När jag går till kiropraktorn när jag är gravid så ligger jag på sidan eller sitter upp. Funkar det också.

Idag.har jag börjat packa på riktigt, min äggkoppssamling har blivit tvättad och jag ska fortsätta på pysselrummet.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

hahahahahah jag läste "min ägglossning" och tappade hakan.. men men men... hon ska väll inte ha ägglossning? vad har hänt nu!? :confused:
sen läste jag lite noggrannare..

men va roligt för er, snart är ni svennar hela högen :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det läste jag med :p

Visslan: Åh, jag längtar tills jag också kan börja packa. Vi flyttar ju i samma veva men har inte tillräckligt mycket grejer för att det ska vara värt att packa än :p Det blir ju så "på riktigt" när man får packa.

I morgon får jag en adventsljusstake till min arbetsplats. Läääääängtar! :D Jag kan ju inte börja pynta förrän efter flytten känner jag. Tur att min karl inte bryr sig så mycket så jag kan pynta och slänga upp massor med härlig belysning! Det är ju så fint med adventsstakar, gran och levande ljus.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, jag har alltid varit helt ointresserad av julen, ffa pyntet.. nu funderar jag på om mitt nyvunna intresse inte har lite med graviditeten att göra.. typ att jag nestar? Jag är verkligen, verkligen inte någon lull-lull människa i vanliga fall och jag är sugen på att fixa hur mycket som helst.. sedan får vi väll se hur mycket som blir av, haha. men planerna finns iaf :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Allt för dig! ;)

Apollo +övriga:

Jag frågade faktiskt sambon förut om han skulle raka mig om jag bad honom när jag inte längre når. Svaret kom fort, "japp" :) jag är räddad! :p

Jag blir lite förvånad faktiskt att karlarna inte vill hjälpa till... min sambo gör det mer än gärna :angel:

Jag har inte ens funderat över att man inte kan raka eller klippa tånaglarna själv osv... men å andra sidan är jag rejält överrörlig så jag kanske fixar det själv ändå. Det känns lite som etticke-problem som man tar itu med när det dyker upp :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jo, min finner sig ju i det mesta så jag har ju inte direkt tvekat jättemycket heller :p

Jösses, jag gick förbi en spegel nyss och såg att min mage börjar synas på riktigt. Jag har ändå levt i tron att jag är smal för att vara gravid. Jag börjar faktiskt få förståelse för såna extremtjocka människor som låter det gå så långt och att de inte ser det själva. När man ser sig själv varje dag kan man ju faktiskt missa att man växer :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade tänkt skaffa ny vinterjacka i år eftersom den jag har haft de två senaste åren är sjukt stor. Nu behöver jag ju inte det och hoppas på att kunna använda den hela tiden den behövs :) Däremot säger de ju att det inte kommer att blir så mycket snö pga kylan - mildare vinter ger mer snö... vi får väl se hur det blir, jag saknar snön här uppe men vill verkligen inte vara med om två meters snödjup igen :eek:

Ang julpynt så brukar jag hinna/idas få fram ljusstakar i fönstren lagom till 3:e advent... i år är kartongerna redan ner-burna från vinden och en tomte står framme på bänken... jag tror också på nesting! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi har otrolig press från företaget att man alltid ska ge 120% och högste chefen sa på ett besök i våras att ingen ansträngning är god nog om inte svetten lackar.. Företaget är drivet stenhårt enl tyska principer och passar det inte kan man dra.. Typ.. Vi har ju mellan 15-60 min rast beroende på hur länge man jobbar, så givetvis sitter vi ner då, men att ta 5 min paus för att gå ut och sätta sig FÅR. Man givetvis göra men det förväntas att man ska offra sig för att vara en god anställd och göra allt för sitt företag :grin:

Det är otroligt mkt som brister i dom anställdas rättigheter men ingen orkar ta tag i det för det är ett jobb i väntan på något bättre för dom flesta (även för mig)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 140
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp