Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet

Rättar eftersom jag fick nytt datum på UL. E.v får jag rätta igen, enligt BM kan det vara så att jag inte ska gå hela tiden ut ... :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hej Vilse! :)

Ang. paddar: Jag har funderat på en sån för att spela på men jag är så beroende av tangentbord när jag skriver. blir G a l e n när jag surfar i "luren" (Iphone) det går men... jag skriver med tvåhandsfattning och tittar inte på tangenterna (är tydligen snabbare på att skriva än Umeå Universitetssjukhus's snabbaste läkaresekreterare :cool: :D (nåt ska man va bra på?) men ....

Panacea: :love: å vad mysigt med bebispaket!

DS: tycker du gör rätt som tar ut semester...! Jag tog ut en dag i veckan förra graviditeten - jättelyxigt.

Vindvissla: Hej, vad jag har saknat dig! Blev det huset som du länkade till här? :laugh:

ockås ett KL:
Blev uppringd av en handläggare från F-kassan idag som tydligen ska vara min alldeles egna :love: jättegullig människa som tyckte att det sista jag skulle fundera på var sjukpenningen, den kommer i morgon. SÅ :devil:-a skönt! :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
26:e Lewellyn, första barnet


La till mig själv igen eftersom jag trillade bort
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
26:e Lewellyn, första barnet


La till mig själv igen eftersom jag trillade bort
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag skriver med tvåhandsfattning utan att titta både på iphonen och på datorn. Är väl inte turbosnabb men jag är snabb nog för det jag gör :) Hade dock iphone som enda internetkälla under 1 år eller något sånt. Betalade räkningar med den, slösurfade, chattade etc. Funkade helt okej!

Ja det känns rätt med semester, jag är för gammal för att orka med att vara utan semester nu :o Samtidigt vill jag inte ta ut något innan flytten då jag vill ha en trevlig plats att bara vara hemma på några dagar innan man tar tag i saker man vill göra och mår bra av och nuvarande lyan går inte in under "trevlig plats"! :p Jag drömmer lite om att bara bunkra upp med några bra böcker att läsa, hämta en vovve hos mamma och bara mysa ner mig i soffan med katt och vovve och plöja böcker. Det hade varit sååå mysigt! Och sovmorgon varje dag såklart! :)

Ska nog försöka ringa planeringen direkt och fråga hur många dagar jag har kvar! Haha!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt med semester. Jag skulle verkligen behöva lite semester nu känner jag. Är visserligen ledig på fredag men då är det så mycket som ska styras upp.
På morgonen ska vi till BM, sen har jag ett inplanerat frisörbesök i stan vid 11. Sen var det planerat att jag skulle fixa det sista små detaljerna (kläderna) till bröllopet på lördag och sedan dra till globen och shoppa.
Det var bara det att sambon IGÅR kom på att den inplanerade svarta pälsboleron jag tänkt ha, inte funkade bra eftersom den var just SVART. Det kan man ju inte ha i kyrkan.... Han har jobbat så sjukt mycket senaste tiden att han inte haft någon tankeverksamhet över till något annat än jobb och trotts att vi stått och pratat om det så minns han inte det :grin:
Jag som var så jädra nöjd över att jag skulle ha den - då kan jag ha svarta skor och slipper köpa det... Så, nu ska jag lyckas lista ut vad jag ska ha över axlarna i kyrkan och vad jag ska ha för skor... Dessutom känns det så jävla onödigt att köpa ett par skor jag aldrig annars skulle använda så jag vägrar köpa ett par vita.. ååååh jag är så frustrerad och jag vet inte hur jag ska lösa det öht... jävla apskit :cry:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har en Asus Transformer Pad TF300T och till den kan man kopa ett tangentbord. Sa det blir en surfplatta nar man vill och en laptop nar man vill.

Det finns GRYMT mycket jattefina appar till dem till smabarn fran typ 1 och uppat. Jattepedagogiska och roliga och det kanns som sa mycket battre underhallning an att titta pa film.

Jag har ocksa fatt ett namn pa en tjej pa F-kassan, vill garna ta reda pa vad som galler redan nu, om jag maste ha nagra blanketter med mig eller om det ar helt hopplost att forsoka fa arbetet har tillgodoraknat. Om jag inte far det sa kommer jag fa lagsta ersattningen :S

Angaende hus sa har vi inte kopt nagot an, vi kommer fa bo i mammas kallare tills vidare. Men det finns ganska manga tomma hus till salu sa det galler bara att hitta ett som vi gillar. Just nu ar vi inne pa ett hus i Bara, 5 km fran mina foraldrar. Det vore ju onekligen smidigt, om de vill lana ett barn eller sa :angel:

Igar klippte jag nog tanaglarna for sista gangen denna graviditeten. Behovde nastan forstoringsglas for att se dem eftersom jag har en volleyboll emellan mig och de nedre delarna av min kropp. Som tur ar ar en kompis mamma fotterapeut sa innan forlossningen tanker jag ga dit och bli tillpiffad, man kan ju inte foda barn med hardhudade fotter :eek:

Annars mar jag faktiskt ganska bra nu, foglossningarna har inte blivit varre och kulan ar ganska sot. Bebisen (som for tillfallet heter Charlie Bear fast Sam tycker den ska heta Beaches) sparkar massor och ror sig mest hela tiden :love: Jag langtar saaa efter en liten sparkdraktsbekladd mjukkindad lattviktare som man kan knyta upp i en gosig sjal :love:

Idag ar nast sista dagen pa jobb for mig, ska forsoka organisera alla dessa fotbollsgrupperna som vill komma och heja pa Sverige nar vi klar Irland i september. Vi brukar vanligtvis inte boka biljetter till evenemang sa detta ar helt nytt och vi ar helt snurriga kanns det som... Jag ar ensam pa kontoret sa jag ska lyssna pa musikaler hela dagen!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Det är så roligt med magen! Jag fick en chock när jag insåg att jag inte såg musen längre utan var tvungen att lyfta upp/in magen för att se :D

Va roligt att han vill att den ska heta beaches, det namnet fick min kotte i beachtråden på ÄU, hängde där väldigt flitigt innan grav.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jag satt och räknade och googlade. Jag borde ha minst 147,5 h att ta ut baserat på att man enligt lag ska ha rätt till 25 dagar och jag antar att det då blir 25x8=200 timmar. Jag har ju tagit strödagar när det har varit något jag behövt ordna. Slängde iväg ett mail till planeringen där de får förbereda semester baserat på ovanstående och hoppas att det stämmer. Ska dubbelkolla det på lönespecen när jag kommer hem. I så fall behöver jag bara jobba 18 timmar (lär alltså bli 23-24 timmar då mina pass i regel är på 12 h, ibland med lunchraster på 30 min) för att få en heltid. Hoppas bara att det går igenom men det borde det ju göra med tanke på att jag räddade skinnet på planeringen i somras med alla mina förbaskade extrapass i somras! Sedan är det bara FK som ska godkänna min ansökan om FP så har jag baskemig inte många pass kvar!

Trist med boleron. Jag hoppas att du hittar ett alternativ om du inte kan övertyga honom om att det är ett jättebra alternativ.

Känslan när man inte ser muttan längre.. Jag har gått och funderat, nu kan jag ändå liksom luta mig ner i en båge på sidan och putta undan magen lite men jag får ju skavsår att vara pälsad där nere så jag undrar hur länge jag kommer att kunna raka mig själv. Det är väl bara en tidsfråga innan sambon får assistera mig i muttrakning :o

Visslan: Hoppas att det går bra för dig med FK. Inte roligt att hamna på lägsta ersättningen när man faktiskt har jobbat och tjänat pengar.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har tydligen också trillat bort så lägger till mig igen




Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
10:e Klockmalva, 2:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
25:e nyistan, 1a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
26:e Lewellyn, första barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kan du inte vaxa annars, pa salong? Annars brukar sambosar tycka det ar ganska kul att hjalpa till :D

Jag hoppas ocksa jag kan tillgodorakna mig det jag har jobbat har, det verkar inte finnas nagra lagar, bara EU rekommendationer (som sager att man ska kunna tillgodorakna sig arbete inom EU). Men harifran skulle jag fatt 235 euro i veckan i 26 veckor sa om man slar ut det pa ett ar borde det bli typ samma.

Jag har funderat pa om jag inte ska plugga till socionom och bli typ kurator eller terapeut av nagot slag. Men jag pallar inte plugga i 7 ar...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ DS

Jag är också sånt som får "problem" när jag är orakad. Det kliar och skaver som fan.. men hahahaha jag skulle ALDRIG släppa ner sambon där nere.(...... i det avseendet.. :angel:) Never freaking ever! Han skulle nog aldrig våga heller men fy fan.. nä då hivar jag heldre upp ett ben på badkarskanten och kör på känsla :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag ar sa ombytlig att jag kor pa olika stilar hela tiden. Sa jag tycker det ar helt ok att vara lite vildkvinna ett par manader. Dessutom har jag hort att det ar battre att sy om man inte ar rakad, om man nu skulle spricka. Om man ar rakad kan det handa att de syr in harsackar eller nat. Tillrackligt bra anledning for mej i alla fall :D Och sambon verkar inte bry sej det minsta, han ar lika glad hur jag an ser ut!

Har ar min lilla volleyboll v 24 (23+3)

20121122_103129-764977.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

lustigt för jag har läst att de rakar själva för att komma åt om man själv inte är rakad och de behöver sy.. visserligen minns jag inte vart jag läst det men jag tror att det är typ en så extremt trovärdig källa som typ.. familjeliv eller nått :D

Vad fin magen är! Hela du faktiskt :) :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Asch, jag är inte så nervös, Min karl är tillräckligt duktig med att pilla med småsaker (nåja, fritolkning) så jag är inte det minsta nervös :p

Visslan: hm, det lät otäckt. Man kanske ska försöka hålla sig lite småstubbig så de i alla fall kanske ser var det brukar vara päls? Jag får inte bekymmer förrän pälsen är på ca 3 mm. Vad karln tycker bryr jag mig inte alls om men som sagt: det kliar och skaver och är allmänt blä när pälsen växer ut. Alternativet är väl att kedja fast blygdläpparna rakt åt sidorna så pälsen inte kommer åt något känsligare :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Moahahahah! Uppenbarligen måste våra karlar göra något rätt iaf eftersom de lyckas få oss på smällen :angel:

kl

Nyklickad bild idag. V 25 (24+2)

pic_50b614c1ddf2b36d910016e9.jpg


haha min tröja är lite i minsta laget. Det är en gravidtröja och jag köpte den när jag inte var gravid och redan då var den lite i kortaste laget i sidorna... det är precis att det funkar fortfarande men på bilden är det ju veeerkligen på gränsen haha, spec kring bröstet/armhålan ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Asch, jag är inte så nervös, Min karl är tillräckligt duktig med att pilla med småsaker (nåja, fritolkning) så jag är inte det minsta nervös :p

Visslan: hm, det lät otäckt. Man kanske ska försöka hålla sig lite småstubbig så de i alla fall kanske ser var det brukar vara päls? Jag får inte bekymmer förrän pälsen är på ca 3 mm. Vad karln tycker bryr jag mig inte alls om men som sagt: det kliar och skaver och är allmänt blä när pälsen växer ut. Alternativet är väl att kedja fast blygdläpparna rakt åt sidorna så pälsen inte kommer åt något känsligare :rofl:
Jag tror de där kedjorna kan störa mer än vad den utväxt gör, men det är ju bara var jag tror :angel: :D

/Vilse - vars gubbe inte kommer att ha annat väl än att leka frisör där nere när det väl kommit så långt :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, ja, för att bli en liten aning privat så, vi ligger ju på extremt olika nivå vad det gäller sådana drifter så jag brukar skoja om att det är ett under att det blev barn, haha. Men det är väl så, det är kvaliteten som styr, inte kvantiteten ;)

Vilse: Asch, det jag var rädd för är väl att kedjorna formar blygdläpparna på längden så jag i princip kan dra dem över knäna när det blir kallt ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alltså, woooow, jag fattar inte hur ni vågar.. jag skulle aldrig släppa dit han med en rakhyvel. Jag tror visserligen att han skulle vägra dessutom :p (va självklart tvungen att skicka iväg ett sms och fråga bara för det) :D

Men av att dömma hur många gånger han skär sig när han rakar sig, och det katastrofala resultatet när han själv försöker putsa you know what... så.. heeeeell no :eek:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha, vi är periodare. när det jobbas mycket så orkas det inte med något öht.. vi har så sjukt olika rutiner dessutom (han sover ofta när jag kommer in från stallet) och så har vi ofta så mycket att göra så vi stupar i säng.. men ibland så lyckas vi timea någon hormontopp och får till det hyfsat :p

men vi måste va super fertila, jag har alltid tjatat om "det tar i snitt 8 månader att bli gravid"... det tog sig på första försöket båda gångerna (första gången resulterade i MF) och vi blev lika chockade båda gångerna.. det skulle ju ta 8 månader? :D visserligen har jag super tydliga symptom på ÄL så det var inte så svårt att gissa när det var dags sas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 141
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp