Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tss, paddan är hans, jag har iphone och är mer än nöjd. Jag är inte särskilt impad av paddpr faktiskt. Det är mest onödigheter tycker jag ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet

Uppdaterad igen! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet

Uppdaterad igen! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis! Och välkommen! :)

Vet inte om jag är ute o cyklar nu men visst har vi bott i samma lilla håla för många år sen? B-berga
Jag vet att jag känner igen ditt nick "från någonstans". Jag trodde dock vi hade träffats *noll koll* Men den lilla fina byn *host* är jag uppvuxen i ja ;)

Det som är annorlunda med förlossningssmärta och värkar är ju att det är en positiv smärta och det är pauser mellan värkarna.
Dessutom finns det ju smärtlindring att få och belöningen går inte av för hackor :)
För mig var det en oerhört häftig upplevelse och jag hade varit lite orolig för just hur jag skulle hantera smärtan osv, men i slutet av graviditeten kände jag att jag förstod att man var gravid så pass "länge" som 9 månader, för att tröttna och bara vilja ha ut och träffa ungen på vilket sätt som helst ;)

Jo - det är väl så jag hoppas jag också kommer känna :D Jag känner redan nu att kan jag så ska jag genomföra en vaginal födsel (värre än så är alltså inte rädslan) - men jag kommer nog begära all smärtlindring som man kan få :angel:



Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1:a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, vi har både och :)
Men så använder vi knappt datorn längre alls, jag skulle in och anmäla VAB och då är datorn bra, annars samlar den damm...

KL
Jag har förresten börjat få mer sammandragningar igen, känns sådär :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det kan vi säkert också ha gjort. Jag är ansiktsblind så jag att jag inte känner igen dig på bilderna säger inte så mycket :p
Men det måste varit ganska länge sedan - så det känns preskriberat och helt tillåtet att glömma då tycker jag :angel: Eller så kan man kanske skylla på hormonerna :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tillhör även de som inte förstår storheten med plattorna. De är klumpiga att ha med sig jämfört med en telefon - men samtidigt alldeles för små för att sitta och kvällssurfa på :p
Dock väldigt praktiskt att fylla med film så man har något att se på när man flyger :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha helt tillåtet ;) jag hade aldrig känt igen dig heller, associerar bara ditt nick med b-berga men har inget ansikte till nicket :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men det är bra - då ligger vi på lika nivå. Så slipper jag känna mig dum :D

Efter att jag följt dig/er här i tråden och läste om dina tvillingar så gick jag faktiskt och oroade mig över att själv få tvillingar :D (har det i släkten om än någon generation bak). Bara tanken på chocken man måste få när där helt plötsligt dyker upp TVÅ små aliens på ultraljudsskärmen :eek:
Jag har ju fortfarande svårt att förstå att jag har en där inne - trots ultraljud och har känt av sparkar sen vecka 14-15 :p

Vände det upp och ner på världen ett tag, eller var du ändå beredd på det?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi köpte ipad när ena datorn lämnade in, tyckte att det kändes bättre med en sån och en dator än två datorer.
Jag gillar att surfa och titta på film/playkanaler på den och den är lättare/smidigare att ta med sig på resa än datorn. Dagligvis så har jag ju telefonen med mig :) Så vi är nöjda, men skulle inte köpt den om inte behovet uppstått i form av att ena datorn dog.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Rent mentalt var jag nästan lite förberedd på det, iom jag mådde så jävla dåligt var det många som sa att det säääkert var två för då mår man dubbelt så dåligt :D och sen sa magkänslan att något var annorlunda.. Men det är faktiskt inte förren nu när det ska börjas med praktiska detaljer att allt faktiskt är dubbelt upp och småsaker man inte har en tanke på annars kan bli mer el mindre besvärliga när man får dubbelt upp.. Men jag tror och hoppas på dubbel glädje också och att det kan vara många fördelar för barnen :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen :bump:


Kl

Passar på att uppdatera mitt datum nu när listan dök upp. Är lat och har inte orkat leta efter den (och inte hunnit)

Apropå paddor så har jag och sambo varsin som vi sitter med framför tvn. Fantastisk liten grej i helt perfekt storlek. Vi har varsin dator också men enda platsen för dem är i källaren och där är inte så roligt att sitta hela kvällen (min är dessutom superseg och därmed tråkig) . Tanken från början var en padda men den råkade jag sno :angel: Stackars sambo fick nästan aldrig använda den så nu har han köpt sig en egen att leka med och båda är nöjda :D




Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
3:e misan, 2a barnet
5:e deathslyna, 1:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
25:e nyistan, 1a barnet
26:e Solvind, 1a barnet, en pojke

Maj
6:e Majola, 2a barnet
8:e Vilse, 1:a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
20:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Nu när jag har koll på det här med bilder kan jag visa upp vad jag fick på posten av min kära mamma idag! Såklart dubbelt av allt :love:

blogger-image-334729140.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad fina!

Jag måste såsmåningom börja gå igenom och rensa bland småttkläderna vi har hemma. Har ju en dotter sedan innan och nu väntas lillebror och klänningar tänkte jag bespara honom :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
3:e misan, 2a barnet
6:e deathslyna, 1:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
26:e Lewellyn, 1:a barnet

Och jag uppdaterar igen, har inte heller orkat leta :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja men det är lite det jag menar, alla datum är ju samma. Skumt. :)
Ännu konstigare att de har olika gränser för trimestrarna? :confused: Jag går efter vad böcker och BM säger... Då känns det om inte annat som om tiden går fortare... :angel:

v. 16 idag (15+0). :laugh:
Vaknade och insåg att jag nu kan känna bebismagen tydligt och att den till och med syns när jag ligger på rygg. Stående är jag svullen och rätt stor, men det är ju mest tarmar och soffliggar-fett som syns då... :angel:

Ja eller hur, visst är det konstigt??

Jag går också efter vad böckerna säger och räknar mig själv i trimester 2 - om inte annat för att jag faktiskt mår bra nu och inte är lika förbannat trött hela tiden längre :)

I dag har jag haft en bra dag på "stan" och kom nyss hem från styrelsemöte där jag äntligen fick tummen ur och berättade att jag har en liten i magen :)

Passade på att fyndshoppa lite garner också, sjukt nöjd med 10 100grams-nystan bomullsgarn i blandade färger för ynka 160 spänn plus 6 nystan bambugarn för en hundralapp till. En hel ica-kasse garner till att färdigställa babyfilten, samt virka lite arigumidjur till mobiler och så ska det virkas converse-skor :love:

Hämtade ut en baby-box på apoteket också med lite varuprover, vitaminer, ett par nappar, en leksak och några nummer Föräldrar & barn. Gratis är gott ;)

Nu ska jag bara ta mig ut och mocka och fodra hästar så blir det nog soffa och bridgeblandning sen!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Samma här, mår ungefär som innan graviditeten nu och det känns skönt. Dock misstänker jag början på foglossning...

Jag ska också kläcka nyheten för mina styrelsekollegor snart. På lördag! :) Får se om jag hinner bli avslöjad innan jag berättar själv. :p
Babyboxar har jag kikat lite på, men tänkte vänta med allt sånt till efter RUL. Bara för att inte sitta här med en massa saker "utifallatt"... :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att vara på banan! :)

Kl

Usch, jag är så LESS på jobbet nu (för att gnälla lite). Har bestämt mig för att ringa planeringen under dagen och försöka få lite semester innan jag går hem med grav-penning, om den nu går igenom men det ska det väl göra hoppas jag. Har inte haft semester sedan april 2011 och då mellan 2 jobb, dvs ca 2-3 veckor i samband med sthlm-flytt. Innan det vet jag inte när jag hade längre sammanhängande ledighet sist. Innan gymnasiet i alla fall då jag jobbat när jag haft lov. När alla andra hade semester i somras jobbade jag över 200h/månad i 2 månader. Nu jobbar jag visserligen långpass så jag har 4 lediga dagar i veckan i stället för 2 men ändååå, jag vill ha semester några veckor och göra precis vad tusan jag känner för! :p

Hade kontakt med FK igår eller förrgår och fick veta att jag bara verkar ha 2 månader trots allt så då har jag rum med januarisemester :) Kanske kan man ägna tiden åt något så trevligt som att snygga till alla detaljer i nya lyan inför bebisen och sådär. Det vore trevligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 142
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 775
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 759
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp