Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är iofs i v 17 men de vanliga jeansen får jag inte på mig :angel: Vägrar dock ha mamma-byxor redan, men hittade på HM jättelåga, supermjuka stretchiga jeans för 99 och 199 kronor. De kan jag nog ha ett bra tag, med en längre tröja till :)

Som allmän uppdatering; huvudvärken sitter i, foglossningen också. Datortomografin visade ingenting och vi har redan köpt en barnvagn :love: Hittade på blocket i närheten precis vad vi ville ha, i nyskick, men till en tredjedel av priset. Blocket är bra!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Du skulle ju behöva ha tag i hans namn och adress, du hade inget kontrakt när du hyrde boxplatsen eller fick faktura på boxhyran?

Du kan ju fråga banken, men jag är ytterst tveksam till att de lyfter ett finger, ffa inte går ditt ärende. De kan ju inte veta om det är en felöverföring eller inte, du kan ju lika gärna försöka blåsa honom i deras ögon. Banken har liksom inget att vinna på att gå in i ärendet, de har ju inte gjort något fel.

Kontonummer är ju smart att ge honom om du vill ha pengarna, annars är det ju svårt att sätta in pengarna ;) Om han är knepig skulle jag inte tro att han gärna tar sig extrajobb i form av att kontakta dig för vidare info.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag köpte mina ganska tidigt. De är såpass stretchiga att de funkar på en rätt platt mage men ändå töjs lagom ju större en blir. Tålde verkligen inget tryck mot magen alls i början och inte nu heller och alla mina byxor här hemma är rätt tighta. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har köpt två mammajeans, tre tröjor med plats för magen (dom vanliga kasar upp och lämnar numera en snygg glipa) och en kofta änsålänge.. Får inte på mig mina vanliga byxor öht, iom jag är så bred över häcken måste jag alltid ha highwaist för att dom ska sitta kvar och mitt midjemått innan grav skiljde ungefär 15cm från höfterna så helt omöjligt att knäppa under magen :D

Så dom enda vanliga kläderna som går på numera är rymliga tröjor, klänningar och leggings ;) hade ambitionen att sortera och packa ner alla kläder som inte går på längre idag men soffan var mer lockande :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Provar med bild

blogger-image-1601024418.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

8224807042_5c656100a4_z.jpg

8224807694_5a82272fdb_z.jpg


Det blev en bild och då passade jag på att jämföra lite. Det är lite skillnad trots allt! :laugh:

(Ja, jag är jättepigg och fräsch, i know! ;))
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha.. Det är väl någonstans i din storlek som jag är just nu och jag är i v. 22 (tror jag?) :o Nu har det gått så långt att jag får tjuvkika i appen när jag ska ange vecka. Jag slutade bry mig någonstans runt v. 18 för den värsta tiden var liksom förbi. Som det känns nu blir jag nog inte särskilt stor. Otroligt skönt ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*

Som jag följt er från trådstarten! Och äntligen kan även jag ge mig tillkänna :D

I vecka 17 (16+5) och gjorde igår RUL. Allt såg bra ut med den lille, väldigt rörlig och ville mest snurra runt istället för att ligga still och ge oss några fina foto ;) Fick en hyffsad 3D bild i varje fall i profil (med en hand på kinden såklart ;) )

Måste pest och pytton under de 3 första månaderna, 2 senaste var jag sängliggande såfort jag kom hem från jobb (tack och lov ett skrivbordsjobb som då var mer än slött).
Nu mår jag varken bättre eller sämre än vad jag gjort som ickegravid :)

Magen växer - jag tycker jag är ENORM, men tittar man på mig i profil så ser det på sin höjd ut som om jag ätit lite för mycket kakor :p 2.5 kg har jag gått upp hittills sen pluset :)

Ni som gjort RUL - hur låg er moderkaka? Min låg "fel" och låg över öppningen så ska in på ett extra UL i vecka 28. Enligt BM så är det så otroligt få där det inte rättat till sig till dess, så jag är inte ett dugg orolig. Mest glad över att få ett extra UL ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis och välkommen!

Det är någon annan här i tråden som hade moderkakan så, vem kan det ha varit tro...?

Min ligger i framvägg, det är väl typ det jag vet om den.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis och välkommen!
Min ligger högt i bakvägg den här gången, skönt att du inte oroar dig :)

När är du beräknad? Är det ditt första barn?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Första barnet ja :)
8 Maj var jag beräknad på innan - och fick faktiskt stanna kvar där även efter RUL. :) Har ingen aning om var listan är, men vet nog på vilken sida den sist sågs så får ni gärna hojta till :p


Konstig nog så är där inget som oroat mig denna gradviditeten. Jag har egentligen nerverna utanför skinnet och är ofta nervös för saker som man inte behöver vara ett dugg nervös över ;) Men nej, här verkar jag äntligen blivit vuxen (:p 26 år gammal) och lärt mig att bara ta det lugnt :)

Förlossningen fasar jag dock lite för... Smärta har jag väääääldigt svårt för och tål inget alls... Ni som gått igenom det innan - hur överlever man det? :angel: :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Smärtan går öööver :) har en känsla av att man glömmer det mesta när man får bebisen på magen.

Kl:

Nu har karln köpt en padda som kan användas till film och sånt. Undrar vilket århundrade jag får uppmärksamhet igen :D jäkla teknikfreak han är! :love: nu behöver jag ju inte ha så dåligt samvete över att be honom stänga av tv:n, han kan ju se på netflix i paddan, med hörlurar!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det som är annorlunda med förlossningssmärta och värkar är ju att det är en positiv smärta och det är pauser mellan värkarna.
Dessutom finns det ju smärtlindring att få och belöningen går inte av för hackor :)
För mig var det en oerhört häftig upplevelse och jag hade varit lite orolig för just hur jag skulle hantera smärtan osv, men i slutet av graviditeten kände jag att jag förstod att man var gravid så pass "länge" som 9 månader, för att tröttna och bara vilja ha ut och träffa ungen på vilket sätt som helst ;)

Jag sitter för ovanlighetens skull på en dator så jag kan göra ett försök att hitta senaste listan med BF :)

DS, vi är jättenöjda med vår Padda, hoppas ni får mycket nöje!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis! Och välkommen! :)

Vet inte om jag är ute o cyklar nu men visst har vi bott i samma lilla håla för många år sen? B-berga
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
3:e misan, 2a barnet
6:e deathslyna, 1:a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet

Hoppas att detta var sista listan, annars får ni uppdatera informationen igen :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 142
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp