Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, det där känner jag igen! Så var vår också i början, ofta, men inte hela tiden, så slutade hon om man la handen på, ffa om man la för mycket tyngd på magen. Nu är sparkarna så mycket starkare så hon orkar buffa mot trycket, men hon har fortfarande inte förstått trycket att sparka tillbaka när man retas och trycker på henne :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det funkar bra när jag själv lägger handen på magen, det är bara när man byter hand som hon slutar. Nåja, det kommer väl, tids nog :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja vi kor med volvo och slap, tar farjan till england och overnattar en natt dar. Sen farja igen till danmark och den gar over natten sa vi ar i Esbjerg mitt pa dagen pa lucia!

Apollo inte tycker jag ni ar trakiga! Nar vi landat i sverige har jag nog mer tid att skriva, tills dess laser jag mest!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad spännande! :) det killas nästan i magen på mig bara tanken på det och det är inte ens jag som ska åka :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hehe det skumma ar att alla andra verkar helt exalterade men jag ar som vanligt lugn som en ko. Tycker mest det ska bli spannande. Har kopt lite "reseklader" till barnen, det var kul. Och sa har jag dubbelkollat reglerna for inforsel av hund fran annat EUland for alla sager att de kanner folk som "haft alla papper ratt och sa har hunden fatt sitt i karantan". Men jag kan verkligen inte hitta att jag maste ha nagot annat an rabiesvacc, pass och microchip... Vi kommer alltsa aka fran Irland (rabiesfritt) till England, Danmark och sist Sverige.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det är det där jag med har reagerat på... om de räknade olika på veckorna vore det ju en sak, men man anger ju datum för senaste mens/beräknad förlossning i apparna så det ska de ju inte göra.

Jag har en till dum app-fråga.

Jag är i vecka 15 i dag (14+0) och i trimester 1 enligt min app.
Den räknar trimester 2 från och med vecka 16, men i böcker, på nätet osv står det ju att det är de 12 första veckorna som är trimester 1. Inte alls viktigt egentligen men ändå...

Ja men det är lite det jag menar, alla datum är ju samma. Skumt. :)
Ännu konstigare att de har olika gränser för trimestrarna? :confused: Jag går efter vad böcker och BM säger... Då känns det om inte annat som om tiden går fortare... :angel:

v. 16 idag (15+0). :laugh:
Vaknade och insåg att jag nu kan känna bebismagen tydligt och att den till och med syns när jag ligger på rygg. Stående är jag svullen och rätt stor, men det är ju mest tarmar och soffliggar-fett som syns då... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Snabbis fran mig:

Idag var jag hos min gynekolog igen. Är i v 18 nu och det var bara en liten mellanundersökning (vikt, blodtryck, urin, liten blodbild, livmodersmunnen - heter det sa? - och ett snabbt ultraljud för att kolla hjärtslag och rörelser. Ungen sprattlade och hade sig, jag har gatt upp ca 2 kg sedan inskrivningen, tryck pa 110/80 - allt helt normalt alltsa.

Nästa gang är det dags för det stora ultraljudet, och da borde hon kunna se könet ocksa tycker jag!

Ska iväg och mäta sköldkörtelvärdena i eftermiddag eftersom jag är sjukt trött igen, frusen, lättretad osv. Fast jag tror nog mest det har med hösten att göra (evtl ocksa me den viss gullunge och diverse arbetsstress...)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, du kan kräva det genom kronofogden också, du har ju rätt till pengarna, men då får du ligga ute med ytterligare 800 kr. Jag skulle nog skicka ett brev där jag upplyste honom om situationen, typ

Felöverföring

Jag har i misstag satt in 2500 kr den [datum] på ditt [pg/bg/konto] och vill ha dessa återförda till mitt konto nr [] senast [datum typ 8 dagar framåt]. Finns inte beloppet på mitt konto då lämnar jag över ärendet till kronofogden.

Hälsningar
[namn, adress, telnr]

I hopp om att han blir lite skrämd och sätter in pengarna för att slippa beblanda sig med kronofogden.

Vindvissla, för mig är er flytt ett helt äventyr att bara läsa om, skulle jag genomföra något liknande skulle jag stressa upp mig som bara den ;)

Majola, skönt att allt såg bra ut, jag antar att det är livmodertappen som kollas på dig? Är det rutin i Tyskland eller har du någon speciell anledning att kolla den? Här kollas den inte rutinmässigt nämligen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fast alltså... missförstå mig rätt, men är det klokt att "hota" med KF när man inte ens pratat med karln?
Hade någon kommit till mig med ett sådant mail och hotat med KF hade jag gått i taket om personen inte ens sagt något innan.
Självklart förstår jag att det kan vara en ide att nämna KF om det faktiskt blir så att man inte får tillbaka pengarna, men jag personligen hade aldrig kommit viftandes med KF om jag inte ens påtalat problemet.
Skulle jag däremot ringa och han säger att jag kan glömma det, så då hade jag sagt det, alternativt om jag påpekat problemet ett par gånger och inte fått pengarna. Jag hade också varit tydlig med att jag förutsätter att pengarna förs över inom x antal dagar. Behöver man vara extra saklig så hade jag sagt att jag för formalitetens skull även mailar det som sagts över telefon.

Men annars, om man gett personen en chans att betala tillbaka utan resultat så är det bara skicka på. Det går om de flesta sakerna. Min brorsa talade tydligt om för sitt ex, som vägrade lämna tillbaka pengar och en minidiskspelare (ja det var några år sedan ;)) att han skulle skicka KF på henne om han inte fick sina grejer. Vips kom pengarna tillbaka. Men det var ju efter att han tjatat på henne ett bra tag.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det kanske det är. De kollar att man inte har börjat öppna sig.

Det görs pa rutin fran och med den här undersökningen, alltsa runt v 18.
(Vi har undersökningar var fjärde vecka, efter v 34, tror jag, varannan vecka och efter bf varannan dag.)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Brev hade jag gärna skickat, först ett snällt meddelande och sedan ett krav med hot. Tyvärr går inte adressen att få tag på då det enda jag har är ett smeknamn när jag söker på telefonnumret.

De två sms:en jag skickade kan tyckas vore nog i mina ögon och som sagt, helst ringer jag inte då jag inte gärna pratar med honom. Därför min tanke at banken kunde skicka ut en förfrågan och sedan gå på med fogden.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha - triumf!Fick precis tag pa min barnmorska som sköter barnsängsvarden (sant finns det här!). Har försökt ringa henne massor med ganger utan att lyckas. Som tur är ska hon inte ha semester runt Kristi Himmelfart sa hon kan ta hand om mig igen. Tyvärr ska hon inte ha nagon förberedelsekurs som passar i tid för mig, men hon rekommenderade en kollega.

Eftersom jag även har betalat tre räkningar samt skickat ett viktigt mail till min käre make känner jag mig nu extremt välorganiserad!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja men det är lite det jag menar, alla datum är ju samma. Skumt. :)
Ännu konstigare att de har olika gränser för trimestrarna? :confused: Jag går efter vad böcker och BM säger... Då känns det om inte annat som om tiden går fortare... :angel:

v. 16 idag (15+0). :laugh:
Vaknade och insåg att jag nu kan känna bebismagen tydligt och att den till och med syns när jag ligger på rygg. Stående är jag svullen och rätt stor, men det är ju mest tarmar och soffliggar-fett som syns då... :angel:

Då är ju du och jag bara en dag ifrån varandra :laugh: jag gick in i v.16 igår :)

Min mage är enorm! Jag blir faktiskt orolig över var det kommer sluta, det är så att kollegorna reagerar från dag till dag hur mkt den växer! Helt galet :crazy: har två bilder med 3 dagar mellan som är sjuk skillnad på, synd jag inte lyckas få ihop hur man kan lägga upp bilder via tel, surfar ju bara via ajfånen..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja visst ja, det stämmer! :laugh:

Hihi, ja du har ju en rätt bra anledning i alla fall! ;) :idea:
Själv trodde jag magen skulle vara större vid det här laget. Men, det är väl olika antar jag. :)
Tog lite bilder i början, men nu var det ett tag sen. Tröttnade väl när det inte syntes någon skillnad - Men ikväll ska nog sambon få ta fram kameran! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Och jag trodde det skulle dröja längre Iom jag är överviktig.. Blev helt paff när jag vaknade i måndags förra veckan och tittade ner :D

Jag hade förhoppningar om att kunna ha min vinterjacka iaf till jan.. Men där är inte många cm tillgodo längre :o vaggade omkring på h&m's mamma-avd igår och kände mig jättegravid, tills jag stötte ihop med en höggravid tjej som stod och storlipade/skällde på sin make för gravidjackan inte gick om hennes gigantiska mage! Kände mig rätt liten och nätt efter det :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tyckte att DS har bett om pengarna IOM sina två tidigare sms, därför tyckte jag att hon kunde skicka ett brev. Jag skulle ta all kommunikation skriftligt, så att man har sparat vad som sägs och så skrevs nu att hon inte vill prata med honom i tfn heller.

DS, hm, står inte hans telefonnr på honom då så att du kan få fram namn? Har han något bolag? Banken får inte lämna ut några uppgifter om sina kunder så jag är tveksam till att de är villiga att kontakta kontohavaren utan ser det nog som ditt problem - tyvärr :/

Majola, kul att höra hur det görs hos er :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Och jag trodde det skulle dröja längre Iom jag är överviktig.. Blev helt paff när jag vaknade i måndags förra veckan och tittade ner :D

Jag hade förhoppningar om att kunna ha min vinterjacka iaf till jan.. Men där är inte många cm tillgodo längre :o vaggade omkring på h&m's mamma-avd igår och kände mig jättegravid, tills jag stötte ihop med en höggravid tjej som stod och storlipade/skällde på sin make för gravidjackan inte gick om hennes gigantiska mage! Kände mig rätt liten och nätt efter det :rofl:

Haha, men visst är det härligt när man ser att det händer något! :D :love:

Jag tänkte sno sambons stora "eskimå-jacka". Den borde förhoppningsvis passa även under sen-vintern. Annars drar jag på en massa av sambons tjocktröjor så magen slipper frysa. Kommer ju ha min största period i mars-maj och då behövs ingen jacka, hoppas jag! :)

Men, de där tunna mammabyxorna jag köpt duger inte längre - iskallt att gå ut i! Så måste iväg och köpa ett par mamma-jeans i alla fall. Kollade på HM för ett par veckor sen, men alla byxor var så tunna och det par jag hittade då som var lagom varma fanns bara i storleken under den jag behöver. :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, på sätt och vis. Söker man kommer det fram att numret tillhör "classe". Jag får inte upp adress och hans namn är inte helt ovanligt. Han kan också lika gärna bo här som i "långtbortistan" norrut där han och sambon köpte gård. Vet dock att de hade sina duster så jag vill ju inte heller lita på att de bor ihop och skicka brev till henne om jag hittar hennes nummer och adress, eller kan man det?

Sms:en jag skickade innehåller inget kontonummer då jag inte vågade svänga iväg det huxflux. Det kanske var fel av mig? Kanske skulle ha öppnat ett konto endast för det ändamålet (och möjligen för andra liknande saker)? Men hade jag fått ett sånt sms hade jag ju ringt upp eller hört av mig och kollat upp det.

Tanken med banken var mer att de kunde ha skickat meddelande till honom skriftligen och kanske skrivit mitt kontonr/kontaktuppgifter och vara KFM behjälpliga om det måste gå så långt. Inte att de lämnar ut hans adress. Betalar han inte tänker jag ju bussa KFM på honom då jag inte vill dela med mig av den summan bara sådär. Jag dör inte utan pengarna men det är lite grinigt när de inte sätts tillbaka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 142
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 777
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp