Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

du får gärna ringa och låtsas vara jag :p Ska se om jag förmår mig att ringa karlskrället idag, annars ringer jag i morgon och så lite tidigare på dagen så jag kan ta kontakt med banken och be dem hjälpa mig att få fatt på honom. Har hört att man kan skicka såna ärenden till fogden annars så nog kommer jag få tillbaka dem, ska bara se till att få tummen ur.

Hoppas att de löser din situation på spec-mvc. Det måste ju vara skönt att känna att de tänker och hjälper dig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Under förlossningen vet jag inte hur sugen jag är på att andra ska vara med och titta och lära sig. Jag vill någonstans att det bara ska funka allting första gången. De kan gärna titta när jag redan har varit med om det en gång innan men inte nu.

Åh, där sa du något! Just på förlossningen så är jag av samma åsikt som dig! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

De gör nog bara som det står/sägs liksom, det krävs ju eg ingenting för att jobba i en reskontra och för deras del spelar ju det där C/O ingen roll. Så eg har de ju inte ens gjort fel utan den som ändrade missade :p

Att det inte funkar internt hos oss är ju främst att de som beställer inte har koll på varför det är viktigt att det blir rätt. Dessutom är det vår reskontratjej som får extrajobbet och inte felbeställarna eftersom de inte jobbar administrativt och eftersom det inte blir något extra för dem så är det svårt att få de att fatta varför det är viktigt. Nu är de flesta rätt duktiga, men vissa är liksom lite hopplösa administrativt, men duktiga på det de gör.

Ah, då har vi hela Årsta mellan oss :) Jag tänkte om vi satt jättenära varandra utan att veta om det, åker jag kommunalt så hoppar jag också av pendeln i Årstaberg nämligen.

Ang studenter så gör det mig inget om de är med på min förlossning och tittar, men jag vill att en erfaren BM "gör" vad som nu behöver göras i nedre regionerna i skarpt läge. Att sätta nål eller kanske känna hur öppen jag är, är ok om det inte för obehagligt/gör ont.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Känns mer och mer skönt att ha en svärmor som jobbar på neonatal på NÄL. Man kan fråga om det mesta... :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hoppas att de löser din situation på spec-mvc. Det måste ju vara skönt att känna att de tänker och hjälper dig.

Tack.
Ja det känns jätteskönt att det tar det på allvar. Sen vet jag ju inte vad det innebär i slutändan men det känns skönt att få en läkarbedömning. Jag har en kusin som har haft liknande problem och som fick snitt. Dels för att korta graviditeten men ocskå för att minska risken för komplikationer vid förlossningen. :crazy: Så det känns jättebra.

Se nu till att ringa den där stallägaren i morgon. Annars fixar jag det. :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Om det där hade vart det första misstaget dom gjort, så hade jag aldrig reagerat såklart, tyvärr verkar de helt inkompetenta och lyckas aldrig få något rätt. Vet inte hur många gånger vi redan ringt dem och bett dem ändra till rätt adress, ändå får vi fakturor med fel adress. Utöver detta ärende så strular det med dem så fort man har med dem att göra, det är så pass illa att vi är på vippen att byta telecombolag eftersom deras kc är så katastrofal. Sist när jag pratade med dem om adressen, så bad jag dem att maila vad vi kommit överens om och cca mig (så jag skulle veta att det kom något mail)... men jag fick såklart ingen kopia..... :crazy:

Jag fattar att problemet hos er säkert inte är någon stor grej, jag förstår dock inte hur svårt det ska vara och att det alltid tycks vara samma personer som strular till sådana saker. Det sker väll liknande saker på alla företag men jag tycker faktiskt att man bör kunna kräva av folk att de kan styra upp en beställning korrekt om det ingår i deras arbetsuppgifter.. det finns ju de som är nonchalanta och struntar i att ta det på allvar eftersom de inte hamnar med extraarbetet, men jag tycker inte bara att det är taskigt att sätta någon annan i merjobb pga slarv utan att det rent av är respektlöst.. jag tål inte sånt trams :angel:

Men det kanske är lite väl OT för denna tråd :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, ja, då förstår jag ditt agg gentemot telecombolaget, tålamodet har liksom en ände ;)

Det som blivit tydligt på mitt jobb är att vissa liksom inte har den strukturerade förmågan. De är kreativa och duktiga på det de gör och menar inget illa, men det blir fel. Jag tycker att det är rätt ocharmigt men lägger minimal energi på det. Enklast så :p
Meeeen, jag håller med om att jag tycker "huuuur svårt kan det vaaara???" ;)

Usch fasar lite för att gå och sova, vill inte bli väckt av Mr monsterhalsbränna igen :s
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Uppfattat! :)

Jag har egentligen ingen lust alls att prata med karln. Jag har lite svårt för honom vilket är anledningen till att jag skickat två sms i stället för samtal direkt. Helst hade jag ju ringt direkt till banken och bett dem söka upp honom, kan man göra så?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tyvärr inte, banken har sekretess och gör inget åt en felöverföring.
Jag gjorde precis samma grej för några år sedan, men då hade jag tur att de satte in pengarna på mitt konto direkt efter ett mail vilket jag faktiskt inte trodde att de skulle göra.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Shit vad ni pratar!!! :)

Nu har min mamma åkt hem och det känns döskumt att om två veckor så ska vi bo i hennes källare. Hela husköpet är slutfört, pengar bytta och ägare inskrivna. Jag har tre dagar kvar att jobba och sen har vi en vecka att packa och organisera. Som tur är vill köparna gärna att vi lämnar kvar allt vi inte vill ha, grymt skönt eftersom första färjan går kl 8.45 och det är 2 h bilresa dit...

Förresten har de jättefina åkpåsar på villervalla. Jag har precis spanat in lite nya mössor till pojkarna, köpte en blå och en orange väst till dem idag och måste ju ha en matchande mössa :angel:

Nu ska jag titta på senaste avsnittet av Glee :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det är sjukt vad tiden går! :) Jag har gått 15+0 veckor i morgon!
Men jag blev lite fundersam när jag läste babycenters gravidkalender VS familjelivs.
Enligt familjeliv är bebisen 16 cm nu och väger 100 g
Enligt babycenter är bebisen 10 cm och väger 70 g

Varför skiljer det så mycket i samma vecka?? :confused:

Ja det är det där jag med har reagerat på... om de räknade olika på veckorna vore det ju en sak, men man anger ju datum för senaste mens/beräknad förlossning i apparna så det ska de ju inte göra.

Jag har en till dum app-fråga.

Jag är i vecka 15 i dag (14+0) och i trimester 1 enligt min app.
Den räknar trimester 2 från och med vecka 16, men i böcker, på nätet osv står det ju att det är de 12 första veckorna som är trimester 1. Inte alls viktigt egentligen men ändå...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Bara två veckor kvar?! Hjälp vad tiden går fort!
Vad spännande med allt, åker ni med bil och släp över hit eller hur gör ni?

Lewellyn, jag har inte tänkt på att vikten skiljer sig mellan apparna, men vet att någon app anger mått huvud-rumpa och någon hela bebisen. Det borde ju dock inte påverka vikten, men en iakttagelse jag gjort. Trimestrarna vet jag inte heller varför de är olika, har inte funderat så mycket på det...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Att banken inte kan sätta tillbaka pengarna förstår jag men de kanske kan skicka brev i stället. Det verkar, när jag läser om andra som erfarat detta i forum, som att jag kan skicka kronofogden på honom om jag inte får tillbaka dem så då borde jag väl ha rätt?
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Btw, Apollo, tv-diskussionen, jag vann den :p karln ska köpa en padda att titta på film i nu säger han. Dock får han, bara för att jag är snäll ibland, en tv i sovrummet också om han respekterar att jag inte alltid vill titta på den på samma tider han vill :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Om man har så katastrofal struktureringsförmåga, så får man fan gå och köpa lite på konsum. Det är ingen hjärnkirurgi liksom :p Eller, i värsta fall ta sitt ansvar och skriva en jävla lathund. :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh jag har precis funderat på vart du hållt hus. Om du haft mycket med flytten, eller helt enkelt tyckt vi pratat om för tråkiga grejer för att orka delta :p

Vad skönt att de tyckte ni kunde lämna allt! Vilken befrielse att slippa göra sig av med allt överflöd! :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Btw, Apollo, tv-diskussionen, jag vann den :p karln ska köpa en padda att titta på film i nu säger han. Dock får han, bara för att jag är snäll ibland, en tv i sovrummet också om han respekterar att jag inte alltid vill titta på den på samma tider han vill :)

Nej nej, du TROR bara att du vunnit. Eller iof, möjligen kan du lyckas få honom att hålla sig till din vilja under graviditeten.. och sen tar väll ongens vilja över och h*n vill nog inte höra på någon TV i sovrummet och när det är dags att flytta ut så kanske din sambo vant sig att vara utan TV :p

Det tog typ ett år innan O började dra ner på "TV" (mobil/padda) tittandet i sängen. Han behövde det för att skingra tankarna för att kunna sova. Men nu har han börjat dra ner på det och kan faktiskt lägga ifrån sig mobilen och somna utan något sorl i bakgrunden :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är i vecka 15 i dag (14+0) och i trimester 1 enligt min app.
Den räknar trimester 2 från och med vecka 16, men i böcker, på nätet osv står det ju att det är de 12 första veckorna som är trimester 1. Inte alls viktigt egentligen men ändå...

Det var som min app (baby gruppens) där stod det att tredje trimestern skulle börja v 28, så jag blev rå sne när jag började må sämre i helgen. "vaa faaan, jag "ska" inte må dåligt än, det är inte förens v 28!" så fick jag ett meddelande i en annan app (1177) så stod det typ "nu i tredje trimestern" då gick jag ut och googlade och då stod det att tredje trimestern börjar i v 25, vilket jag precis gick in i när jag började må dåligt ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl


Inatt var det nog hysteriskt liv i magen! :love: Så pass att jag drömde om de starka rörelserna! När jag vaknade i morse var det fortfarande liv, men inte så brutalt som i drömmen.. fast.. jag drömmer ju visserligen med lite krydda nu för tiden :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

När vi är hemma hos min mamma kan han somna utan sorl så nog kan han väl men det är mest att han tycker att det är tråkigt vad jag förstår. Det vore ju jäkla tråkigt om ungen vänjer sig vid att sova med tv på och inte kan somna utan den sen... Det hoppas jag inte kommer hända :o

Vilken mysig dröm du verkar ha haft! :) Lillan här rör sig som mest när jag ligger i sängen på kvällarna, så länge nu inte karln lägger handen på min mage, då är hon väldigt stilla. Han har fortfarande inte känt hennes puttar :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 142
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 777
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp