Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hon som gjorde mitt RUL sa att de växer ungefär 1 cm/vecka så det går jag på :p

Apollo: jag hade liknande resa när jag bodde i Rimbo och jobbade på Kungsholmen. 1 h och 40 min tror jag det tog. Det är tungt när man jobbar 12 h.

Okej, ja i så fall ska ju 15 cm stämma rätt bra :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fy fan, du måste ju haft en massa byten också, östra och centralen.. Hade nog aldrig pallat om jag behövt byta massa. Bodde i haninge förut och jobbade i kista, var så tröttsamt att ta buss och tunnelbanan. Kom jag inte på direktbussen in till centralen så fick jag byta på Gullmars. Det var faktiskt värre. Pendeltåget är förhållandevis ok, sätter mobilen på timer, lyssnar på radio och somnar ofta. Det är rätt gött.. sen finns det ju vidriga dagar när man känner hur någon sitter och hostar en i nacken *kräks*
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Jag har beställt tre böcker idag. Två till mig och en till sambon.

skit-i-mc3b6ssan-2.jpg


handbok-for-gravida-eller-allt-man-inte-kan-fraga-doktorn-om.jpg


grattis_du_ska_bli_pappa-reithner_magnus-17803631-frnt.jpg


Jag har varit lite sugen ett tag på att köpa böcker och eftersom jag idag mår ung som om jag blivit överkörd av en buss så tänkte jag att dagar som denna så kommer det vara så gött med en bok eller två. Så då slog jag slag i saken! Ska bli jätte spännande och rolig läsning :)
Boken till O skulle vara rätt humoristisk också.. känns som om den faktiskt kan funka! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Efter 25 minuters telefonkö fick jag bokat tid för RUL, äntligen. :)
19 december kl. 08:30! :banana:

Sen ville de gärna öva på att mäta livmodertappar också och undrade om jag kunde ställa upp på det, så det blir till att slänga upp härligheten i luften efter ultraljudet också. :D :crazy: :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad spännande!!
Åh, öva på, som studenter eller? Spännande att visa muffen i "onödan" :D

Hur ställer ni er för övrigt till studenter? För mig är det helt okej att bli undersökt eller liknande av studenter, eller att de är med, däremot läste jag värsta skräckexemplet på (såklart) familjeliv där följande scenario utspelade sig för en mamma under förlossningen.
Studenten ska klippa mamman:
*klipp*
Studenten: OJ! :eek:

sen har jag hört andra skräckisar där de sytt helt vajsing osv.. så.. vist undersöka osv, sätta nålar kan de få öva på för det är jag inte ett dugg rätt för och har väldigt ytliga kärl i armarna så det går knappt att misslyckas med.. men någon större bahandling/åtgärd vill jag inte ha från dem... :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag står för clownscenerna idag känner jag. Skulle efter en ridtur försöka klättra ner från unghästen och skulle vara snabb och smidig enligt planen :grin: jo tjena. Regnbrallorna fastnade i sadelns bakvalv.

Jag rider i en startrekk endurance och den är otroligt lätt att sitta i men desto värre när man ska ner, haha. Jag hade liksom kommit nog långt för att jag inte skulle kunna ta mig upp igen så överkroppen hängde väl vid min stackars unghästs armbåge. Jag satt verkligen SÅ fast! :o

nåja, lilla hästen började gå runt i en ring åt motsatt håll och jag såg min chans! Jag greppade ett trästaket och drog mig ner och landade graciöst (läs: smidigt som den flodhäst med kylskåp i magen man känner sig som) på fötterna, sittande på huk med en lite lätt nervös häst framför sig. Jösses.

Jag har i alla fall inte drömt några tokigheter inatt, förutom den "fyllekörningen" men ingen dog i alla fall!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Snyggt! själv kliver jag nu mer över sadeln med ena foten kvar i stigbygeln, hänger mig över halsen (lite snett så jag inte mosar magen för då tappar jag andan :p) och glider sedan ner. Sen är ju visserligen min häst antagligen lite större än en liten arabtossa, vilket jag fått för mig att du har :)

(om arabtossa lät neggit så var inte det meningen, jag älskar araber :))

jag drömde btw en sådan där rolig dröm imorse, som var så jäkla verklig så jag funderade på om det var sant eller inte ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mja, jag kom på att det var rätt skönt att få en morgonpromenad efter bussen så jag gick till Humlegården och tog 1:an som stannade precis utanför jobbet :) hemvägen var värre, då var man inte sugen på något. Sen kunde man stanna bussen vid universitetet och ta någon därifrån med tror jag. Byten tar sån tid bara.

Jag är lite delad till det med studenter. Jag var inne på ett ställe en gång med utslag. De var helt galet vidriga, kladdade och äcklade så kläderna fastnade så varje gång man drog av sig brallorna (klart de satt på röven!) gjorde det galet ont och började blöda. Då skulle det vara med en student som inte kunde hålla fingrarna i styr utan var tvungen att ta på och sådär när man (inklusive läkaren) nöjde sig med att se på dem. Så behagligt är det inte, men jag kan vara känslig. Är det något mer "vanligt" såsom lyssna på hjärta, lungor, eller för den delen lättare gynekologiska grejer som i Micks fall bryr jag mig inte så mycket så länge handledaren är närvarande. Jag blir lite otålig och tycker väl mer att "bli klar någon gång då så jag får åka hem!".

Iofs är jag lite likadan med hästen, hehe. Sist, eller om det var gången innan det, jag var inne på kliniken med hästen kommer det två studenter (som säkert var jätteduktiga) och undersöker min ponny och vill ha lite historia och grejer om vad som varit sedan sist etc. Sen kommer veterinären efter 10 minuter och ställer samma frågor och gör samma grejer. Så roligt är det inte att vara där, då kan de väl komma tillsammans direkt så man får åka hem fortare :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Så brukar jag göra med tanke på vilken typ av sadlar jag rider i. Ingen av mina sadlar är så lätt att komma ur :o men jag skulle ju vara smidig och snabb idag! Att det sedan inte gick varken smidigt eller snabbt är väl en annan sak, haha.

Arabtossa stämmer så väl på henne. Hon var lite laddad idag och började ridturen med att hoppa och skutta. Inte så populärt. Jag är glad att jag inte är sådär supertjock. Jag växer väldigt långsamt just nu till skillnad från hur det var första veckorna. Kanske exploderar och blir dundertjock på ingen tid alls rätt vad det är men jag behöver inte bli större, tycker jag :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:mad: :mad: :mad:

JAG ÄR SÅ JÄVLA ARG!!!!!
Fy fan .... ursäkta...

Min syster har bestämt sig för att hon har lånat ut sin symaskin till mig, vilket hon inte har. Nu har jag bjudit hit henne på husrannsakan. :devil:

fick min lönespec och det FÖRBANNADE KLANTARSLET PÅ LÖNEKONTORET :mad: :mad:
Strikes - AGAIN!

:mad:

Och lönespecen ser ut som ett mystiskt meddelande från yttre rymden i en sci fi rulle................

Ok, jag är snäll egentligen.
Egentligen.
Men nyss haltade jag ut till brevlådan i regnet och höll - på riktigt- inte på att ta mig in i huset. Benmusklerna är så jävla slut av allt haltande och all smärta att de liksom inte lyder........ :cry: :crazy:

Så, det var mitt gnäll.
Ursäkta.

(vaddå gravidhormoner? :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är nog inte bara hormoner där låter det som :o du har helt rätt att bli förbannad. Det hade jag med blivit! Och besvärligt att inte kunna röra sig ordentligt. Du har inte så lång tid kvar *tröstkram*.

Kl

På tal om hormoner. Jag efterlyser mina, de behövs när jag ringer min förra stallägare för att begära tillbaka pengarna jag gjorde felöverföring på. Det är ändå 2500, även om jag inte dör utan dem är det mycket pengar som så väl kan användas till något vettigare än att glädja honom.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men så känner jag nog också.. från förlossningen vill jag ju inte så det spelar ingen roll om de är sega.. det skulle väll vara om det är så att man har så ont att man vill bli av med dem, men annars är jag så bekväm i mig själv att jag gott kan dela med mig av muffen till någon som behöver lära sig :D
Att berätta två gånger känns nog så där.. inte för att jag har brått utan snarare för att man kanske lätt blandar ihop vad man sagt och inte sagt och sedan kanske missar att berätta någon vesentligt för den redan utbildade personalen sas.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, lite lättad blir jag över att det inte bara är jag som tenderar att bli hysterisk.. du har visserligen en orsak mer än bara hormoner.. det är så tröttsamt med inkompetent personal.. jag fattar inte heller varför det alltid ska strula till sig med löner?
Om saker registreras öht, så ska man vara glad om de registreras rätt och om ännu bättre, rätt saker betalas ut, till rätt person. Hur svårt ska det vara? Det känns väll ändå som att om man nu jobbar på lönekontoret, så ska man väll för fan vara kompetent nog att sköta lönerna?

Eller som när jag förra veckan fick ringa till ett telebolag och förklara för dem att de inte kunde ställa ut en faktura till ett företag, på personen som har telefonen. Hur ska han då kunna betala det från företaget och ha med fakturan i bokföringen? Ska man som kund behöva hålla koll på sina leverantörer så mycket? Borde inte de veta att man enligt svensk skattelag inte får ha med fakturor som inte står utställda på privatperson i ett AB? Om man nu jobbar på fakturaavdelningen så borde man väll hålla koll på så simpla saker?

Men jag brukar jävlas med vår ekonomitant på sambons företag (som jag jobbat mycket på). Jag kallar henne surkärringen på ekonomin. Det brukar vara väldigt uppskattat eftersom alla vet att det är min mamma :D

Men vetu, ring henne, och så säger du att du skickar ett mail där du förklarar allt och att du vill att hon svarar på alla frågor och återkommer när allt är åtgärdat och gör uppföljning på det. Är det en riktig idiot så kommer hon antagligen inte skriva upp de olika punkterna och kommer ha glömt hälften innan du avslutat samtalet. Får hon ett mail kan hon stämma av i mailet och du kan vifta med det om problemen fortsätter :idea:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nej, de som jobbar i en reskontra har sällan koll på lagar och regler ang fakturering. Sen kanske inte de vet att det ska till ett företag, man uppger ju en fakturaadress när man beställer/tecknar avtal och det förutsätts vara rätt ;) Vi har ca 50 olika bolag på jobbet, inom samma koncern då, och inte ens vår interna styrka klarar av att beställa till rätt bolag...

Var jobbar du förresten? Med tanke på att du åker till Årstaberg? Jag sitter i Johanneshov nämligen :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det här handlade om att en person mailat in och ändrat fakturaadress eftersom han flyttat och adressen var en co adress både innan och då tog visserligen personen förgivet att de fattade att det skulle vara en CO adress och skrev nog inte ut co, but still, folk på en levreskontra BORDE kunna så grundläggande bokförig att de vet att man inte kan ställa ut fakturor på privatpersoner.. om inte annat för att kunna ge kunderna sådan service att man frågar dem om de ber om att få det.
Och haha, det är ju det jag menar.. de problemen ni har internt.. allvarligt.. hur svårt ska de vara? Ska man inte kunna försätta att folk har tillräckligt bra koll på sina arbetsuppgifter för att kunna veta hur man beställer saker om man nu ska beställa grejer? ^^

Jag jobbar vid årstaberg vid shure guard ung. Upplagsvägen 10A, tror det står Daloc på huset :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

men annars är jag så bekväm i mig själv att jag gott kan dela med mig av muffen till någon som behöver lära sig :D
.

:rofl:
Vad skönt du är! :bow:

Jag vill inte ha några extra fingrar/tittningar/whatever den här graviditeten. Hade nog slagit ned om folk kommit under förlossningen förra gången också. Jag hade ju ingen (medicinsk) lindring alls utan andades igenom och det var ett jävla störmoment när BM skulle in och titta efter i parti och minut (dvs. en gång i timmen) :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, lite lättad blir jag över att det inte bara är jag som tenderar att bli hysterisk.. :

Jag brukar inte yppa när jag är så här hysterisk egentligen men det är tack vare du och ni andra härliga i tråden som är så öppenhjärtliga som jag känner att jag faktiskt vågar.. :o

*KL*
Jag varit till BM nu.
Alla värden var jättebra och hon var inte ett dugg orolig för vikten. SKÖNT...!
Sen remitterade hon mig till en kurator och tänker göra upp en vårdplan med spec. mödravården på grund av foglossningen och det tackar jag för.
Hon frågade lite försiktigt hur det gick att föda förra gången och det gick ju bra men då var det u LÅNGT ifrån så här illa. Jag började gråta för jag begriper inte hur jag ska klara av det, bara utifrån att jag inte har någons om helst kondition och kan man liksom inte ens gå på toa och göra det man ska där hur ska man då få ut en hel unge, för det var ju inte så att hon dansade ut själv direkt. (Dottern alltså)

Skönt, skönt... och så jävla skönt med det här forumet så man får häva ur sig. :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad spännande!!
Åh, öva på, som studenter eller? Spännande att visa muffen i "onödan" :D

Hur ställer ni er för övrigt till studenter? För mig är det helt okej att bli undersökt eller liknande av studenter, eller att de är med, däremot läste jag värsta skräckexemplet på (såklart) familjeliv där följande scenario utspelade sig för en mamma under förlossningen.
Studenten ska klippa mamman:
*klipp*
Studenten: OJ! :eek:

sen har jag hört andra skräckisar där de sytt helt vajsing osv.. så.. vist undersöka osv, sätta nålar kan de få öva på för det är jag inte ett dugg rätt för och har väldigt ytliga kärl i armarna så det går knappt att misslyckas med.. men någon större bahandling/åtgärd vill jag inte ha från dem... :o

Ja, fast jag känner väl mer att det är bra att bli extra-kollad liksom! :)
Jag vet inte, jag hörde henne dåligt, men jag förstod det som att de skulle börja ha mätning av livmodertapp som rutin efter jul eller nåt och att alla i personalen behöver få in rutinen på det kanske?
Återkommer med bättre svar när jag varit där! ;)

I övrigt har jag inte något emot studenter, varken när det gäller blodprover eller gyn. undersökningar. Ska det däremot, som många nämnt, till med något mer avancerat där det blir himlans dumt om något går snett - nej då vill jag inte vara övningsobjekt. :crazy: Det vågar jag inte...
Beundrar de som vågar även det för alla måste ju få en chans att lära sig! :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Det förstår jag! Var hon tvungen att vara där och titta och pilla så ofta? Du kunde väl ha sagt något i stil med "jag kan väl känna själv så ropar jag när jag behöver hjälp!"? :D

Under förlossningen vet jag inte hur sugen jag är på att andra ska vara med och titta och lära sig. Jag vill någonstans att det bara ska funka allting första gången. De kan gärna titta när jag redan har varit med om det en gång innan men inte nu.

kl
Nu har jag smällt i mig 250g leverpastej (Göl bredbar, den danska goda ni vet?) och dricker julmust. Dessutom har jag börjat med järntabletter för några dagar sedan som man också blir sådär supergo i magen av. Vad tror ni? Sända ut en allmän varning till Stockholmarna att det är dags att fly fältet några dagar nu? Stackars sambo... :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 142
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 778
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp