Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är ganska övertygad om att det är mer handikappat att inte kunna gå med kryckhjälp. Rullstolen kan du ju faktiskt ratta runt med själv när du väl lär dig och därmed kunna t.ex rulla runt i affären och handla, till lekplatsen med dottern, promenader etc. Jag håller på att du ger den en chans i alla fall. Känns det för handikappat är det ju bara att avstå och hasa runt med kryckorna :) Blir du skicklig på att rulla kanske du kan dammsuga och såna tråkigheter med men då vill jag se film! :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ska visst åka till Nyköping nu. Jag och en kompis bestämde oss för att vi möts på mitten och tar en middag :D Planksteken: here i come!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Plankstek.. * utstöter ett homerliknande gurglande*

/pan som sitter på jobb med en fattig pan pizza
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:D
ja alltså en rullstol skulle ju vara galet praktiskt,så är det u. Jag tänker mer på... den mentala känslan. Typ. Undrar hur man gör för att få åt sig en rullstol? Många hjälpmedel måste man ju köpa. Det skulle ju kunna vara förbaskat roligt att kunna julhandl ... och göra roliga saker.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Ta ett stycke hormonstinngravid kvinna, ett stycke extremt överarbetad sambo och låt dem försöka komma överens om vem ska laga maten.

Förväntat resultat: de kommer överens, en lagar maten.
Verkligt resultat: KRIG! en skriker och gråter helt hysteriskt, en får ett hysteriskt utbrott och sätter sig i bilen och åker iväg. Båda vägrar.. Försöker sluta fred tre gånger innan de lyckas och delar på matlagningen ^^



:angel::angel::angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Slutsats: du har alldeles för dålig pli på din karl :o

Det är bekvämt att bo i stan såna dagar när man kan gå och handla pizza 75 meter bort :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alltså.. Nja... Han hade tidigare burit in 20 balar spån i stallet och åkt och hämtat en transport med hö... Så de skulle nog vara att ljuga om jag sa att han inte följer order vanligtvis ;)

Alltså, visst 75 meter bort är ju rätt lyxigt.. Men det väger inte upp ändå.. Dessutom har vi bott i stan och närheten till snabbmat är verkligen inte bra för våra figurer ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, jaha, har han gjort det kunde du ju haft maten klar när han kom in ;) Eller är det mest jag som tänker så kanske, haha.

Landet väger upp på många sätt men inte när man ska åka till jobbet inne i city då det är pain att köra bil i stan och kollektivtrafiken är inte heller något vidare. Det är också ganska behagligt att slippa problemen med snöröjning och sånt också. Det jag saknar är eget stall men samtidigt, det är ju massa jobb som är skönt att slippa ibland. Lite delat det där. Sen är det onekligen praktiskt att ha allt inpå knuten. Vi äter ju inte snabbmat mer än kanske varannan-var tredje månad. Det är mest karln som gör med jobbet men det syns ingenting på honom ändå, jag vet inte riktigt var det han äter tar vägen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, härligt ;)
Jag tycker sambon har mer förståelse denna gång än förra faktiskt.

Jag för en stund sedan haft ett hemskt återseende av halsbrännan. Hade attacker i förra graviditeten men sluppit fram tills nu. Jag liksom vaknar av att jag håller på att kräkas rätt ut och står sen i badrummet och hulkar tills jag lyckas kvävas det hela hjälpligt för att peta i mig tuggtabletter och hoppas på det bästa. Blä!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, jag åker kom till jobbet.. eller iaf delvis. Tar bilen till Märsta (tar ca 20 min) sen tar jag tåget från Märsta till Årstaberg.. Enkel resa dörr till dörr tar ung 1,5 timma. Så jävla lajbans! NOT :p

+andra
Men ja, jag var nog rätt orättvis.. det var bara det att jag tyckte han beföll mig att laga maten "Du får laga maten!" "Ursäkta? Vi får väll hjälpas åt?" "NEJ du får göra det!" Då blev jag arg... sen bröt kriget ut.

kl

Nu är jag inne i v 25 = tredje trimestern. Jävlar i mig vad tiden går! 60% har gått och... det är typ skit lite tid kvar! Har börjat känna lite annorlunda rörelser. Kan se hur en fot (?) flyttar sig på magen och känner kanter kring foten (?), förut har det mer varit buffar och så, men nu är det mer markanta kanter på rörelserna.. om ni fattar va ja menar :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det är sjukt vad tiden går! :) Jag har gått 15+0 veckor i morgon!
Men jag blev lite fundersam när jag läste babycenters gravidkalender VS familjelivs.
Enligt familjeliv är bebisen 16 cm nu och väger 100 g
Enligt babycenter är bebisen 10 cm och väger 70 g

Varför skiljer det så mycket i samma vecka?? :confused:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kan vara att de räknar lite olika på veckorna. Alltså baby centers app räknar ju en vecka "senare" än de övriga apparna jag stött på. Alltså, de räknar hur många fulla veckor som passerat och resten räknar i vilken pågående vecka man är i. Kan ha med det att göra kanske.
Familjelivs har jag aldrig testat, är den bra?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hon som gjorde mitt RUL sa att de växer ungefär 1 cm/vecka så det går jag på :p

Apollo: jag hade liknande resa när jag bodde i Rimbo och jobbade på Kungsholmen. 1 h och 40 min tror jag det tog. Det är tungt när man jobbar 12 h.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har för mig att jag läste någonstans att bebisarna växer väldigt lika fram till RUL ung, och att det där efter börjar skilja mer. Vart det nu var jag läste det, så var det nog där det stod också att man påverkade barnen med vad man åt. "Vissa barn blir långa och smala och vissa blir korta."
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kan vara att de räknar lite olika på veckorna. Alltså baby centers app räknar ju en vecka "senare" än de övriga apparna jag stött på. Alltså, de räknar hur många fulla veckor som passerat och resten räknar i vilken pågående vecka man är i. Kan ha med det att göra kanske.
Familjelivs har jag aldrig testat, är den bra?

Okej, ja det kan nog vara så. Alltså, jag vet inte, Det står inte lika mycket info på FL som på BC så njae. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 142
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 777
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp