Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo, du har en poäng. Visst ska man väl vårda sig själv och förhållandet innan bebisen kommer men man behöver ju inte slösa bort massa pengar för det.

Jag fick också träffa min bebis inatt men inte på något önskvärt sätt. Jag låg på sidan och så släppte musklerna och huden liksom så bebisen låg i en liten hinna av mitt skinn på sidan av mig. I panik la jag tillbaka henne mitt på mage och la mig på rygg :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, vilka drömmar ni har!
Jag drömde att jag hade sex med en kollega! Turligt nog vaknade dottern till och när jag somnade om drömde jag bättre :)

Majola, apparna är väl eg som när man är på någon webbplats och tittar, men man har de med sig. I babygruppens app finns bra info, lite statistik och filmer, som jag inte har tittat på än men som ska vara bra :) Det är alltså inget livsnödvändigt, men lite kul. När det börjar närma sig förlossning och det är dags att klocka värkar är värktimer riktigt bra och jag var glad att jag hade den förra gången.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha sääkert ^^ hade den inte kunnat ge lite vettiga råd ist? Spara pengar till familjen och bäbis, tips om bra prylar eller knep? Nää bara: köp skor, det förtjänar du! -.-


Jag hade Liberos app förra gången och den kallade jag till slut för "veckans krämpor" för det var det enda det handlade om. "oj, vad dåligt du mår och oj vad jobbigt det är". ja, det var det förvisso men det hade man ju stenkoll på själv liksom. :p

Är också rätt trött på:" Gå ut och roa dig med kompisarna" "åk på semester" "köp nåt dyrt" .... Det jag gillar bäst med Babygruppens app är den fina statistiken.

Underbart med bebisdrömmar.
Jag drömmde massor av skumma "bebis dyker upp" drömmar när jag väntade dottern. Men nu drömmer jag bara en massa konstiga mardrömmar?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jobbade för första gången på typ en månad idag. Det gick fint, behövde inte kräkas den här gången (men nästan) ;).
Kollegan hade fått för sig när hon vaknade imorse att jag är gravid (jag hade inget sagt och hon visste inte) och frågade mig rätt ut när vi satt ner för morgonrapport. Vad förvånad hon blev över att hon hade rätt! :D

Så nu har hon kallat mig för "Bullen" hela dagen och inför varje vårdtagare. :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Blev sådär akuttrött att det inte ens funkade att sitta och slösurfa på datorn längre, utan huvudet for käpprätt ner mot soffkudden.
Väcktes av sambo nyss som vågade sig på att sätta sig och retas med mig. :grin: Fräste, sa fula ord och betedde mig som en pömsig 3-åring tills jag vaknat till... :angel:

Han gottgjorde med att fixa té och pepparkakor till mig, så han är förlåten! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är också tillbaka på jobb efter exakt en mån och avslutar lördagens pass med en kvinna (dagens sista kund, 2 min innan stängning) som bestämde sig för att promenera ut med 4 par stövlar utan o betala :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Och Micks

Roligt att ni är tillbaka på jobbet!

Panaccea: Jag hoppas att ni tog tillbaka dem?! :eek:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, det var faktiskt roligare än jag trott! Är ju bara timvikarie vid behov, så det blir inte en jättemassa jobb. Men fick 6 pass nu och det känns bra. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Då ringer man en överlycklig väktare som får sitta barnvakt efter arbetstid tills polisen kommer :angel: :devil:

Jodå hon fick lämna tillbaka och förklara för farbror blå.. Tyvärr var det en sneaky bitch som dumpade 3 av paren när jag ringde väktaren så kommer bli svårt och bevisa att hon hade dom på sig med.. Slött av mig att inte hålla stenkoll :crazy: min hjärna hade gått hem lite i förtid och låg redan hemma på soffan och krängde chips :D
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Om man vill kan man göra ett envarsgrip, men det är inte så kul att roa sig med när man är ensam om det :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tyckte nästan lite synd om tjejen, hon var så hysteriskt nervös och stressad så jag försökte tom lugna ner henne och var lite väl mild mot henne, var så trött så jag orkade inget annat :D

Insåg sen när jag stod och väntade på pizzerian att jag var snällare mot snattaren än grannen som ville lämna tillbaka mina nycklar :o heja mig!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahaha! Du är bra tokig :p

Kl

Dessa drömmar kan man skriva en bok om. Inatt skulle jag spränga ett militärt ställe (nu riskerar jag väl att få massa tomtar efter mig som ska kalla till förhör om mina terroristiska "planer"). Stället i fråga visade sig vara vårt gamla hus och i huset fanns min familj och tillhörande hundar och katter. Sprängmedlen placerades runt huset, dessa i stil med dynamitgubbar av typ Jönssonligan. När väl första smällen kom (tro mig, det var några laddningar till det lilla 94kvm-huset) konstaterade jag att det var att ta i lite. En laddning hade kunnat ha ner ett höghus utan problem. Vid första smällen vaknade jag, tack och lov. Herrejösses!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha, vad härligt.
Men vilken knasig människa. ... jösses... tjyven alltså.

*KL*
Jag börjar på att känna mig deprimerad. :( INGE skoj. Inge lust att stiga ur sängen, tappat aptiten ..... Igår försökte vi åka på stan en stund hela familjen. Jag kan inte hålla dottern i handen, inte visa/titta/lukta/känna med henne, har fullt sjå med att hålla mig upprätt och ta mig framåt.

Det är sjukt många små farthinder för mig. Upp och nedförslut, lite ojämnheter, trappor och jävelskap. Efter 30 minuters snigelfart genom en galleria fick min man och dotter hämta bilen och hämta mig på gågatan..... :crazy:

Tiden kan jag få att gå när jag är själv på nåt vis men att inte kunna var mamma åt L det gör fan skitont. :cry:
Visst jag sköter ju det mesta här hemma som jag KAN (bytte te.x blöja efter lunch och tog på henne kläderna till efterlunchen-luren - och efter det är jag helt ledbruten). Men det blir så mycket vardag och samma, samma. Jag vill ju göra de roliga sakerna...

Försöker trösta mig me att jag inte har MS eller reumatism eller nåt. Det går ju över men jag ska ALDRIG mer vara gravid. Aldrig. Har seriösa planer på att sterilisera mig efter det här faktiskt. :crazy:

Fast jag känner då glädje och förväntan över bebisen i allafall. Det är mysigt med sparkar och knuffar och mysigt att kika på bebiskläder ...

Förlåt, jag behövde få häva ur mig.
Det känns som att min omgivning är dödligt less på att höra mig stöna, sucka och beklaga mig. :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahahah! Vilken dröm! Jag drömde en till sexdröm förra veckan och den var lite extra kryddad haha, i drömmen hade jag och älsk sex i bakdörren! :eek: vet inte riktigt vart det kom ifrån, det är inget som vi brukar ägna oss åt direkt :p

Kl
Jag ska inte gnälla, jag är otroligt tacksam för de två månader jag fått utan ryggont, men nu har det slagit runt på ett par dagar och jag har ondare i ryggen än jag brukar ha när det är som sämst. Det blir lite svårare att parera smärtan eftersom jag inte har några direkta magmuskler och det gör bl.a. ont när jag spänner ryggen. Har tappat kraften i vä ben också.. Eller eg inte men det gör ONT när jag använder det. Visserligen är jag van vid allt detta men det är som sagt värre nu än det brukar och nu kommer inte naprapaten kunna göra något åt det.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag blir så ledsen för din skull. Jag vet hur det känns att känna sig begränsad (även om jag aldrig haft det så illa som du har) men det gör mig galen. Vi hästnördar brukar ju vanligtvis hålla igång en hel del och då blir det ju ännu större skillnad när man inte kan göra saker.


Jag vet att alla uppmuntranden hjälper föga, men nu är det inte super lång tid kvar och när bäbis kommer så kommer allt bli bra. Prata med dotra, hitta på saker ni kan göra tillsammans, rita, pyssla osv. Det blir ju stillasittande och då kan ni ändå leka och göra speciella saker ihop. :)

Kram
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jag var nära på att skriva ut vilken militär anläggning det handlade om men bara för det kan jag ju garantera att den är bombhotad eller något så det vågade jag inte :o :rofl:

Besvärligt med ryggen. Hoppas att det är övergående eller i alla fall inte blir värre.

Klockmalva: fy vad jobbigt du har det! Jag förstår att det är svårt att hålla humöret uppe om du blir som fångad i hemmet. Kan ni inte försöka begära ut en rullstol så du i alla fall kan få åka runt och se lite av världen och njuta av tillvaron med familjen?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skickar över en stor kram till dig, klockmalva!
Jag förstår hur det känns, det är jobbigt att vara "fånge" i sin egen kropp! Att inte klara allt man brukade och borde klara. Du får försöka tänka att det går över, att det inte är långt kvar och prata med dina nära om hur du mår - de förstår alldeles säkert! Tillåt andra att underlätta för dig och försök acceptera att - såhär mår jag nu och jag måste anpassa mig efter det en tid. Det får vara så och det betyder inte att det är något fel på mig - min kropp kämpar på så gott den kan utifrån den situation jag befinner mig i nu!
Och försök att inte låta skuldkänslorna ta över. Barn förstår mer än man tror och jag är säker på att L varken far illa av eller skuldbelägger sin mamma för att hon har ont. :)

Jag har levt med ledsmärtor sen jag var 15 år och kan nu, när jag är 22, känna mig okej med det. Jag har hittat sätt att hantera min vardag på och även om jag inte kan göra allt som "alla andra" kan så får jag mitt liv att funka och flyta på i alla fall. På mitt sätt.

Kan du komma iväg och få massage? Någon dag eller helg med fokus på dig och ditt välmående och chans att ladda lite batterier? Eller bara ett varmt bad hemma avslutat med massa god lotion och nackmassage från maken/sambon?
Såna saker brukar få mig att må bättre när allt känns skit.

Har du många projekt, saker som "måste" göras om dagarna och som bara stressar och suger musten ur dig - sänk din ambitionsnivå! Det kanske inte behöver vara kliniskt rent hemma, middagen kanske inte behöver vara lagad från grunden utan snabbmakaroner kanske får vara okej emellanåt. Eller vad det nu kan vara.

Hoppas något av mitt flum-prat är till hjälp, jag hinner inte skriva mer nu då jag måste till jobbet.
Men igen - En enorm KRAM till dig! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack för era tankar och ord.

Jag funderade faktiskt på rullstol igår när jag inte tog mig tillbaka till bilen. :o men det känns så ... handikappat på nåt vis? :crazy:

Vad gäller BAD Så tar jag mig inte över badkarskanten. :D och tar jag mig i badet så behöver jag en lyftkran sen.... (jag behöver typ lyftkran ur soffan) ....

Maken masserade mig med tigerbalsam på kramp-musklerna i ryggslutet igår. Jag är så öm så det är helt sjukt men det är skönt efteårt...

:angel:
Jag har inte dammsugit på ... två månader? Inte tagit i en skurtrasa i över huvud taget. Jag har inte tvättat på två månader heller. Lagar mat gör jag vissa dagar, beror på vad det är, men jag gillar att matlaga så det är bara kul.
Det är frustrationen att INTE ens kunna göra det som är jobbigt. Skönt första veckan typ: "tjoho, jag slipper städa" men....

Apollo: det är en bra poäng. jag har faktistk gjort halvtid och när jag tänker att jag har varit gravid halva tiden och vad jävla fort det gått så ....

det känns faktiskt bättre nu bara av att ha fått skriva om eländet.
Sen om min man hem med lite lyxig salami och fixade lyxmackor på nybakta bagels och kaffe. Värsta lyxfikat. :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 149
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 780
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp