Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag gillar gamla namn som användes i sverige. Sedan vill jag gärna ha lite lagom enkelt, inte för komplicerat, det får gärna funka på engelska och i alla åldersgrupper. Jag förstår att namnet växer med barnet men idag skulle det kännas konstigt att döpa ett barn till typ "pluttinuttinutti" eftersom det känns som att det passar bäst när barnet är litet men kanske inte jätte bra när det är vuxen.

Jag har ett par namn som jag verkligen gillar. William och Alice. Dock kände jag redan innan det blev helt aktuellt att båda gick fetbort eftersom de ligger så löjligt högt på toplistorna. Nu har vi hittat ett namn som vi tycker är lagom, funkar nationellt och passar till alla åldrar.

En vän har döpt sin dotter till Elly. Tycker det namnet är helt förjädra klockrent. Det är gammalt, men låter ändå modernt, passar alla åldrar och funkar nationellt.
Jag frågade sambon om Billie, han trodde jag blivit galen :p Sedan hörde jag Freddie, efter tjorvens syster i saltkråkan, det tyckte jag också var fint men det kändes lite lika rätt till en vuxen.

Min mamma släktforskar så jag satte mig förut med vårt släktträd (det är visserligen en hel skog vid det här laget) och tittade på massa namn. Hittade massor.. namnet vi funderar på nu är med på den listan men det är inte taget där ifrån, det råkar bara finnas med.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag missade helt bilden pa din kula! Jag tycker visst den har vaxt, speciellt om man jamfor med superplatta magen pa ett av de forsta korten. Coolt!

Fast jämfört med den här bilden som jag la upp förut så har den väll inte växt så mycket? Skillnaden nu är nog bara att den är konstant stor och pendlar inte så hysteriskt beroende på om jag ätit eller ej.

v18_5071792dddf2b329d3004175.jpg


Eller är jag hemmablind?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tycker inte alls att det är konstigt att man blir ledsen och irriterad över folks idiotiska kommentarer. Varför ska det vara okej att tala om för någon att den har ett fult namn? Är det mer okej bara för att barnet inte är fött än? Varför är det okej att tala om för föräldrarna att de har dålig smak när det kommer till namn? Sedan kanske hormonerna hjälper till lite ;) men jag reagerade likadant när jag fick göra att smeknamnet jag funderade på till hunden var fult och då var jag inte gravid :p

Jag blev svin irriterad när min mamma frågade min sambo på msn om bäbin skulle få ett mellannamn efter en tradition vi har i familjen. Alla flickor heter ex Larsdotter i mellannamn efter pappan. När hon frågat det, utan att ha fått svar så skrev hon "traditioner är till för att hållas ;)". Där hjälpte nog hormonerna mig, men jag gick igång på det som fan. Vi behöver inte höra att hon tycker det, vi behöver inte uppmuntras i "rätt" riktning. Om vi nu vill döpa barnet till det, så inser vi nog det helt själva utan att få pikar från omgivningen. Det är ju inte direkt en hemlighet att det är en tradition i min familj.

Jag är fö inte jätte sjuk. Bara lite snorig och putteliteont i halsen nu. Men det är betydligt mer än jag brukar vara, jag verkar ha ett onormalt starkt immunförsvar annars :bow:

Jobbigt med arbetsförmedlingen :crazy: hoppas det löser sig och att du får ordning på papprena!

Nej, det är ju inte så konstigt egentligen! Får hoppas att folk lyckas knipa näbb sen när vi berättar - för deras skull! ;)

Vi har också lite tradition-namn. Får se hur vi gör men mest troligt blir det ett mellan-namn från pappans sida och ett från min. Efternamnet har vi bestämt blir mitt - pappans är för vanligt och tråkigt och den dagen vi gifter oss tar han mitt också. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Igår blev jag SÅÅÅ sugen på norska fiskkakor att jag kände hur gråten började bubbla upp inom mig. Insåg snart hur löjlig jag var och sa högt till mig själv att "skärp dig för f-n"

Inte hormonstinn... alls. :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi gifter ju oss om en månad (satan i gatan vad tiden går fort!!! :eek:), då tar jag sambons efternamn så det kommer redan vara klart.

Haha.. jag undrade först va fanken fis-kaka var för något. Lät verkligen inte gott och verkligen inte värt att gråta över :D
Mina hormoner gör mig mest arg, inte så gråtig. Fast ibland blir jag kinkig och vill helst av allt vara den lilla bäbin själv :angel: men sambon fattar inte riktigt att han borde plittinuttgulla med mig. Han är helt oduglig som parner till ett gravidt fetto :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Svart att se nar det ar olika vinklar, den andra bilden ar ju mycket narmre.

Fick du tag i en brollopsklanning?

Jag haller med, namnen far garna vara populara men inte allra hogst pa listan :D Jag tror bade Sam och Isaac ligger pa listan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja jag har hittat två alternativ faktiskt.. det är nästan lite pinsamt... Jag var in på HM i helgen och hittar två klänningar på REAn för 150 kr styck... :D Den ena funkar redan nu men jag tror att jag kommer sy upp den något. Det är denna
http://www.hm.com/se/product/02282?article=02282-A

den tror jag dock att jag kommer få lägga upp något men det beror på hur mycket magen hunnit växa.

Den andra fanns inte kvar på hemsidan man ser ung ut som denna

http://enmammasdag.com/filarkiv/weronica/2512spets3.jpg

Den är dock lite väl stor i dagsläget så det hänger på att magen växer.. den hoppas jag dock mest på. Går ju visserligen att sy in den om det skulle vara så. Sen tänkte jag ha en sådan här över axlarna (fast inte vit) till den klänningen.

wedding_dress_fur_shawl.jpg


Skor har jag inte en aning om vad det blir. Håret blir nog en enkel men hög donut. Båda klänningarna är ju väldigt enkla men det känns lagom med tanke på hur resten av planerna ser ut.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

jag jag gillar den också bäst, den andra får gå som plan B.
Satte mig och googlade efter boleros nu... Förut hittade jag med lätthet en "grå" som jag gillade jätte mycket som inte var så dyr.. nu hittar jag självklart bara vita... typiskt.
Får väll ge mig ut på stan i värsta fall om jag inte hittar något
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch, du menar faktisk shopping IRL? Later jobbigt... Hoppas du hittar den online :D

Efter min runda i Cork igar kommer det droja ett tag innan jag ger mej ut igen. Att prova skor lar jag inte gora fler ganger den har graviditeten om det inte gar att trycka i foten utan att boja sig ner...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Wow, nu kan vi snacka förvirring...
Drar hem från jobbet, släpar hem ett gigantiskt paket med grejer som O beställt, hela vägen upp till tåget. In på tåget, drar igång en pod i lurarna och tvärslocknar... Vaknar av att O ringer och vill kallprata lite.

O: vart är du någonstans?
Jag: Märsta (ca en timma från jobbet)
O: jaha, vilken lyx, fick du sluta tidigare idag??
Jag: ..????.. Vaddå?
O: ja, klockan är ju 17 nu (jag slutar då)
Jag: nehe, den är 18!!
O: nej, den är 17!

Jag börjar titta mig omkring och inser att alla klockor runt mig är 17 och att jag råkat gå fråga jobbet en timma tidigare än jAg tänkt! WTF?!?!?! Det var verkligen inte med mening och jag fattar verkligen inte hur det kunde bli s himla fel?? Måste dubbelkolla alla klockor på kontoret imorgon.. Detta känns helt absurt :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det kommer nog vara ung lika jobbigt som det låter ;)
Ffa eftersom jag kommer vara i starkt behov av att faktiskt lösa problemet och hitta något.. Slog mig dock att jag kanske skulle satsa på en svart bolero, för då kan jag ha svarta skor vilket betyder att skofrågan blir väääääldigt mycket enklare! Svart känns dock lite malplacerat på ett bröllop.. Jag vene, det kan ju bli lite tufft också.. Vet inte bara hur tuff jag är ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj, var det ingen som hajade till när du gick hem en timme tidigare?:D Idag har jag letat efter bilnycklarna som jag höll i handen... Så jag känner igen känslan av förvirring!

Idag har jag känt fosterrörelser för första gången. Vilken surrealistisk känsla! Börjar väl så sakteliga inse att det är något som växer i mig, jag är alltså inte bara lite småfet. ;)

Hur lång tid i förväg har ni andra fått kallelse till RUL? Går och väntar otåligt...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Härligt, hur långt gången är du nu?
Jag fick min kallelse rätt tidigt, kan det ha varit runt v 13-14 kanske?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tror det kan bli coolt. Vit spets och svart pälsig bolero. Och ett par svarta skor kan du ju använda efteråt också. Klimatsmart :)

Kl

10 cm + i midjan mätte jag idag, v 19+2.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Apollo: :rofl: å vad roligt! Märks att du jobbar på kontor, på mitt jobb kan man inte gå ifrån förän brukarna gått hem och de går hem strax före vi i personalen!

Jag gillar båda klänningarna. Vad kul med bröllop..! Men visst var det bara ett litet du och mannen? Spännande...!

Kryptisk: Jag fick tid för UL på första besöket hos BM? Jag blev inte "kallad" utan hon ringde och bokade en tid när vi satt där ..

Appropå namn.. när vi väntade Dotra hade vi bara en hel hög med pojknamn varav ett var ett säkert kort, också var det ju en liten jänta! ;) Tur vi fick veta det på UL annars har hon nog gått namnlös länge. ;) Nu har jag bara flick-namn, får se om det är ett omen kanske? :)

*KL*
Sju mil enkel väg till min "gamla" läkare igår. Haltade in på kryckor varpå sköterskan tittade på mig med höjda ögonbryn och sa: "Oj, är det så illa?" (eh, ja vad trodde du?). Efter att min grymma läkare skrattandes försökte undersöka mig (jag skrek "nej, nej, försiktig, akta, aaaj! :crazy:) och konstaterade att min kropp var ett vrak som inte var mycket att ha - sjukskrev han mig resten av graviditeten! :eek: Ja, han skrattade faktiskt. Vi har ganska fin kontakt och det är ju så tragiskt så man måste skratta åt det nästan ...

Jag är bara nervös för att f-kassan ska krångla men läkaren bara snörpte på munnen och sa typ: "godtar de inte det här kan du ringa tv-4 nyheterna direkt ..." Han har skrivit en hel uppsats på sjukintyget med diverse saker som jag inte begriper vad det står förutom där det står att det inte går att genomföra testet pga. smärtan. :crazy:

Så jag lär bli flitig i tråden jag... :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad jag ångrar att jag inte tog midjemått i somras! Åkte till Turkiet i aug och gick där upp 3 kg sen veckan efter blev jag på smällen :p så har inga rättvisa innan-mått! I morse vaknade jag med känslan av att jag skulle behöva gröpa ett hål i madrassen för magen (sover alltid på mage). Den har stuckit iväg som fan dom senaste dagarna och är jag bara i v10 nu vill jag inte veta var detta slutar :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ kryptisk

Jopp! Jag jobbar på kontor och har vanligtvis rätt flexibelt. Däremot hade nog min chef (mamma :p) frågat vart fasen jag skulle så tidigt, men hon var inte där för dagen. Till den andra kollegan så sa jag att jag skulle förbi posten.. vilket var sant, det var ju bara det att jag trodde att klockan var 10 i 5 och att jag skulle hinna till brevlådan innan 5 när den töms, inte att jag var 1 timma och tio minuter tidigare! :o
Vette fanken vad som hände, alla klockor går rätt... sääkert någon som ställt om dom under natten! :angel::D

kryptisk: Ja du, när blev jag kallad till RUL? Rel tidigt iaf. Vi fick ett brev hemskickat med en kallelse till karolinska.. till RULet, för nupen fick vi boka en tid dir med min BM. Fick nog kallelsen till RULet, kanske i v 10, två veckor efter inskrivningen.

klockmalva: japp det blir bara vi. känns faktiskt jätte skönt just nu att slippa allt annat.. vi kommer nog ta lite bilder på herrgården vi åker till efter vigseln, men annars blir det bara luuuuungt och skönt hela dagen :laugh: Har tagit ledigt dagen innan också för att kunna gå till frisören i lungn och ro och ev fixa lite naglar eller något.. kanske borde boka? :angel: Gudars, jag är verkligen svindålig på att planera detta..

vindvissla: klimatsmart is the shit :angel: fattar inte varför jag blivit så jäkla "klimatsmart" det är inte så att jag på något sätt inte har råd.. jag bara.. blir upprörd över att saker är så dyra.. jag vill ha kvar mina pengar! :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, känner ingen det där med att göra hål i madrassen! ;) Nu gör jag väl bort mig men visst är det du som har två grodor i magen? :) Det blir ju extra spännande med ditt midjemått isåfall! :D Mät nu! *Hihi*
Jag tänker inte mäta, jag har extrakilon sen innan så det är inte bara bebis som putar så det är inte så sanningsenligt. :p

Apollo: Det låter jätteromantiskt tycker jag - är det borgerligt?
Klimatsmart är den perfekta ursäkten för att vara snål!! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 150
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp