Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men vilken söööt! En sån skulle jag kunna tänka mig att köpa bara för att klappa på! :love:

Fick förresten frågan om jag var intresserad av att köpa en betäckning billigt (med målet att få fram en fin distansarab). Nog för att föl är söta och goa men jag vet inte, det är nog helt fel läge för att få fram prestationsaraber nu när det inte går att sälja och en tredje häst behöver jag verkligen inte nu!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Naw vilken underbar liten fluffboll :love: den vill man ju ha som knähund :D

Apollo du kan väl lägga upp en bild? Jag känner mej faktiskt lite ensam och exponerad *snyft*

Idag har jag varit i cork och köpt två (lila) outfits, mammastrumpbyxor, lite linnen och skor och väska till mina outfits. Nästa vecka ska vi på fashion night med jobb och sen har vi en julfest i december så nu är jag färdigklädd för dem! Ska bara bestämma om jag ska färga håret djupt morotsrött eller mörkbrunt. Åh dessa i-landsproblem...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

hahaha, den är ju inte så mycket större än sista bilden jag la upp..

men jag kan visa den här bilden.. för den är så... hähähähähähä

pic_508ea11ce087c3617d25b765.jpg


jag har visserligen bilder som är betydligt värre.. men.. heeeell no! någon självrespekt får man ju ha ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fin mage du har också!
Jag är nog lite för blyg för att visa min ;)

Kanske är så att brösten har växt lite till, men jag kände när bebis vände sig och nu sparkas det på andra ställen :) jag har förresten en fråga, mina bröst är så känsliga för kyla den här graviditeten, det var de inte förra gången. Känns typ som när man ammade och det var lite kyligt eller dragit, gör oooont! Kommer på mig själv med att tänka f*n nu får jag mjölkstockning, men så är det ju inte, bara samma känsla.

Ang att vara gravid så gillar jag inte att vara otymplig, men tycker att det är lite coolt på något vis. Främst att känna rörelser/sparkar, men jag längtar tills det över :) Förra gången tyckte jag mig förstå varför man var gravid så länge, för att tillslut bara vilja ha ut ungen på ett eller annat sätt ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Manda med förvirringen på topp! :/

Jag har glömt tanklocket till bilen någonstans så jag fick svänga förbi Statoil och köpa ett nytt. Jag höll igår på att tanka biogas (stod och höll i den innan jag kom på att ojdå, nu är det fel!). Nyss glömde jag bort vilken tandborste som är min (det är ju trots allt två att välja på!). Detta är bara den senaste veckan! Jag vill inte tänka på vad för konsekvenser mina förvirringar kan dra med sig på jobbet iom att jag jobbar med säkerhet. Jösses!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Förvirring hör till och alla problem som uppstår går att lösa :) Typ som att jag råkade köpa strumpbyxor i stlk XXXL i söndags.. ska ha S :angel:

kl

Fick en fråga igår om jag var rädd inför förlossningen. Jag har alltid när jag vart yngre, vart rädd för förlossningen, i tonåren tjatade jag redan om att jag skulle göra snitt :p Nu har jag minst sagt reviderat mina tankar kring förlossningen.. Hur känner ni?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har alltid kant mig valdigt trygg med sjukvarden och har litat pa att de loser det pa basta satt. Med vaginalt absolut i forsta hand och snitt om nagot haller pa att ga snett.

Vad ar det du ar radd for?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag var rädd, jag är inte rädd, nu är det nog snarare tvärt om.

När jag var yngre, haha, så frågade jag min mamma om det gjorde ont att föda barn. Min pappa stod bredvid och han tittade på mig och sa:
Han: Har du någon gång suttit på toa och bajsat och det har gjort riktigt ont?
Jag: eeeh... jaaa? :crazy:
Han: Tänk dig då att skita ut en fotboll.

:eek::rofl:

Jag blev livrädd och var efter det fast besluten om att det var KS som gällde för mig ^^

Då var jag nog väldigt rädd för smärtan, det är jag inte alls idag. Jag är van vid att ha ont. Har problem med min rygg efter att jag flugit av hästen. Så jag är van vid att ha ont. Visserligen är det en helt annan smärta, men det är inte främmande för mig att ha ont. Under förlossningen är det ju dessutom ingen farlig smärta, man har något att se fram mot och om nu något skulle gå fel så kommer jag ju befinna mig på helt rätt ställe för att få hjälp. Blir smärtan för tung så finns det ju smärtstillande att få. Jag är inte ett dugg orolig faktiskt.. snarare så att jag är förväntansfull efter att få uppleva det.. får se om det håller i sig tills det är dags :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är idag inte särskilt nervös för förlossningen. Kanske kommer senare. Jag är nervös för nålar, som du vet. Jag säger lite kaxigt idag att jag MINSANN inte ska ha någon nål i min rygg! Då är jag hellre utan! Men det kan nog ändras. I och med detta är såklart inte snitt det jag vill ha heller i första hand.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag förstår att det måste va tufft det där med nålarna.. Tänk om någon dåre skulle komma och säga till mig att bli biten av en orm och att det var sååå bra för mig. Jag hade kapitulerat rakt av och misshandlat personen på vägen ut pga att denne ens vågade säga något så puckat :D

När det kommer till smärtlindring så är ju inte jag rädd för nålar och kommer ta det som kommer. Jag hoppas såklart (?) att klara mig med så lite bedövning som möjligt, men jag ser det inte som något nederlag om jag kommer vilja ha bedövning och kommer lita på vad BM rekomenderar.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skont att du hunnit andra installning :)

Att skita ut en fotboll vet jag inte om det kanns som men visst, det ar inte skont... Men grymt haftigt! Jag var ganska klen nar det kom till smarta sa efter ett par timmar pep jag till mej en epidural. Andra gangen drog jag mest lustgas men fick epidural i slutet ocksa men det var ju sa dags da...

Jag tycket faktiskt att det ar vid forlossningen som det haftiga borjar. Graviditeten ar bara en lang utdragen resa dit.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja och det var som jag sa till min kompis, att förlossningen, den kommer nog vara mitt minsta problem i att vara mamma :p Förhoppningsvis iaf:D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha, i början på sept var jag hemma hos min bror för hans son fyllde år. De hade precis fått reda på att jag var gravid men vi pratade inte om det eftersom min jobbiga morbror var där och jag orkade inte med hans hysteriska reaktion.
Efteråt hade min brors fru berättat för hennes bror m fru att jag var gravid och frugan sa att hon såååååå kunde se det på mig. Haha, det finns inte en chans att hon hade kunnat se det på mig. Den enda som såg det var jag, eftersom jag innan höll rätt stenhårt koll på min kropp pga träning. Visst hade jag fått förändringar i kroppen men det var minimalt, så att hon, som jag träffar ett par gånger om året skulle se något är knappast troligt. Det skulle vara om jag utsöndrade så extremt mycket hormoner som bildade en blinkande skylt ovanför huvudet på mig, men det har jag svårt att tro på :p

Så.. det är väldigt lätt för folk att säga att de såååå såg det redan innan.. det är bara det att dom alltid säger det EFTER man berättat att man faktikst är gravid :angel:

Haha, skarpsynt dam! ;) Är rätt säker på att det var detsamma med svärmor - och sambon hade ju redan innan hintat att vi försökte så hon gick väl bara och väntade/letade tecken... ;):D

*knapp*
Gah! Mår så illa och har en del att göra då jag ska till arbetsförmedlingen imorgon och ska ha med en massa papper som ligger gud-vet-var. :crazy:
En lista på sökta jobb ska med också och jag har ju sökt massor när jag mått som jag mått... :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl.


Dessutom börjar vi bli mer och mer säkra på vad kottan ska få heta. Vad tänker jag dock inte avslöja förens vi är helt 100. Blir helt förbluffad över hur folk lägger sig i, glatt talar om hur fula vissa namn är osv... så vi kniper tills vi verkligen bestämt oss.
Åh, det där stör mig också! Kommentarer om att "det pojknamnet passar ju inte om du ska ha det namnet på en flicka ifall du får en av varje!" eller just att ett namn är fult...
När vi pratar namnförslag så ska omgivningen inte tro att de har vare sig bestämmanderätt eller önskemålsrätt... :cool:

/Hormon-grinig?

Apollo - krya på dig förresten! Är lite förkyld själv, men inget jag inte kan stå ut med.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

hahaha, den är ju inte så mycket större än sista bilden jag la upp..

men jag kan visa den här bilden.. för den är så... hähähähähähä

pic_508ea11ce087c3617d25b765.jpg


jag har visserligen bilder som är betydligt värre.. men.. heeeell no! någon självrespekt får man ju ha ^^

Fina magen! :love:
Jag längtar så efter en riktig bebismage - nu är jag bara svullen och pluffsig... :cool::angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ah vi har knappt ens borjat fundera pa namn! For oss ar det smidigt om det funkar pa engelska ocksa... Men vi har totalt olika smak! Manga namn tycker man ju inte passar for att de hor till "fel" generation, typ ens egen eller foraldrarnas. Och det ar helt olika har och i Sverige saklart.

Det finns massor av fina irlandska namn men de ska ju ga att uttala latt pa svenska ocksa, tycker jag. Sambon foreslog Jessie igar, sa nu har jag nynnat pa den i ett dygn :D Fast det ar inget namn jag tycker ar intressant. Min morfars mamma hette Alina, det tycker jag ar fint. Pojknamn har vi inga an.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag missade helt bilden pa din kula! Jag tycker visst den har vaxt, speciellt om man jamfor med superplatta magen pa ett av de forsta korten. Coolt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Förvirring hör till och alla problem som uppstår går att lösa :) Typ som att jag råkade köpa strumpbyxor i stlk XXXL i söndags.. ska ha S :angel:

kl

Fick en fråga igår om jag var rädd inför förlossningen. Jag har alltid när jag vart yngre, vart rädd för förlossningen, i tonåren tjatade jag redan om att jag skulle göra snitt :p Nu har jag minst sagt reviderat mina tankar kring förlossningen.. Hur känner ni?

Total förvirring skriver jag under på! Jag har inte koll på något så det är kanske bara nyttigt för mig och omgivningen att jag mest håller mig inomhus och i soffan... :angel:

Ang. förlossningen så är jag inte speciellt orolig. Det kommer väl komma tankar och oro när det närmar sig men vafan - det är rätt många innan mig som fixat att klämma ut ungar så varför skulle inte jag? ;)

Min mamma födde alla sina 5 (!!!) barn utan så mycket som ens lustgas och jag hoppas att jag klarar av förlossning utan något jag också (inte alls lite prestige här inte :angel:). Men det får gå som det går bara det går bra och gör det inte det så löser vi det endå! :)
Just smärtan oroar mig inte så mycket för även jag är van vid att gå runt och ha ont i kroppen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tycker inte alls att det är konstigt att man blir ledsen och irriterad över folks idiotiska kommentarer. Varför ska det vara okej att tala om för någon att den har ett fult namn? Är det mer okej bara för att barnet inte är fött än? Varför är det okej att tala om för föräldrarna att de har dålig smak när det kommer till namn? Sedan kanske hormonerna hjälper till lite ;) men jag reagerade likadant när jag fick göra att smeknamnet jag funderade på till hunden var fult och då var jag inte gravid :p

Jag blev svin irriterad när min mamma frågade min sambo på msn om bäbin skulle få ett mellannamn efter en tradition vi har i familjen. Alla flickor heter ex Larsdotter i mellannamn efter pappan. När hon frågat det, utan att ha fått svar så skrev hon "traditioner är till för att hållas ;)". Där hjälpte nog hormonerna mig, men jag gick igång på det som fan. Vi behöver inte höra att hon tycker det, vi behöver inte uppmuntras i "rätt" riktning. Om vi nu vill döpa barnet till det, så inser vi nog det helt själva utan att få pikar från omgivningen. Det är ju inte direkt en hemlighet att det är en tradition i min familj.

Jag är fö inte jätte sjuk. Bara lite snorig och putteliteont i halsen nu. Men det är betydligt mer än jag brukar vara, jag verkar ha ett onormalt starkt immunförsvar annars :bow:

Jobbigt med arbetsförmedlingen :crazy: hoppas det löser sig och att du får ordning på papprena!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 149
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 780
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp