Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Finfin mage!
Jag tycker min har blivit mindre de senaste dagarna, bebis har lagt sig annorlunda så jag antar att det är därför.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Panacea: skönt att du är hemma! :)

Vindvissla: Fin mage! :D Och fint skal till telefonen! men det är inte Iphone va..?

Apollo: jag shoppade också fina mammakläder och var lite mer "medveten" när jag var gravid .. sen gick det över och jag blev mitt vanliga praktiska jag igen! :p

*KL*
Igår gjorde jag det- betalade in köpeskillingen på en häst!!!!! :banana: :banana: Det är ett årsföl, som ska gå kvar hos uppfödaren till i Maj nästa år... jag har köpt häst på postorder för första gången i mitt liv vilket känns lite lätt livsfarligt. Å andra sidan tänker jag på alla gånger jag tittat noga och provridit och klämt och känt och det inte alls blivit så bra, till en början: Sen har allt rättat till sig men ...
Känner mig lite halvtokig eftersom jag typ inte kan gå mer än 50 m. utan kryckor just nu, men mest känner jag mig glad och förväntansfull. :)
Jag har grämt mig sen jag släppte min 3:åring när dottern föddes för 1,5 år sedan (ca) men det var ju helt rätt grej att göra eftersom jag ju är gravid igen nu ockås så ....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nääää jag vägrar Apple! Skulle hellre vara telefonlös än att tvingas in i deras kommunistpaket.

Jag har precis skaffat en surfplatta (eller ja, pappa har köpt en till mej så den är kvar i sverige) och det blev inte heller en Apple utan en Asus!

Så roligt med ett föl :bump: Vad är det för slags häst?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

;)
Äh, kommunister hit och dit! Jag är då nöjd med min Iphone! ;)

Det är en Islandshäst (Fafnir, eller "Lill-silvret")
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Svärmor/blivande farmor fick veta idag. :D
Hon blev tok-glad och laddar redan inför att köpa en massa bebiskläder! :D

Sen är hon brutalt ärlig också och meddelade att hon såg det på mig redan när hon kom innanför dörren - för jag är rund i ansiktet och har fått en stor rumpa... :cool: :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad mysigt med fölis! Grattis!

Det är ju faktiskt lite så att även om du tittar och känner på ett föl kommer du ju aldrig veta hur den slutar. Det är ju inte ens värt att ta röntgenplåtar på de små rackarna. Det är ett lotteri och det är bara att hålla tummarna!

Kl
Mamma ställde världens konstigaste fråga till mig igår. "Tycker du om att vara gravid?". Allvarligt talat, finns det någon som tycker om att vara gravid? :o jag känner mig tjock och osexig, trött, finnig och sliten. Jag vill bara att det ska vara över så jag kan hålla ungen i famnen i stället :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja jättemånga tycker det är jättehärligt att vara gravida. En av mina kompisar sa att hon kunde vara gravid hela livet. Jag har alltid tänkt att dessa människor inte lever ett lika aktivt liv som jag.

Jag tycker det är en alldeles för lång och dryg resa. Däremot tycker jag det är.coolt med förlossningen och jag är.ju naturligtvis jätteglad att jag KAN bli gravid.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, grattis till det lilla livet!! Kan vi inte få se en bild? :)
Vad har du för förhoppningar om den? Alltså, har du planer på att få en gångartshäst eller kollade du stam pga psyke? Båda delarna?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha, i början på sept var jag hemma hos min bror för hans son fyllde år. De hade precis fått reda på att jag var gravid men vi pratade inte om det eftersom min jobbiga morbror var där och jag orkade inte med hans hysteriska reaktion.
Efteråt hade min brors fru berättat för hennes bror m fru att jag var gravid och frugan sa att hon såååååå kunde se det på mig. Haha, det finns inte en chans att hon hade kunnat se det på mig. Den enda som såg det var jag, eftersom jag innan höll rätt stenhårt koll på min kropp pga träning. Visst hade jag fått förändringar i kroppen men det var minimalt, så att hon, som jag träffar ett par gånger om året skulle se något är knappast troligt. Det skulle vara om jag utsöndrade så extremt mycket hormoner som bildade en blinkande skylt ovanför huvudet på mig, men det har jag svårt att tro på :p

Så.. det är väldigt lätt för folk att säga att de såååå såg det redan innan.. det är bara det att dom alltid säger det EFTER man berättat att man faktikst är gravid :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+vindvissla

Jag kan lite förstå att man saknar bäbissparkar osv, men att vara tjock ful fet och äcklig (:D) är inget jag kommer sakna. Nu har ju jag precis gått halva tiden och magen är nu konstant stor och jag tycker bara den är extremt opraktisk och jag är rätt färdig med att vara gravid :angel: Fast jag känner bara av att det är jobbigt när jag gör något aktivt.

Fast.. nu när magen är lite lagom stor ändå.. man ser att jag är gravid men jag är ingen padda.. så måste jag erkänna att jag är rätt vacker som gravid. Nu har jag köpt ett par klänningar som visar magen lite mer och det är faktiskt fint :laugh: men det är typ i två sekunder när man står framför spegeln som man känner sig fin.. lite senare på kvällen när man sitter i soffan och äter chips och kroppen bara väller ut i soffan.. så är man inte så jädra läcker :D:o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Finfin mage!
Jag tycker min har blivit mindre de senaste dagarna, bebis har lagt sig annorlunda så jag antar att det är därför.

Eller så kanske den bara känns mindre för att dina bröst växt?
Jag tyckte också min mage blev mindre och sen hamnade jag utan tröja och BH framför spegeln i badrummet och fick en smärre chock.. mina boobisar hade på någon dag blivit helt sjukt stora!! och i förhållande till dem kändes magen liten då.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl.

Vi har nog bestämt oss för vilken vagn det blir nu. En Kronan Duo S. De har tydligen 3 dagars leveranstid så det är ingen panik än. Vi har en butik som ligger väldigt nära jobbet så vi beställer den där. Tänkte att jag beställer den i god tid och tar den till kontoret så kan den stå där och ta plats tills det börjar bli dags ist för att den ska stå hemma.

Dessutom börjar vi bli mer och mer säkra på vad kottan ska få heta. Vad tänker jag dock inte avslöja förens vi är helt 100. Blir helt förbluffad över hur folk lägger sig i, glatt talar om hur fula vissa namn är osv... så vi kniper tills vi verkligen bestämt oss.

Har gått halvvägs idag. Känns lite absurt att det står 50,2% i appen måste jag säga. Känns som att sist jag kollade så stod det 25%!

pic_508e206a9606ee1a2f70b3da.jpg


Fö tycker jag inte magen har blivit så mycket större på senaste tiden. Nu är den dock mer konstant stor ist för att gå upp och ner, men störstaläget har inte blivit så mycket större och därför har jag inte lagt upp några bilder.

Finns det ingen annan än vindvissla som vill bjuda på lite bilder? Så spännande att se ju!

Annars så är jag, som annars ALDRIG är sjuk, sjuk för andra gången den här hösten. Jag är inte toksjuk utan känner mig lite sliten i halsen och ena näsborren. Håller tummarna för att det går över ist för att bli värre.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jaaa.. jag kapar väl in lite med min "tidiga" bebis då ...

jaja, är det ett hästforum så , och ni frågar ju!

pic_508c1aaee087c337822f26fa.jpg


JAG KÖPTE HONOM INTE på den här bilden!
Jag fick bilden i helgen av uppfödaren/säljaren. ;)

Jag valde honom på stam, bra beskrivning av personlighet av honom själv, mamma, syskon och pappa. Jag bestämde mig för att faktiskt lita på säljaren, om det var rätt eller fel visar sig... :o Men just att det är DEN uppfödaren/säljaren känns också bra efter lite efterforskningar ...

Sen är jag livrädd för att jag ska tänka: "men hjälp vad är det här för en ärtpåse?!" när han väl kommer hem, eller ännu värre: att HAN ska tänka så om MIG?! :eek:

Sen gillade jag en bildserie av honom som liten, ser "korrekt" ut och rör sig "helt ok". Jag hoppas att han ska bli min framtida "livskamrat". Han går kvar hos uppfödaren under vintern, kommer hem i Maj och då ska han ut på flock med jämnåriga och härja i ett par år.... Det finns ju gott om fina fölungar/unghästar den ena fräsigare än den andra. Nu har han en riktigt kul färg och det känns roligt så här nu när det är klart men hetaste alternativet var faktiskt en liten helsvart kille... Jag gillar egentligen svarta och "diskreta" hästar bäst (är lite blyg :o ) men nån gång ska man väl ha en sagohäst också..?

Lotteri är det ju, och ganska idiotiskt eftersom han förmodligen kommer ha kostat dubbelt så mycket som han är värd när han väl är fem år och jag rider honom. Men, friskt vågat hälften vunnet, eller förlorat som Kyra säger. :angel:
Lugnet i själen lade sig som en smäck i alla fall och jag känner mig mycket glad och förväntansfull. Sen är jag tillräckligt luttrad för att veta att det lika gärna kan vara åt helvete alltihopa men tills det visar sig att det är så, så tänker jag vara glad. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Äh, allt som har med vårföräldrar 13 att göra får ingå :)

Äh jag tycker det låter roligt att göra så där. Den där kan ju inte vara mycket förstörd/trasig, du har ju inte köpt en 5 åring osedd. Det är stor skillnad! Dessutom kan det alltid gå åt fullkomligt helvete ändå, trotts att man kollat på hästen ung 100 gånger.

Vad söt han är! Jätte gullig! Jag hade lätt köpt han på den bilden :angel:
Bor han långt bort från dig?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag kan tycka att det är mysigt att vara gravid. Särskilt nu när sparkarna blir tydligare och jag har börjat prata mer med bebisen i magen. Man är aldrig ensam när man är gravid, det passar mig ganska bra. ;)

Men jag har ju blivit invalid på kuppen så i övrigt tycker jag att det är rät så pest att vara gravid... Det gör ont och är tungt och svårt och bökigt. Och det tar sjukt lång tid även om jag tycker att tiden flyger fram nu med andra barnet, hoppas den känslan håller i sig!

Haha, Apollo!
Det här med namn. Jag har en kollega som typ frågade femton gånger om vad hon skulle heta, och varje gång svarade jag tålmodigt samma namn. Till slut sa jag bara att vi inte hade bestämt nåt. :p folk är så nyfikna!

Vilken fiffig app du verkar ha! Min app säger v. 18, Makens v. 19. Min P-tracker (menskoll) säger 168 dagar kvar och enligt gravid-appen är det 154 dagar...

:bump:
Idag faller första snön här! Det blir vitt överallt, så vackert! (lär bli ett elände med kryckorna men men ..)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:D
Ja, jag har (tråkigt nog) haft några hästar i mitt liv så jag har varit med om både att det klaffat perfekt och inte blivit så lyckat.

Det känns bra att han är så liten faktiskt. Jag har länge drömt om att få "vara med från början". Han står närmare 80 mil härifrån... :crazy: men det är vettigt folk som har fött upp honom och ska hysa honom i vinter, och jag tror att jag har hittat en kalasbra lösning för vidare förvaring under uppväxten nu, bara ett par mil härifrån.

Han är ju sjukt gullig på bilden. Skulle man slänga ut den där bilden i en annons kunde man ju sälja den hur många gånger som helst! :D
En sak som bidrog till att jag faktiskt fattade beslutet var att han var en bra bit under budget. OM det inte säger "klick" när vi träffas så har jag inte lagt ut mer pengar än jag får igen vid en ev. försäljning. Men så ska det inte bli. det ska bli som jag drömmer på nätterna: att jag sitter på en stor, stark, töltare med vajande snövit man! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men det hade väll vart okej om folk stannade vid att vara nyfikna. Men folk inser inte hur oförskämda de blir.

Har för mig att jag berättade om scenariot då jag står och berättar för en kompis att vi inte kommer berätta vad hon ska heta förens det är helt 100 kolart eftersom folk lägger sig i och tycker så mycket.. så sa jag på skog "ja så vi kommer inte säga att hon ska heta Blenda" (vilket var ett skämt som min svägerska tyckte vi kunde ha som arbetsnamn) varpå min kompis svarar "Meeeeeen... hon ska väll inte heta Blenda..?"
Tänk om vi tyckte Blenda var ett jätte fint namn? Varför skulle vi då vilja höra att andra tycker det är fult eller inte passar?
Samma sak var det när vi skulle komma på ett smeknamn till vår gamla hund. då var det iof snäppet värre med "Vaaa uuuusch, det tycker jag är jätte fult!!!" :grin:
Vi vill inte bli påverkade, vi vill välja något som passar oss... sen tycker jag nog personligen inte att varken jag eller sambon gillar namn som är särskillt kontroversiella eller "udda".. men jag vill bara inte höra folks åsikter, för de har inget med saken att göra..

Apparna säger lite olika, vissa säger 10 hela veckor har passerat, andra säger du är i pågående V 11.
Det är en av alla tre appar jag har. Just den var Baby gruppens gravidapp. Sen har jag babycenters och 1177s.

Hur kollar du i P tracker? Där står det ju bara hur många dagar man är över tiden och man räknar ju graviditeten ung två veckor tidigare? Enligt den fick jag ju iaf BF 13 mars men nu är jag ju flyttad till 17de.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Äääh, det kommer bli jätte bra och ni kommer ha hur roligt som helst!
Jag vill också ha en påläggskalv och det hade vart roligt att få göra ALLT själv. Wills var ju 5 när jag köpte honom, men op för en lös benbit och låg lite efter. Han var typ grundutbildad men inte mycket mer, nu börjar det faktiskt gå så pass bra i ridningen att jag tror att jag skulle kunna få ett ok resultat under vidareutbildningen. Inridningen känns inte som ett problem utan det har hängt på de svårare bitarna sas. Men om jag köper en föling nu så ska den ju ändå gå och skrota ett tag och då hinner jag få ännu mer kött på benen tills det är dags att utbilda utöver grundutbildningen... problemet är bara att sambon inte förstår att vi BEHÖVER en till häst? Jätte konstigt..:confused:


:angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tänkte i morse på hur sköööönt det vore om man bara gick en sådär 3 månader. Precis lagom!

Hade jag kunnat sitta på rumpan och tillbringa dagarna i soffan ätandes fruktsallad och dricka te hela dagarna hade jag säkert också älskat att vara gravid. Visst är det coolt men man blir så hindrad i så mycket! Jag verkligen längtar tills jag kan gå hem och dega någon månad innan förlossning med fullt betalt (semester kvar att ta ut) och sitta på rumpan :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 144
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 780
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp