Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nix, en begagnad train. Är alldeles för snål för att köpa vissa grejer nytt och den var billigare än vissa ikea på blocket så jag slog till:D
Tror min sambo gjorde det så enkelt för sig att när han monterade ihop sängen att han helt enkelt inte satte fast sidan som är mot sängen.
Får se om jag har någon bild på det.

Bästa (enda...) som fanns
20120218143.jpg


Ettfoumlrsoumlk.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det vore ju bra smidigt i och med att man då inte är "låst" om det faller sig så att höjden inte är riktigt bra när allt kommer omkring.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

I springorna där den höj och sänkbara sidan skulle vara fixade sambon fem plankor vi kunde sätta i efter behov.
Kunde bli en halvmeter som högst, men det kunde sonen komma ur vid 6 månader och efter det har vi varsin säng.
Sängarna ihopsatta med något verktyg, sån där man använder för att klämma ihop limmade saker. Kan fråga sambon mer utförligt hur han gjorde sängen sedan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

En tving? :p Som sagt, jag är nervös för att ha för stor (lång) säng nära mig, så som jag far runt. Kan ju hända att jag inte gör det då men vem vet, ingen risk värd att ta. Det är lite därför jag önskar mig en liten säng att ha bredvid så risken är minimal.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det finns ju baby nests som man har i sangen ocksa, jag tycker de verkar praktiska om man ska amma pa bada brosten (annars maste man ju RESA pa sig mitt i natten och flytta bebbe fran hoger tutte till sangen som star pa vanster sida)

Jag laste nagonstans att om man vaknar kortare tid an 90 sekunder sa registrerar kroppen inte det som att vara vaken. Sa min normala procedur efter 36 manaders nattammande ar att halla barnet mot mig och rulla over pa andra sidan (med barnet overst alltsa) och satta fast pa mjolkfylld tutte. Sen slacker jag ogonen och somnar om. Nar jag vaknar pa morgonen har jag ingen aning om om jag har ammat 2 eller 12 ganger per natt.

Det funkar for mej, men det funkar ju inte for alla.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Är kanterna på den helmjuka?

Finns ju massa smarta lösningar! :)

En extra tur på google gav "cocoonababy". Den kanske funkar...
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi hade också en vanlig briospälsäng med ena sidan borttagen mot vår säng på samma sätt som bilderna visades. Praktiskt om bebis hade kunnat tänka sig annat än kroppskontakt, så vi fick välja på att sova dockade eller inte alls, så vi sov dockade... Vi har samma plan denna gång och hoppas på bättre lycka ;)

Vi bodde förresten i en två när dottern kom och det gick utmärkt. Det vi saknade mest var att kunna kliva direkt ut genom dörren och vara ute på en gång samt att vi ville ha mer utrymme för förvaring.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja den är helmjuk. Man kan nog sy en själv ser det ut som.

Min mage har växt massor, jag känner hur det tänjer i musklerna. Ser fram emot att kunna säga att jg är i femte månaden för så ser jag ut. Ingen annan som har växande magar att visa?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

I början kunde jag inte heller lägga bort honom, men kändes skönt att ha ett stängsel så han inte kunde ramla ner från sängen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*
Tänkte hoppa in här i tråden :) är i v 15+6, alltså välkomnar jag vecka 17 imorgon!
Har varit på ett tidigt ultraljud i v 12-13 redan och det verkar som bebis kommer titta ut runt 13 april.

Det är första barnet och väldigt spännande :)
Har en islandshäst som jag tävlat en del med men nu lullar vi mest runt och jag tänkte rida så länge det går.

Det var lite från mig :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det tyckte jag också och när dottern blev äldre funkade det bättre, kommer som sagt göra lika igen och denna bebis kanske gillar att ligga där ;)

Callmeace, Grattis och välkommen! Jag antar att du inte har så länge kvar till RUL då heller?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Callmeace, Grattis och välkommen! Jag antar att du inte har så länge kvar till RUL då heller?

Tack!
Ultraljudet är den 19 november :) tycker det är långt kvar men känns skönt att jag fått se bönan redan!
Vad betyder RUL förresten? Det är då mest R'et ja syftar på för det andra står väl för ultraljud :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen och grattis :)

RutinUltraLjud :) Det är alltså ULet man gör i ca v 18 som alla gör!


kl

Haha, idag är det första gången jag känt mig gravid på riktigt. Jag åkte iväg för att shoppa lite. Efter ett tag vid mitt andra stopp så fick jag ont i magen och blev rätt ynklig faktikst. Fick tom sätta mig ner på en bänk och vila ett slag. Det lättade men jag kände mig inte helt fit for figt förens jag kom hem.

Gav med mig för lite fina mammakläder också. En klänning och en.. eller var det två? toppar. Jag brukar inte vara särskillt intresserad av kläder, men det var faktiskt rätt gött att faktiskt se rätt fin ut, trotts att man känner sig som en fet padda. :p Jag har väll känt mig rätt stor i ett par veckor nu och jag är redan så himla less på det. Hur ska de gå? :angel:
Försökte va lite klimatsmart (hähähä, tack vindvissla) och letade upp en lokal second hand för att kika i, men jag hittade inget. Dock börjar jag ångra att jag inte köpte en fårskinnsjacka jag hittade. Den var rätt läcker men det var lite morran style på den så jag tog den aldrig. Nu slog det dock mig att den antagligen kommer sitta perfekt i jan-mars. Kanske skulle åka och kika på den igen. Frysa i den lär jag inte göra iaf. Stod dock inget pris på den så det får nog bero på det. Men de har lite knöliga öppettider så jag får se om jag kan lösa det, annars får jag se om den är kvar på lördag nästa v.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Har jag sagt att jag fått komma hem? :)

Mår inte helt bra, snarare väldigt dåligt i perioder men värdena är bra iaf och sålänge jag får behålla maten och dricker ordentligt så får jag må hyr mkt skit jag vill ;)

Skickade iväg karln för o handla och viktigast var en spec. Sorts dricka, när han kom hem utan fick han brått i gå en runda med hunden inom Ica när han insåg vad som var bäst för honom.. :evil: och eftersom han var så söt när han nervöst fipplade på hunden kopplet och gick igen så tänker jag inte ens skälla på honom för han handlat 50% fel matvaror ;)

så nu är hund och karl rastade och kvällens mat inhandlad. Och Jag försöker städa inför svärföräldrarnas besök mellan hjärtklappningarna och illamåendet!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Gullig sambo du har :)
Och du, nu när du väl är hemma så skit i städandet! Jag är övertygad om att svärföräldrarna har överseende med lite dammråttor ;)

Själv har jag och dottern försökt leka med en kompis i fm, men ingen av de var på humör så vi fick gå hem från parken igen och ta en liten sövpromenad med vagnen för att hitta humöret igen. På em var vi på ett meandi party och kom hem med en beställning på en fin klänning/tunika till dottern med igelkottar på. Nu ligger jag och tar igen mig lite i soffan och dottern tittar på Pippi innan det är dags för middag.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Så skönt att du fått komma hem igen! Stackars sambon men det är bäst att lyda en hungrig gravid kvinna ;)

CallMeAce välkommen hit, det har varit en riktigt produktiv sommar för bukefalisterna :D

Idag har vi haft Sams (äldsta sonen) kompisar här i tre timmar, de har röjt och dansat och sprungit och vi har leksaker precis överallt! Barnen är helt slut haha. Nu ska jag snart göra risotto och vänta på en kompis (en annan bukefalist faktiskt!).

Tänkte bara ge er lite bildbevis på min tjocka mage. Känner att den växer idag igen, det stramar lite på sidorna. Förresten ska vi på fashion night med jobb på ett flott hotell i Dublin den 8 november, så jag tänkte köpa en preggoklänning till dess. Och så behöver jag verkligen ett par jeanstights som går upp över magen....

V 18+5

20121027_095555-730499.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

10+4 idag - 12 veckor närmar sig med stormsteg! :D
Svärmor kommer i dagarna mötas av nyheten och det ska bli så spännande att se hennes reaktion! Mina föräldrar + syskon träffar vi den 3:e och då får de också veta. Sen kan vi sluta vara så hemlighetsfulla... ;)

Mår hyfsat idag men lyckades däcka på soffan i 4 timmar förut! :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 142
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 778
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp