Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Dina målande beskrivningar är helt underbara! Men jag vet inte om jag vågar skratta, för man kanske inte borde skratta åt att man är som en hängig köttfärslimpa där inne.... Men du som är så duktig på att beskriva saker i text kanske borde bli författare? :D

Majola: Tack för förklaringen.:bow: Jag var rätt vältränad innan grav så då behöver jag inte vara orolig. Har dock känt i knän och fötter ett par gånger att de känts lite sladdriga och då har man ju fått avvakta lite försiktigt men sen har det gått bra. Än så länge mår ju faktiskt min bäckenbotten bättre än den brukar göra. Har väldiga problem med ryggen efter några flygturer av hästen och efter kroppen började förändra sig där nere så har faktikst min rygg blivit bättre :bow: Det gör väll att det känns ännu svårare att känna när enough is enough.. det känns ju bättre än vanligt liksom.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

OJ! Grattis! Vill du avslöja vart ni ska bo? Du behöver inte uppge exakt adress men område/kommun/stadsdel? Gud så roligt!!

:banana::banana::banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Huvudsta/solna blev det :) toppfräsch lya med nytt kök och stambytt badrum. Inflytt i december.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis Deathslyna! Hur stor lägenhet köpte ni?

Apollo, jag är också RH-negativ och det är inte farligt för denna graviditet utan det är för en ev nästkommande graviditet som man ska ta den där immuniseringssprutan om barnet är RH-pos.

Ang smeknamn på magen så har vi inget speciellt, vildbatting iof, men inget annat.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha du får skratta om du vill. Jag tänker definitivt ta upp det mn har valt att vänta tills alla barn är födda. Jag har måttliga problem med inkontinens också, när jag kissar, hostar och nyser eller hoppar studsmatta. Har gjort alla knipövningar och pilates och testat med orgasm varje dag men inget har hjälp det där sista. Så vi får se, jag tror de är ganska duktiga på att fixa till en där nere om man bara säger till.

Deathslyna så umderbart, grattis! :bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Appropå lyfta tungt: Jag fick höra att man fick lyfta hur mycket man ville så länge det kändes ok... :o man ska nog vara lyhörd för när kroppen bromsar..

Grattis till lägenhetsköpet Deathslyna! :)

Appropå smeknamn så säger jag "bebisen" och "grodan". :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tänkte uppdatera listan efter mitt RUL, jag letade och letade efter listan och hoppas att det var den senaste, annars får ni ändra :)

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
18:e panaccea
21:e Skumtomte, 1a barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är (tyvärr?) bara en 2:a på dryga 56 kvm men det är det som vi har pengar till idag. Vi får väl byta upp oss när den lilla börjar krypa omkring för mycket och det blir saker överallt så den behöver eget rum men nu har vi att bo i tills vidare utan någon panik att flytta. Man kan leta mer i lugn och ro sen och se om man hittar nåt som är verkligt intressant i stället för att åka på massa visningar och stressa runt som vi fått göra nu.

Det är i alla fall väldigt välplanerat så det känns faktiskt större än vad det är. Rejält sovrum så man gott och väl får plats med både större säng och en säng till bebisen. Helst hade jag ju haft en 4:a efter den här så jag kan stuva undan karln och hans förbaskade dator långt från både sovrum och tv men vi får se vad man hinner spara ihop till :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

N behöver inte så stort när man har barn. Vi bodde på ca 400 kvadrat (!!!) när dottern föddes, allt var ju utspritt i huset men vi "levde" i köket/matrummet! :D
Nu har vi flyttat till ett normalt hus på runt 104+70 biyta, nu har vi intagit vardagsrummet men det är där det händer! :p

Mitt intryck är att småttingar gillar att ha det överskådligt?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
9:e strepsils, 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Skumtomte, 1a barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:bow: Hjälp vad spännande det här kommer bli! Vad många vi är! :laugh:

*KL*
Projekt för dagen: Få tag på en akupunktör. Frågan är vad i helvete (ursäkta) jag ska göra med smärtan från "framfogen" :o känns ju inte som man vill bli nålad där... ? :crazy: å andra sidan är det inte där det värker. Det är ju mer elaka hugg ... (som får hela världen att stanna, känns som värsta stunderna under förlossningen fast i typ 2 sekunder men det räcker)

Om exakt en vecka: RUL! Nu längtar jag faktiskt lite!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag fick prova akupunktur första dagen jag var inlagd, sköterska körde ner en nål i handleden på mig och det gjorde ONT! "ta uuuuuut den!!!" och sköterskan konstaterade att det nog inte var min grej.. No shit?! Hur kan det vara någons grej?? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis deathslyna till lägenheten! :)

vi ska på två husvisningar på söndag, tanken var ju att bygga eget men jag sa till sambon att jag inte tänker sitta i byggdamm alt en liten tvåa med tvillingar i sommar så nu satsar vi på ett "färdigt" i stan istället! Spännande! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min McThimonyutbildade kiropraktor har hjälpt mig massor med fogarna. Även om de glider fel efter nån vecka igen så har det verkligen hjälpt för stunden. denna gången har jag varit för snål för att gå dit, har mest problem med bakfogarna.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj!! Det var att ta i! Jag har ju planerat att vi sover i samma rum som bebisen i början så man slipper gå så långt om den vaknar på natten. Ju kortare sträcka man behöver röra sig desto mindre vaknar man själv, tänker jag. Vore ju helt okej om man kan somna om sen med menar jag.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är int så skönt att bli "nålad" men lindringen det ger är värt det. :crazy:
Jag fick hjälp efteråt mot värken i ryggslutet/höfterna och det hjälpte något helt enormt. Efter tredje gången var jag helt smärtfri i nästan ett dygn och sakta men säkert släppte smärtan ..
Då var jag ju inte gravid längre men jag hoppas på att få lite lindring så jag:

1.) kan sova
2.) ta hand om dottern någorlunda
3.) upprätta någon slags livskvalitet de här återstående tusen åren (läs ca 170 dagarna)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

När jag inte blev bra efteråt försökte jag få hjälp av både osteopat och kiropraktor men de ville inte eftersom jag hade just foglossnign? :confused:
Jag skulle vara symptomfri från fogarna innan de ville ta i mig ... ?

kanske ska kolla upp det närmare.. ?

Just nu är jag beredd att betala vad som helst för att få hjälp. :cry:

Panacea: Det är nog ett klokt beslut att köpa nåt färdigt tror jag. :) Spännande med husvisning! Jag tappade räkningen på hur många hus vi tittade på innan vi köpte det här, men när man väl hittar rätt då vet man det. I allafall var det så för mig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min kiropraktor har aldrig namnt nagot sadant, hon behandlade mig hela graviditeten forutom de forsta 12 veckorna med motiveringen "om du far ett missfall som anda skulle hand sa vill man inte sammankoppla det med kiropraktiska behandlingar"

Just McThimony "metoden" ar mer helhetsmetod an vanlig kiropraktor, hon gar igenom hela kroppen varje gang jag ar dar. Efter mitt forsta besok dit kunde jag for forsta gangen i mitt liv sitta rakt upp i en sadel. Grym skillnad! Sa vitt jag har forstatt sa flyttar de inte runt pa kotor och skelett utan jobbar med ligament och de luftbubblor som finns i lederna. Det har bara varit positivt for mej att ga dit i alla fall.

Jag vet inte om det finns nagra sana kiropraktorer i Sverige men se till att du far en med bra rykte i vilket fall som helst.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag var rätt vältränad innan grav så då behöver jag inte vara orolig. .

Jag ska bara vara lite pettimeter: Foglossning och svåra problem med det kan drabba vem som helst: oavsett hur vältränad och normalviktig man är. Jag var nämligen väldigt arg/hård på mig själv och skyllde på att det var för att jag var ganska överviktig och har varit extremt överviktig. Men det finns inget sånt samband.
Därmed inte sagt att du ska få/kommer få problem med fogarna. Lyssna på din egen kropp. :)

Foglossning kommer du ju få, det får vi ju alla men alla får ju inte ont av det..

/Foglossnings-predikanten :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det där ska jag kolla upp helt klart. Tack för tipset.
Hoppas det finns här också...
Osteopaten jobbar ju också med "helheten" och inte bara skelett och hon var ju som sagt var väldigt skeptisk.. men det kan ju också bero på okunskap ...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 142
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 777
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 760
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp