Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hm.. Jag var ruggigt sugen på pitabröd igår. Jag funderar på om jag ska ta och handla det till ikväll. Har 1,5 timme innan karln kommer hem från jobbet så det vore ju trevligt att hinna handla innan det men åh.. Jag är ju så trött. Har varit full fart sedan 5 i morse. Nu orkar jag inte mer :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

I vår familj yttrar vi inte ord som "mens" eller "flytningar", mens heter "vecka" och flytningar pratar vi inte alls om.. för dom är FÖR äckliga enligt en viss sambo.. så om jag ska stå ut med att tänka på vad jag inte säger för äckliga ord, då får han banne mig lära sig att spola efter sig... :p

Men annars är han mer pryd än mig. Jag går utan problem på toa med dörren öppen, det har han inga jätte problem med, men han vill inte att jag ska se honom på toa :p

Skumtomte: hahahahah O har någon jädra ticks och håller på och river i sina (obefintliga) nagelband hela tiden. Så det knäpper och hela soffan/sängen hoppar. Gör mig fullkomligt gaaalen. :devil: Han har hållt på med det i alla år och jag har försökt allt, mutat, hotat... lirkat.. inget funkar!

Huvudvärk jag har också haft idag! Hormonerna kanske spelat mig ett spratt ändå? :angel::D

Haha! Och här hemma får karln vackert stå ut med både ord och detaljer om olika kroppsfunktioner! :D :devil:
Efter 5 år börjar han så smått vänja sig... ;)

Åh fy vad jobbigt! Min gnager en del på sina nagelband, men det stör mig inte så mycket bara han inte förväntar sig att få pussas direkt efter.
Men studsandet... :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Här kommer lite mer gnäll ifrån mig.. Hoppas jag snart kan tillföra tråden något mer än gnäll!

Dom senaste 3 dygnen fått behålla två pannkakor och 1,5 räkmacka :( allt annat kommer upp, idag fick jag inte ens behålla dom tre klunkarna vatten jag drack när jag vaknade..
Ringde min BM som blev oroad och tyckte jag skulle sjukskrivas, sen när hon fick reda på att jag även har koncentrerad urin (som jag trott berott på uvi) remitterade hon mig genast och började prata om inläggning :( så nu har jag fått tid på gynakuten nere i stan till i em.. KUL!

Kan ju iaf hoppas på en liten sneakpeak på bebis iaf i allt elände..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj vad osammanhängande det blev! Men är så trött och ledsen och hjärnan lever ett helt eget liv känns det som ibland :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men oj! Stackare!
Jag hänger inte riktigt med i svängarna, varför vill de lägga in dig? Befarar de att du "åkt på något" typ havandeskapsförgiftning eller liknande, eller är de "bara" oroliga för uttorkning och näringsbrist?

Gnäll på hur mycket du vill!

Kram kram kram kram
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag fattar faktiskt inte det själv heller, det var BM som sa det lite förbigående sådär, "det bästa är ju om du slipper bli inlagd men blablabla" blev så ställd så jag frågade inte ens men skulle väl tro att det är vätskebristen hon var orolig för.

Sköterskan på gyn var väldigt sparsam i sitt samtal öht, ingen info alls och jag försökte skämta lite men fick noll respons :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fy vad jobbigt, å andra sidan behöver du ju vätska och näring...

Du kanske mår bättre om du blir inlagd ett par dagar. Hoppas du mår bättre snart
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, jag förstår att du blev ställd. Men det är ju iaf skönt att de tar det hela på allvar iaf och att du får hjälp.
Haha, jag brukar också försöka skämta till allvarliga situationer, det sätter alltid folk på pottan och de vet inte alls hur de ska bete sig.. skit roligt! :D

Hoppas iaf att du får hjälp så du får må lite bättre. När jag mått dåligt nu under grav har det varit guld värt med pauser i allt, så man får återhämta sig lite. Det kommer du förhoppningsvis få :)

Kram
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag fattar faktiskt inte det själv heller, det var BM som sa det lite förbigående sådär, "det bästa är ju om du slipper bli inlagd men blablabla" blev så ställd så jag frågade inte ens men skulle väl tro att det är vätskebristen hon var orolig för.

Sköterskan på gyn var väldigt sparsam i sitt samtal öht, ingen info alls och jag försökte skämta lite men fick noll respons :D

Jag hoppar in lite igen. Jag var inlagd och fick dropp i somras (då v. 11-12 någongång) mot illamåendet/näringsbristen. Och vet du?! Det var så värt det! Efter det så vände det för mig och jag fick behålla (en del) mat och jag fick hjälp att prova ut medicin som faktiskt fungerade!

Ta vara på om de vill ha dig inlagd, för de på sjukhuset är proffs på detta. Jag var inlagd på gynavdelningen, de håller inte bara på att rotar "down there", utan de kan även graviditetskrämpor. ;)

Och, de brukar vilja bekräfta graviditeten med ultraljud, så det kan du nog räkna med! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

jag tänkte precis skriva att man kan bli inlagd för att få i sig näring och vätska.

Panacea: jag hoppas du får ordentlig hjälp! INge kul att bli inlagd förståss men det kan kanske vara värt det. Eländes elände det där! :(

*KL*
Jag hakar på Panacea och gnäller lite jag också... Igår var jag hyffsat ok i kroppen tyckte jag. Alltså jag går som en gammal cowboy som suttit i sadeln i sex månader i streck och det första som hände var att han bajsade på sig, men jag hade inte så jätteont, tills jag gick och la mig... :crazy:
Idag: jätteont. Har dessutom fått "bonus-ont" i höger vadmuskel som är stenhård och spänd. Ska ge den lite tigerbalsam nu får vi se om det hjälper ...

Jag börjar förstå människor som bara pratar om sina krämpor nu, det blir lätt så när livet styrs av nåt man inte styr över själv... :(

MEN! Det lilla grodbarnet där inne sträcker på sig så det känns. Det gillas ju tokmycket! :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack allihopa! :) är inlagd nu med dropp och har fått se TVÅ små yngel på ul :D inte konstigt man mått dåligt :p nu är mitt största huvudbry hur jag ska fördriva tiden :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

MEN HERRE GUD!! TVILLINGAR!!!???? GRATTIS!!!!!
:banana::banana::banana::banana::banana::banana:

Dubbelt illamående, men dubbel lycka! Fy fan va awsome! :bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh dubbel glädje! Stort Grattis!
Det verkar vanligt att må mer illa vid tvillinggraviditeter som jag förstått det hela. Skönt att du får dropp och jag hoppas att du som Trazel skrev får hjälp med bra illamåendetabletter som verkligen hjälper.

Jag var på RUL idag, en frisk vilding i magen :D
Fick dock framflyttat BF med 10 dagar till 25/3 vilket jag inte helt tror på då jag skulle ha testat positivt med digitalt test efter typ 5-6 dagar. Men det var liknande med storasyster, då blev jag flyttad 8 dagar och hon kom 2 dagar innan det. Väldigt roligt att få se vildbatting iaf :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+Apollo

Tack!! :D kan inte riktigt fatta än

Blev föressten framflyttad till 4juni men han verkade jätteförvirrad för innan ul sa han när han tittade i min journal att jag var i v8 och BM har sagt 11 så får väl se vad dom säger om 1,5 vecka på kub-ul
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:banana: :banana:
Men herregud grattis vad häftigt!!!!!!!:bump:
Har ni tvillingar i släkten o så också? :)

Den här tråden blir kul- en som flyttar till Sverige från England och en som ska få TVå barn! Coolt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis till en pigg bebis! :)
Jag har RUL om knappt två veckor- har varit galet nervös men lugnet börjar finna sig ...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha vårbarnen lever om :angel: nu räknas väl minA (!) som sommarbebisar men jag klänger mig fast i denna tråden endå ;)

Min pappas moster skulle varit tvilling (en barnet klarade inte förlossning) och pappas farfar tror jag det var och tvilling, inte helt säker dock men nått sånt :) så var väl inte helt oväntat. Min mor spåddes för över 20 år sen att jag skulle få tvillingar så det har alltid varit ett stående skämt i familjen :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kul att spådomen föll in!
Klart du ska hänga kvar här, om du blev flyttad flera veckor måste det ju blivit något tok i bedömningen. Och om bedömningen inte är tokig så brukar ju tvillingar för det första komma tidigare och så är du ju redan här :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh tvillingar, vad spännande :) Skönt att du fått bli inlagd så du får bli omhändertagen. Näring och vätska är ju så viktigt både för dig och småttingarna.



Bara för allt gnäll måste jag också få gnälla lite. :D:devil:
Har varit hemma från jobbet i två dagar nu men tänkte ta mig till jobbet imorgon. Magen är helt paj med diarré. Har varit dålig i magen nästan hela graviditeten hittills men nu var det värre än någonsin. Har alltid haft perfekt mage innan så antar att det är hormonerna. Jag som trodde det var förstoppning som skulle vara större risk. Nåja, hellre magkrångel än illamående.

Men det var inte bara det. Hade så ont i kroppen från nedre delen av ryggen ända ner till fötterna. Kan det vara fogarna? Eller bara överansträngning? Till saken hör att mitt jobb är väldigt tungt och jag går omkring i gummistövlar på betonggolv hela dagarna. Dessutom jobbar jag helg ca var fjärde vecka och då blir det tolv dagar i rad med tungt jobb utan vila och återhämtning. Jag ska egentligen få en vilodag som ersätter helgen men det verkar aldrig passa att ta den för mina arbetsgivare :confused: Tror helt enkelt att min kropp sa ifrån nu när mycket av min energi går åt till att bygga bebis. Hade nu jobbat åtta dagar innan det blev för mycket.

Vill inte alls jobba så tungt. Har ingen ork över till mina hästar även som ogravid :( . Har tre hästar och eget stall = massa jobb. Det känns inte så roligt längre att aldrig få göra det jag vill. En av hästarna ska säljas och är ute på annons men ingen har hört av sig fastän det är en fin häst av ovanlig ras. Hon passar inte riktigt oss och behöver mer aktivering än vi kan och orkar ge. Dock tråkigt då hon är supercharmig.

Sådär ja nu är även mitt gnäll nedskrivet. Men ibland får man faktiskt gnälla. Särskillt som gravid ;):angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 141
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp