Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, den hör ju nästan in i the hall of fame i grodor i journaler :p

ja det hade nästan varit kul att ha sjukintyget där det stod så. :p
näe, usch. efter två timmar (!!) på VC hade jag inte fått en vettig bedömning och inget vettigt bemötande. Till slut gav jag faktiskt upp ... :crazy:
men nu har jag bokat en tid med läkare som sjukskrev mig förra gången ... han förstår i alla fall vad jag pratar om.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Apollo: Det verkar inte bli någon häst-tittar tur idag ändå .. :( Men! Det är ett föl, mer säger jag inte. ;) Det skulle vara perfekt med ett föl att ha på tillväxt men ... men ... ;)

Vindvissla: Ja, jag frågade också vad han tänkte att gyn skulle göra... jag tror inte han fattade vad det handlade om i över huvud taget, jag försökte förklara smärtorna från blygdbenet/"fram-fogen" och då började han jiddra om gyn .. Måste vara hemskt att inte förstå vad en patient pratar om! :-o
Men nästa vecka åker jag sju mil enkelväg och träffar den läkare som har träffat mig förut genom foglossningshistorien så då kanske det går lite bättre.. ?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Äh! Snålt!! ;)
Du får berätta sen när det är klart ist :D

Idag har jag bannemig fått behärska mig. Herre min skapare vad jag har fått behärska mig. Jag har då aldrig vart så nära att få ett totalt psykbryt på karln som jag var i morse. Det var ren jävla terror. Han måste verkligen vara ute efter att testa mina gränser i hopp om att göra livet surt för mig. Jävla sopprot!:devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mua-ha-ha! :devil:
Det är inte lätt att vara den andra i relationen, men det är inte lätt att vara gravid heller så det jämnar ut sig! :D :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Faaaaast, jag vet faktiskt inte om graviditeten kan beskyllas för att jag blev så galet, GALET irriterad.

Händelseförloppet:

1. Znoozar och frågar O om han kan ta hästarna, han svarar "nääää jag är sjuuuk *gnäll*" (Han är lite förkyld, har lite ont i halsen (Ja LITE, han kan fortfarande prata helt normalt.) MESPROPP!
2. Jag frågar om han gjorde ordning matlådan igår. Får ett pipande "neeeeej" till svar. KUL, då blir de havregrynsgröt till lunch idag för mig för jag hinner inte släppa ut hästarna och fixa matlådan.
3. Innan jag går upp får jag i 20 minuter ligga och lyssna på hur O ligger piper och gnäller i sängen (jag överdriver inte ens): "oooooooj oj oj, oooooooooj oj oj.. jag är så sjuuuuuk... oooooj oj oj" I TJUGO MINUTER.
4. Jag går in på toa och kissar, när jag är klar får jag se att kisset ser jätte mörkt ut och blir orolig för att jag blöder. JAAAAHAA NEEEEJ NEEEEJ DET ÄR O SOM VART UPPE OCH KISSAT IIIIIGEEEEN UTAN ATT SPOOOOLAAA EFTER SIIIIIIG!!
5. Jag går ut från toan i hallen för att klä på mig och hör hur han fortfarande ligger och ojar sig för sig själv i sängen......
6. (den här punkten kaaanske kan ha med graviditeten o göra, eller eg kanske bara på utbrottet som hängde i luften och jag kan erkänna att det kanske var jätte rättvist.. men till mitt försvar så sa jag aldrig något :angel:) Jag kommer ut istallet för att ta ut hästarna. Husses favorithäst börjar dryga sig och vägrar flytta sig när jag ska sätta på täcket, sedan skulle han hålla på och putta upp boxdörren trotts att jag skällde på honom varje eviga gång. GE DIG FÖR FAN! Sen när vi skulle gå ut, var jag tvungen att släpa på höpåsarna samtidigt eftersom jag hade bråttom och då gick den jäveln och skulle försöka äta ur påsarna trotts att han veeeet att han inte får. När vi sedan kom in hagen och jag fick av grimman, så stod påsarna i grinöppningen vid mig och trotts att hästjäveln alltid går rakt in i hagen vanligtvis till sin matplats så skulle han givetvis gå förbi grinden i hopp om att kunna sno en tugga ur påsen igen... ALLT ÄR O's JÄVLA FEL FÖR DET ÄR HAN SOM HÅLLER PÅ OCH MESAR MED DEN DÄR JÄÄÄVLA HÄSTEN SÅ HAN BLIR HELT ODRÄGLIG! NU FÅR HAN FAN SKÄRPA SIG OCH SE TILL ATT HANTERA HÄSTJÄVELN KORREKT SÅ JAG KAN HANTERA BÅDA HÄSTARNA SAMTIDIGT UTAN PROBLEM ÄVEN NÄR JAG ÄR EN VANKANDE HÖGGRAVID ANKA. Vid det laget brann det i huvudet på mig. :angel:

Jag och O brukar ofta prata i telefon när vi sitter i bilarna på väg till jobbet... och när jag fick syn på telefonen i min väska så tänkte jag arg "ringer han nu, får han fan skylla sig själv!!" men tack och lov hade jag hunnit åka i ung 20 minuter innan han ringde och då hade jag lugnat ner mig... men han fick gott veta att han borde skärpa sig, att han bara va lite förkyld och att det INTE var okej att ligga och oja sig i sängen som om han låg med splitterskador från en granat. Jävla mespropp! :devil:

Nej, nu måste jag sluta tänka på det här, det börjar ryka ur mina öron igen :angel: Men efter alla de där grejerna så var det fanken helt befogat med ett utbrott.. iaf om jag får säga det själv ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj! Jag förstår irritationen! :o du får väl hota med att du vägrar ta hand om hans favorit om han inte fostrar den, det kanske funkar?

Jag har varit för att kolla på ny bil precis. Sitter i Uppsala och väntar på en bukekompis och i brist på annat så blev det där jag hamnade. Jag har funderat på att sälja min älskare Subaru Legacy -06 och byta till en äldre passat eller nåt för att minska en utgift. Bilhandlaren kunde inte mer än lösa lånet sa han så jag tänkte att vad tusan, då kan jag ju lika gärna behålla den eller möjligen göra en intressekoll på Blocket för att sälja privat. Vi får se. Jag är ju helt kär i bilen så jag vill ju inte sälja den men samtidigt hade slantarna suttit fint på spar i stället. Kanske kan amortera mer och bli av med lånet snabbare i stället. Den har ju vad jag söker :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Att jag hade gått upp lite tidigare hade inte löst något? Problemet var ju inte att jag var sen, men hade dock iof inte tid att ställa mig och rota i kylen för att plocka ihop en matlåda som han borde ha fixat när han plockade undan efter maten igår. Visst, hade jag gått upp tidigare så hade jag sluppit höra honom, men det känns inte riktigt som att jag borde bli uppjagad ur sängen för att slippa honom ligga och gnälla, då är snarare lösningen att han bara låter bli att ligga och pipa? Visst, hade han verkligen vart sjuk, då hade det ju vart en sak men det var bara rent och skärt trams, hade han dessutom vart så sjuk som hans ojande fick det att låta som, ja då hade det på allvar varit dags att åka till sjukhuset.
Ringer klockan 5 på mornarna och man har 1½ timmas pendling enkel resa till jobbet, då är 20 minuter i sängen dyra minuter.;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ni bor väll rätt centralt va? Har ni två bilar? Kommer ni behöva det under första tiden? Visserligen pratade du om att Alex skulle gå på FL rel snart så du kunde plugga, men annars tänkte jag att den som är FL kommer kunna ta sig runt kommunalt bra? Sen kanske det blir tufft med ekonomin om A är FL och du pluggar? Nu har jag ingen som helst koll på er ekonomi givetvis och jag vet hur svårt det är att göra sig av med en bil (eller vilken lyx som helst iof).. men pengarna är som du säger, jäkligt goa att ha på sparkontot ist! Hoppas det löser sig till det bästa iaf :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Om du inte hade snoozat hade du ju inte hort honom, eller hur? Och du hade hunnit gora matlada och du hade hunnit ga med hastarna forst och sen med hoet.

Att han kissar utan att spola ar val ingen big deal?

Alltsa sorry men jag tycker att du totaloverreagerade :) Tagga ner och prioritera ;)

/ vindvissla som ocksa kissar utan att spola pa natterna (och min sambo ocksa)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är bara jag som har körkort och därmed har vi bara 1 bil, endast av anledningen att jag ska kunna ta mig till stallet som idag inte ligger centralt nog för kommunal trafik och för att det är en trygghet att kunna åka med hästarna om det skulle vara nödvändigt (typ som förrförra lördagen :/ ). Jag brukar dock ställa bilen så jag åker 5-6 mil kollektivt och 1 mil med bil. Råd har jag som det ser ut nu, hade bara varit skönt att sätta undan mer än vad det finns rum för nu i och med att jag enligt min åsikt inte åker tillräckligt mycket för att åka finbil. Jag löser hur som helst inte in den till bilhandlare utan säljer i så fall privat så jag får nog för att köpa en annan. Intressekoll skadar ju inte.

Synd att bilar, liksom hästar, inte är någon sparbössa för jäklar vad pengar man hade haft! :p Skulle jag släppa iväg hästarna på foder eller nåt för att ta vara på småbarnsåren kommer jag att göra mig av med bilen tror jag. Det känns så onödigt att ha den då.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Om du inte hade snoozat hade du ju inte hort honom, eller hur? Och du hade hunnit gora matlada och du hade hunnit ga med hastarna forst och sen med hoet.

Att han kissar utan att spola ar val ingen big deal?

Alltsa sorry men jag tycker att du totaloverreagerade :) Tagga ner och prioritera ;)

/ vindvissla som ocksa kissar utan att spola pa natterna (och min sambo ocksa)

Snoozandet ingår i mitt uppvaknade, finns ingen chans i världen att jag skulle komma upp utan att snooza :angel: Det aldrig en fråga om snooza eller inte snooza, det är en fråga om hur mycket :angel:
I min värld är det lungt och tyst i sovrummet... så länge man inte leker vuxenlekar :D
Och.. kissa utan att spola, jag tycker det är döäckligt, det luktar ofta gammal pissoar inne på våran lilla toa eftersom han inte spolat efter sig. Jag avskyr det, gravid eller ej ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hästar kostar helt sjukt mycket, även om man har dem hemma som vi har. Helt sjukt! Tror O räknade ut att hästarna ink allt gick på ca 9000 i månaden. Då har visserligen Wills en snordyr försäkring och båda skos var 5e vecka samt att jag rider dressyrträningar en gång i veckan. Tänk om vi kunde spara ytterligare 9k i månaden. Vilken grej! MEN.. fy fan va tråkigt livet vore utan ponnipuffarna. Jag är faktiskt glad att jag slösar pengar på hästarna, de tillför så otroligt mycket mer i mitt liv än vad shopping och liknande skulle göra.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fast du far ju anda erkanna att halften av det du skrev om handlar om att du gick upp for sent, eller hur?

Visst hade din sambo kunnat lata bli att gnalla och om det betyder mycket for dig kan han faktiskt spola efter att ha kissat ocksa.

Men jag havdar anda att du far vara halvarg pa dig sjalv istallet for din sambo.

Jag gar upp for sent varje morgon jag ocksa, for min trearing ar varldens gosigaste :love: Vi kelar ofta i en halvtimme innan vi gar upp :D I morse sa jag "ska du ga och gosa med pappa lite sa ska jag ga in och duscha" och da sa han "naaa jag vill ligga haaar och gosa med dej mamma" :love: Jag menar da kan man ju inte ga upp, eller hur? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag får lov att hålla med dig om spolningen. Det ÄR äckligt. Det har ibland varit lite trögt i avloppet och eftersom att min andra hälft inte bryr sig mer än nödvändigt att det verkligen är tomt i toaletten kan man få sig lite mindre trevliga överraskningar ibland.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Snoozandet ingår i mitt uppvaknade, finns ingen chans i världen att jag skulle komma upp utan att snooza :angel: Det aldrig en fråga om snooza eller inte snooza, det är en fråga om hur mycket :angel:
I min värld är det lungt och tyst i sovrummet... så länge man inte leker vuxenlekar :D
Och.. kissa utan att spola, jag tycker det är döäckligt, det luktar ofta gammal pissoar inne på våran lilla toa eftersom han inte spolat efter sig. Jag avskyr det, gravid eller ej ;)

Äh, jag är heeeelt på din sida, Apollo! Sikken karlslok! ;) :devil:
Min sköter sig ganska bra men han har för vana att sitta och studsa (:confused:) i soffan vilket inte riktigt förbättrar vare sig illamående eller huvudvärk för min del. :cool:

Och ja, apropå huvudvärk, det har jag haft i en vecka nu och alvedon är då ena riktiga sockerpiller... :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tur jag inte ar ihop med er da, ni hade fatt spel pa mej :D

(fast jag tror faktiskt att jag har andrat mig mycket sen jag fick barn, livet stalls pa anda och jag prioriterar annorlunda.)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*fniss* :D

Urk, har inte en aning om vad vi ska äta ikväll och det finns knappt något hemma... Mangosorbet - är det en vettig middag? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

I vår familj yttrar vi inte ord som "mens" eller "flytningar", mens heter "vecka" och flytningar pratar vi inte alls om.. för dom är FÖR äckliga enligt en viss sambo.. så om jag ska stå ut med att tänka på vad jag inte säger för äckliga ord, då får han banne mig lära sig att spola efter sig... :p

Men annars är han mer pryd än mig. Jag går utan problem på toa med dörren öppen, det har han inga jätte problem med, men han vill inte att jag ska se honom på toa :p

Skumtomte: hahahahah O har någon jädra ticks och håller på och river i sina (obefintliga) nagelband hela tiden. Så det knäpper och hela soffan/sängen hoppar. Gör mig fullkomligt gaaalen. :devil: Han har hållt på med det i alla år och jag har försökt allt, mutat, hotat... lirkat.. inget funkar!

Huvudvärk jag har också haft idag! Hormonerna kanske spelat mig ett spratt ändå? :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 141
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 774
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp