Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch första tiden kan verkligen vara pest, känns nästan som att man drabbats av en förbannelse snarare än välsingnelse ... :crazy:
Känner med dig. Att det blir bättre är ju en körning tröst när man är där- du får vara snäll med dig själv ... *kramar*

Jag ska också gnälla lite. Har haft en helvetes helg med fogarna och bestämt mig för att sjukskriva mig i morgon.... :(
Värsta smärtan kommer från "fram-fogen", näe den rör på sig stannar hela världen. Det gör så jäöäävla ont. Men det är mest baktill det gör ont och jag får muskelkramper så jag nästan inte kan gå ...
Har suttit inne och surat hela dan ... :(

Känns svårt att hålla humöret uppe och tänka på det underbara som väntar när det är så här .. :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men det är ok med en massa pip och gnäll! Det är för de flesta inte någon rosadkimrande väg att gå som gravid och för vissa är det etter värre. Fråga imorgon om det kanske finns suppar? Inte det roligaste men du måste ju få i dig penicillinet. Har de kollat efter GBS? Jag lider verkligen med dig som mår så illa, jag har själv varit förskonad. Hoppas verkligen att ni kan hitta en bra medicin som du kan må ok på och att det går över snart!

Klockmalva, usch för så jobbiga foglossningar! Jag hade problem med det förra grav men än så länge är det rätt lugnt för mig denna gång, men jag vet hur förjäkligt det är :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch då pannacea låter som om du mår riktigt dåligt. Jag lyckades alltid undvika att spy. Försök hitta något du kan äta som känns halvt ok, vad som helst ungefär. Äta måste du ju. Hur långt är du gången?

Klockmalva jag är med i klubben för förjävliga fogar, fast för min del är det bättre att sitta på jobb än att vara hemma. Framfogen är som en isande kniv så fort jag vrider på eller särar på benen mer än tio cm, men bakfogarna är där jämt och värker. Nu har jag lagt barnen men kommer inte upp ur sängen själv, måste gå ut med hundarna och sätta igång diskmaskinen innan jag lägger mej igen, men att bädda resten av sängen är inte att tänka på, inte heller att stryka skjortor som jag egentligen skulle behöva.

18 hela veckor idag, bara två veckor till halvvägs, tjohoo! Jag har haft två grymt bra förlossningar, tycker det är en så jäkla häftig upplevelse så jag ser fram emot det denna gången också. Det är då det roliga börjar på riktigt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är hemma idag jag. :( Jag har ett fysiskt väldigt tungt jobb (vuxna med olika funktionsnedsättningar).
Känns helt förjävla tråkigt och det kändes helt tokigt att se maken dra packa ned dottern i vagnen och gå till dagis med henne, men hon var då grymt taggad, slet tag i makens ryggsäck och gick till dörren... :love:

Jag har planerat för två dagar f-ledigt i veckan. Läste precis på SnårigaDjungelkassan att man får vara f-ledig om man orkar även när man är sjuk, jag "tror" att det går den här veckan om jag tar det lugnt dagarna innan. Får se sen ... :crazy:

Det värsta är att det är så sabla långt kvar. Jag är redan rastlös.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ panaccea

Vad ledsen jag blir för er skull som är dåliga :( Jag vet verkligen hur det är att ha rejält ont så man blir helt "handikappad" så jag känner verkligen med er!
Hoppas verkligen ni får all hjälp ni kan få!!

kl

Nu har mina boobisar exploderat. Det är läskigt att stå framför spegeln och få en chock över hur kroppen förändrats! Då kan man snacka att det går fort.
Jag smörjer in magen varje kväll med en olja från Clarins, men den luktar apa så jag köpte mig body butter igår att ha på dagarna. Min hud kommer aldrig ha vart så omhändertagen :p
På torsdag har vi nästa besök till BM.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Min kompis har ett liknande jobb och har bf i januari. Hon har precis får bytt till kontorstjänst dels pga fogarna och dels pga att hon blev slagen av en av patienterna (inte i magen tack och lov). Det finns ingen möjlighet för dig att begära ändrade arbetsuppgifter? Ja det är många veckor kvar, både att vara sjukskriven och att jobba på ett jobb som tär på kroppen.

Idag ska vårt hus besiktigas. Det kommer inte bli några problem, det är ordentligt byggt och har bara några år på nacken. Det enda vi inte blev nöjda med är ett par lysknappar som sitter på knasiga ställen och termostater/eluttag/lysknappar som kunde placerats mer estetiskt tilltalande..

Och min pappa och hans byggarkompis ska åka och titta på huset som vi har spanat in, hoppas allt står rätt till med det!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nej, det är lite lika i hela verksamheten och där det faktiskt inte är direkt fysiskt tungt finns en stor hot-våld bild ... :( väntar på samtal från läkare nu så får vi se..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

å vad spännande med husköp och försäljning!
småsaker har man väl överseende med, det hade i alla fall både våra köpare för vårt hus (gård) som vi sålde och vi med huset vi köpte ...


:D ja, nog förändras kroppen! Jag gick förbi en spegel igår och blev helt chockad: Shit vilken RUMPA! jag fått! :o :D jag skyller på foglossningen? :angel:
fast jag har mage också. En vänlig person blev helt chockad och utbrast: "va? så där stor var inte jag samma dag jag födde?!" när jag berättade at bebis skulle komma i April... Kul kul ... :p
men, men, jag har varit REJÄLT överviktig (läs 123 kg) så jag tycker inte att jag är så tjock ändå. Det är bara mage. och rumpa. Fast jag väger inte 123 och det är en jäkla skillnad! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Håller tummarna för att det går bra med läkaren!! :bump:


Vindvissla: Skönt med besiktningen! Verkligen! Jag har sålt ett hus en gång, aldrig mer! Vilken stress det var! Till slut löste sig dock allt, men huuua! Så jag är glad för din (er) skull att det verkar gå så smidigt ändå!? :bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, vilken fantastisk kommentar... Jönshuven det finns alltså! Jag har flera gånger fått tacka gudarna för att jag har sådan självkänsla och självdistans att jag inte tar illa upp när folk kommer med hjärndöda kommentarer.
Min sambo kom ju med en fantastisk kommentar i sommras. Det var ju precis i början av graviditeten och vi skulle på bröllop. Klänningen jag skulle ha, hade jag provat två veckor tidigare - inga problem. Sen svullnade boobisarna 2 storlekar på två veckor så dagen innan bröllopet kom jag inte i klänningen. Trotts att jag hade haft det i bakhuvudet att risken fanns (och hade en annan klänning som back up) så blev jag ändå rätt slagen av det. Jag var inne i värsta träningsmanin innan graviditeten. Så när jag sa till sambon att jag blev rätt ledsen så kläcker smarthuvudet ur sig "Ja men allvarligt, vad trodde du? :grin:" och lät rejält dryg. Tur för honom att jag inte hade en eldkastare nära till hands då.. pappskalle :p
Sedan har jag ju fått höra att jag sett GALET trött ut.. tom så pass att jag undviker att gå ut utan smink nu eftersom jag vill låta bli att skrämma folk :D Annars kunde jag inte bry mig mindre.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, självdistans är bra att ha ... när man är gravid är man lite allmänt gods på något vis. Jag fattar inte att, i synnerhet kvinnor! kan vara så oerhört plumpa? Särskilt de som själva varit gravida? eller också är det någon slags ... "nu är det min tur att vara klumpig"... ;)

Men alltså: Jönshuven?! :D Den tar jag med mig.

Fick en läkartid redan i eftermiddag. Bad att få en läkare som jag kan få återkomma till men de har tydligen bara hyrläkare och den som skulle kunna bli min husläkare är tydligen "långtidssjukskriven" ... :crazy:
Är lite nervös för vad F-kassan ska säga.. fast det känns som jag har på fötterna, jag blev sjukskriven före Graviditetspenningens inträde förra graviditeten och var aldrig några problem. Har en uppjsö med intyg och journalkopior som styrker att jag har haft jätteproblem förut, och sen behöver man väl bara se mig så ser man .... Anka ... :grin:

Jag tyckte det gick jättesmidigt att sälja hus (gård). Det enda var jobbigt var att städa... jag säger: Aldrig mer kakelugnar, 3 m. takhöjd, pärlspont och skit som man har i gamla hus. ;)
Hoppas allt flyter på fint Vindvissla!! Kommer ni åka och titta på huset nåt innan ni ev. slår till?

*KL*
Jag håller på att DÖÖÖÖ av hästlängtan. :o Nu när dottern är mer självgående har lite egna behov börjat göra sig påminda tror jag... :crazy: funderar på att köpa ett föl och ha på tillväxt (skulle passa perfekt) men velar på ekonomin med tanke på sjukskrivning och annat kollijox ...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Här är jag jäklar i mig inget "allmänt gods"! :devil:

Den som klappar mig på magen eller fäller kommentarer som inte känns positiva kommer att få veta att den lever! :eek: Säger de något positivt eller om det är någon som man känner lite mer kan man väl ta lite skämt med glimten i ögat dock. Jag brukar säga till Alex att "jag förstår inte, jag har ju inte ens blivit tjock på riktigt än och ändå (valfri följd av mage)!" och han brukar mer titta på mig, le lite och säga "hm.!" eller "inte?" men honom känner jag ju så då kan man bjussa på sina i-landsproblem.

Jag är inte van att vara lite smårund. Rensa kattlåda eller skrubba golv utan golvmopp är rejält ansträngande för jag vet liksom inte hur jag ska böja mig utan att bli röd och få blodådror i pannan, typ :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

"magklappningar" blev jag luttrad på när jag var gravid förra gången. Dels jobbar jag med kvinnor som jobbar i vården, och sen jobbar jag med personer med olika typer av funktionsnedsättningar. :p många klappar fick magen och det kändes helt ok. Men det beror kanske på att det var just på jobbet och "mina" brukare!

fast när jag tänker på det så var det en kvinna som jag bott granne med som helt fräckt och utan att fråga la handen på min mage för en tid sedan. Henne kunde jag ha slagit ned? :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

JA! Det är verkligen det som förvånar mig. Jag erkänner, jag hade väldigt svårt att förstå hur gravida kunde tycka att vissa saker var ett sådant enormt jävla problem, men nu förstår jag... :angel: Ex är det INTE roligt att bli kallad tjockis, även om man vet att man inte är tjock utan gravid. För man (jag) känner mig tjock och då vill man helst bara nita någon som säger att man ser tjock ut..!!?? Men lixom, någon som vart gravid själv... hur kan man bara fortsätta den linjen själv?

haha, Jönshuvuden, det är väll ingen konstighet? :angel: Jag har en hel hög egenkomponerade själsord/öknamn till folk.. måste helt enkelt omge mig av allt för många idioter. :p

Gudars, när vi sålde vårt hus (5000 kvm tomt m stall) så hade vi fått för oss att huset låg precis utanför stadsplanerat område = stallet var ok. Mellan de två visningarna, (sön och ons) framkom det att huset faktiskt låg i stadsplanerat område = PANIK. Vi hade ju marknadsfört huset/"gården" som ett hästställe och det hade ju dragit ner värdet på stället rejält. Så i PANIK får jag vända mig till kommunen, med allt vad det innebär att försöka få ur information och gamla papper i panik från människor som kanske.. jobbat lite föööör länge på kommunala instanser :angel: I sista minuten fick jag fram att det fanns ett gammalt tillstånd på stallet och att det därför var okej att ha hästar där. Men innan jag väl fick fram det så hann ung tre hjärtattacker passera..
Sedan var det besiktning, huset var gammalt och fick inte endast ett par felplacerade eluttag som anmärkning. Vi hade dessutom extrem otur. Vi hade ett tomt rum, som vi lånat en säng till för att fylla ut inför visning osv. I den låg en madrass som legat i en släktings mögliga friggebod. Så när madrassen legat i rummet i två veckor mellan visning och besiktning så kom mögellukten fram genom madrassen och det började lukta fukt/mögel i rummet. Vi var helt förkrossade, för först kopplade vi inte till madrassen och vi hade ju ALDRIG känt denna fukten innan. Tillslut kom vi på det och pratade med köparna och så kom besiktningsmannen ut igen efter en vecka när vi tagit bort madrassen och bekräftade att lukten var borta. Men vilken ångest för både oss och köparna, de trodde ju att de skulle behöva bryta upp hela golvet i rummet och ev gräva upp ute och kontrollera grunden.. När de väl löst sig och allt var klart så var både jag och sambom så himla trötta på det där och kände båda två ALDRIG MER. Men både vi och köparna var jätte glada tillslut, de ville verkligen ha stället.

Hoppas det går bra hos läkaren och att du får som du vill.. Jag brukar ofta tänka på er här i tråden som har problem om dagarna. Jag är lite förundrad över hur bra jag mår och när jag böjer mig ner och stönar för att det tar mot i magen, så brukar jag skämmas över att jag "gnäller" för jag kommer och tänka på er. Tror dock att det är fler än jag som är glada att jag inte har problem.. typ hela min omgivning.. jag blir ARG när jag har ont, otrevligt arg.. för jag klarar inte av att bli hindrad av smärta. Sååå många gångar har jag svurit som en sjöman över min rygg... :angel:

Åh hästarna.. min motivation har vart lite sådär på senaste tiden till att ta ut hästen.. jag som borde passa på nu när jag fortfarande mår bra och kan.. sen kommer jag ju ha hysterisk abstinens.. jag är såååå glad över att ett av sambons krav när vi pratade om att skaffa barn, var att hästarna aldrig skulle säljas. Så jag kommer ju alltid ha dem kvar.. men hans gräns har jag dock passerat när jag redan börjat prata om att vi behöver köpa en barnponny :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj! magklappningar har jag klarat mig utan hittils. Jag tror iof inte att jag hamnat i så många situationer där någon skulle komma fram och ta mig på magen.. på jobbet träffar jag inte så mycket folk och de flesta fick inte reda på att jag var gravid förens förra veckan.. sedan klär jag mig nog i rätt stora kläder så det inte synts så jätte mycket..
Jag skulle faktiskt aldrig tillåta att någon random människa gick och tog mig på magen.. min brors fru flyttade min kofta åt sidan (knäppning fram som var uppknäppt) för att få se magen, men thats it. Skulle någon random människa ta på magen så skulle jag rakt av säga ifrån om jag inte han stoppa det redan innan..
I början fick min stackars svärfar sig en riktig näve i magen efter att han på skoj (HAAAAAHAAAA JÄÄÄÄTTE ROOOLIIIGT :grin::angel:) kallat mig tjockis. De hade precis fått reda på det och jag var fortfarande väldigt fit, men kände mig inte så fit. Men.. till honom sa jag "Jaaa... jag har iaf en anledning... vad är din...?" Hahaha, han skämdes jätte mycket! Men svärmor, hon fattade ingenting och ba "jaa, man skulle kunna tro att det var öl, men det är det inte!!!!" haha :D
Han har inte kallt mig tjockis efter det ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj, hjälp vilken cirkus! DÅ förstår jag att du inte vill sälja hus igen!
Vi hade värsta räkmackan, sålde ett otroligt eftertraktat hus på ett fantastiskt fint läge, köparna stod i kö och det var hejvild budgivning, sen flyttade vi i rätt tid också, hade vi flyttat efter tio år hade det varit en del fix ....

*KL*
I MORGON SKA JAG ÅKA OCH TITTA PÅ EN HÄST?!?! :eek:
Alltså en häst som är till salu.
Kan man få en psykos när man är så här tidigt i graviditeten? Det är ett föl, btw.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja det var verkligen en soppa.. Vi sålde mer eller mindre på toppen, det hade preciiiiiis börjat vända så det gjorde oss också nervösa för vi ville verkligen inte vänta längre. Nu hyr vi, med planen att köpa när/om marknaden gått ner rejält.

Gud vad roligt med en häst! Jag vill helst också att min nästa ska va ett föl! Vore så kul att få göra allt själv! Funderar dock på om jag kanske inte rent av skulle köpa en åring med bra stam och rejäl gång.. en Dponny... :angel: Då kan jag göra allt själv och utbilda lagom till att ungen växt upp och behöver en Dponny :D Så kan vi ha en Bponny till ungen där mellan.. Vill hon inte rida sen.. ja då har jag en fin Dponny att leka med :D Det vore en rolig konstrast mot Wille, han är ändå 170+ till lilla mig (165). Men min tränare skulle väll smälla av.
Vad är det för fölis du ska titta på då? Jag är jätte nyfiken :laugh::banana:
Psykosen kan du nog inte skylla på graviditeten, det har nog med hästmänniskan i dig o göra.. vi tenderar till att göra lite underliga grejer ibland ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*
är på VC, har träffat en läkare som tänkte skriva "förlossning v. 5" i mitt sjukintyg.... :eek:
:rofl:
Ush nä egentligen grinar jag mest. Helt otroligt. Sen tänkte han remittera mig till gyn?! Med foglossning .....?! :crazy:

Tur jag har bra erfarenheter sen tidigare för det här känns ju nästan som en parodi ....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 140
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp