Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag kan faktiskt förstå att det inte är lämpligt att ha barn med.
UL är inte en bebisTV i första hand utan det är ju en medicinsk orsak.
Däremot om man gör ett serare UL(ttex 3D, för egen skull) då man vet att allt är okej, är det iallafall inte direkt olämpligt att ha barn med,
Hittar man fel så kanske det inte är så lämpligt att ha med ytterligare barn. Dessutom så är det inte alla barn som sitter snällt och tyst och inte petar på grejer. Så jag har full förståelse. Dessutom så är UL-ets syfte INTE att göra en kolla vilket kön det är.

Tråkigt bara att det ska vara en otrevlig ton på informationslapparna
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag håller absolut me allt detta!
Jag är jättenervös inför UL eftersom en bekant fik beskedet att barnet inte var livsdugligt, för ca 1 år sen nu.... Inget kul att ha rummet fullt med för förvänansfulla barn med då kanske ... Samma sak med kön- det är ju skit sak samma om barnet inte är friskt ... :-s
Men man behöver inte vara otrevlig, det var nog min poäng, förra gången fick vi veta kön i allafall, på just denna klinik ...


Skriver från tekefoneb: knasig stavning
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag kan faktiskt förstå att det inte är lämpligt att ha barn med.
UL är inte en bebisTV i första hand utan det är ju en medicinsk orsak.
Däremot om man gör ett serare UL(ttex 3D, för egen skull) då man vet att allt är okej, är det iallafall inte direkt olämpligt att ha barn med,
Hittar man fel så kanske det inte är så lämpligt att ha med ytterligare barn. Dessutom så är det inte alla barn som sitter snällt och tyst och inte petar på grejer. Så jag har full förståelse. Dessutom så är UL-ets syfte INTE att göra en kolla vilket kön det är.

Tråkigt bara att det ska vara en otrevlig ton på informationslapparna
Tja här på irland är det inte olämpligt i alla fall. Det gick jättebra idag och bebis ser helt perfekt ut.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt!!! :banana:
Undrar också om ni fick reda på det? (Påminner om att det var nååååågon som tyckte det var självklart att jag skulle kläcka ur mig det för en vecka sen...:angel::D)

kl
Jag förstår verkligen att det är annorlunda i andra länder en sverige. Vi har ju ett så himla annorlunda skyddsnät och helt andra möjligheter till barnpassning osv.
Jag läste.. vet inte om de va på internet eller i någon app, att anledningen till att de inte vill att man ska ta med barnen på UL är för att det är en viktig kontroll som kräver koncentration av BM och då kan ett skrikande barn göra arbetet rätt svårt. Kan iof inte påstå att vår BM verkade särskillt ansträngd av koncentration under vårt RUL ^^ men varken jag eller sambon låg och skrek på golvet och vrålade iof ;) Och jag kan tänka mig att det blir rätt tröttsamt att ha vrålande ungar på jobbet under dagarna..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Knapplån

Kul för alla som som får se sina pigga friska småttingar :)

Beklagar verkligen att det är några av oss som fick se drömmen bli uppskjuten :(


Går in i v 12 imorgon, och illamåendet har gett med sig, och istället ersatts av huvudvärk. Förmodligen någon mild form av migrän, bakom högra ögat. Har pratat med barnmorskan men de var väldigt mjäkiga, "Ja, det enda vi kan göra är ju att ta blodtrycket på dig..." Eh. Tack.. Dessutom tog det fyra dagar för dom att få fram recept mot en konstaterad UVI.
Avvaktar med huvudvärken till efter helgen, sen kräver jag att få träffa en läkare. Någon som har erfarenhet av migrän under graviditeten? Kan de skriva ut nåt som man kan ta?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade mer eller mindre konstant huvudvärk i en månads tid. Helt fruktansvärt jobbigt, blev helt däckad av det. Tror dock inte att migrän är den rätta medicinska termen för det.
Jag fick ta både blodtryck och lämna ett urinprov, för koll av ev havandeskapsförgiftning, trotts att jag endast var i v 14. Uppskattar verkligen att min BM heldre kollar en gång extra än för lite.

Jag började äta kött och började samtidigt ta järntabletter, sedan dess har huvudvärken försvunnit. Dock vet jag inte om det var pga kött + järn eller om det var för att det rent av var dags att börja ge sig... hoppas du blir kvitt huvudvärken snart, känner med dig!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kött? :eek: Aldrig! (Även om jag fick ett mycket märkligt sug efter fiskpinnar härmodagen. Har inte ätit varken kött eller fisk på 15 år...)
Järn har jag ätit vissa tillskott av sedan länge, barnmorskan verkade inte hitta några avvikelser i mitt två veckor gamla blodprov.
Det var min mamma som har migrän ibland som tyckte det lät som det, iom den är ensidig, väldigt precis och avgränsad. Kvittar ju vad det är, jobbigt är det i alla fall :(

Men din huvudvärk gick alltså över? *hoppas*
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Intressant att du kände sug efter fisk.. Jag läste nämligen att allt färre kvinnor har graviditets-cravings och det beror på att vi äter en så allsidig kost nu mer. De menade att cravings berodde på att man hade brist av något.
Min huvudvärk gick över i v 15-16 tror jag att det var, min BM sa att vissa kvinnor inte blev av med den förens efter halva graviditeten passerat.

Klart det kommer gå över, frågan är bara när ;) skämt och sido, när den väl gått över så glömmer man snabbt att man haft den ens. Låter säkert helt omöjligt nu när du fortfarande är uppe i den men så var det iaf för mig :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade "vanlig gravidhuvudvärk" i min förra graviditet som höll i sig iaf 2 mån, mer eller mindre konstant. Enligt min dåvarande BM fanns det inget annat att göra än att härda ut och ta Alvedon när det var som värst. I denna graviditet har jag fått migrän konstaterad och vanlig migränmedicin kan man inte ta, men förutom Alvedon var även citodon ok. Jag hade ändå ett hyfsat lindrigt anfall så jag nöjde mig med Alvedon och sömn.

Jag är annars rätt slut, går in i v 20 imorgon och om en vecka är det dags för UL. Sprattlar på rätt bra i magen, verkar vara en sprallig liten därinne.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nope, det var en busig en som låg där inne så vi vet inte vad det var för sort. Vi får väl hia oss *suck* (men han letade faktiskt aktivt efter kön i typ två minuter.

Nåja förr eller senare visar det ju sig ändå, tills vidare antar vi att det är en Albert så får vi se.

Ja det finns ju inte några bra barnpassningsmöjligheter här, visst hade vi kunnat be sambons syster att passa dem om de inte fick följa med men nu var det ju inga problem.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Lycka till idag! Jag ska pa ultraljud! V 17+4 idag!

Tack!
Vi fick träffa en jättetrevlig BM. Hon lät lite "pluttinuttig" i telefonen men var inte alls så i verkligheten, och det är skönt... ;)
Blev ingen provtagning i torsdags utan har fått en tid på onsdag i nästa vecka för detta.

Legat med huvudvärk sedan i onsdags... :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kul med UL förresten! Och skönt att liten verkar frisk och pigg :)
Själv vågar jag inte tro fullt ut på att det lever och växer därinne förrän jag fått bevis... Men inga som helst tecken på missfall här så, hoppas.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kul att det var en frisk bebis, om än lite blyg ;)
Jag skulle på ett vis tycka att det är spännande att vänta till förlossningen, men är alldeles för nyfiken för att kunna ta beslutet själv. Tror dock inte att bag skulle betala extra för ett könsul, utan då hålla mig. Tror jag. Skönt att det gick så bra med barnen också, kan tänka mig att de tycker att det är lite fascinerande.

Vi var och köpte syskonvagn idag, blev en Babyjogger City Select och maxi cosi babyskydd med bas och adapter till vagnen. Än så länge efter en liten provtur med dottern i är vi jättenöjda. Smidigt att kunna ha som enkelvagn också och väldigt lättanpassad och liten ihopfälld för att vara en dubbelvagn.

På onsdag är det dags för RUL, då är jag även enligt nuvarande beräkning precis halvvägs gången :)

Skumtomte, skönt att BM kändes bra :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl* just nu känner jag bara att jag hoppas det är värt det!! :grin:

Hittills hatar jag o vara gravid och det blir bara värre o värre :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch vad jobbigt det låter! Är det illamåendet som blivit ännu värre eller är det något annat? Skickar en stor kram till dig iaf!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja illamåendet, bröstspänningar och ffa det dåliga humöret (som utlöste föregående inlägg :angel: )och känslan av hjälplöshet..

Fick dessutom besked på att jag har uvi (jättelätt och behandla när man inte får behålla tabletterna) och fått problem idag med kisseriet.. Bara massa elände :D men ska ringa min BM och fråga hur vi ska behandla uvin. Fick ju primperan ist för lergigan comp och det fungerar inte alls utan blir helt utslagen ist, sov till 11.30 idag och somnade igen på soffan 13-16.30 :o och nu är kag utslagen i sängen igen.. lyckats få i mig två pannkakor på hela dagen för kvällsmaten + penicillin kom upp igen direkt..

Förlåt för otroligt massa gnäll och pip men känner mig inte stor på jorden idag :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 140
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 769
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp