Varför skaffade du barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför skaffade du barn?

Jag ville känna den där obeskrivliga kärleken som föräldrar vanligtvis har....därför skaffade jag barn...Det är ju ett helt kapitel i livet som man väljer eller väljer bort...

Men man skall för guds skull inte gå runt och oroa sig för att man eventuellt skall ångra sig när det är försent.. Det finns nämligen en hel del barn som blivit födda olyckligt och behöver en familj...

Jag har både mitt och "nån annans" barn i huset och i ärlighetens namn så känner jag lika mycket för båda... Förälder är något man väljer att vara... Inget man bara blir...Skillnaden är att man ser likheter med sig själv och det biologiska...men med "den andres barn" finner jag sammhörighet med på annat sätt... Och kan känna lika stor lycka över henne..

Jag menar att vill man inte skaffa barn så låt bli, och den dagen man kommer på att man vill så är det inte försent bara för att man inte kan göra dem själv...
 
Sv: Varför skaffade du barn?

vad som är stort med barn.... jaaa.. det är väl den egna kärleken till det egna barnet.. Vad man tycker om barn i allmänhet har inte så mkt att göra med vad man sen tycker om sitt eget.
Jag själv träffade en kille som triggade viljan att bilda familj, innan jag träffade honom så var barn verkligen en mardröm för mej! Och för att inte tala om förlossning!! jag kunde för mitt liv inte begripa att folk utsatte sig för sån't frivilligt.. MEn sen när bebben var i magen så tyckte jag helt annat..
 
Sv: Varför skaffade du barn?

vad kul att ni blev välsignade med barn ;) Nu behöver du inte fundera något mera ;)

Vi har varit ett tjejgäng sedan högstadietiden och skojade ibland om vem som skulle bli först och få barn osv...

Jag var en av dom som vi alla trodde skulle bli sist, karriärskvinnan ;), mja så blev det inte riktigt!
Jag blev först även om jag inte var så pur ung, 25år.

För mig var det att jag träffade Roger! Hade aldrig haft det i tankarna med mitt ex även om vi varit tillsammans länge!

Att Linus kom till världen är det bästa som hänt mig! Helt allvarligt, mitt liv fick en ny mening! Klart han kan vara jobbig(3års trotts, suck) men den kärlek jag känner för honom är okrossbar. Innan var det karriär och pengar numera är det familjelivet som kommer först.
Jag har som människa blivit lugnare och trevligare att umgås med "tror jag" ;)
 
Sv: Varför skaffade du barn?

He he, man måste ju säkra tillväxten i westernklubben ;). Jag kommer bli en sådan där som konkar på både häst och barnvagn under kurserna! :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 439
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 284
Senast: Hellhound
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 882
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp