Varför gör man så här ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

indian-charlie

Trådstartare
Jag läser väldigt sällan Expressen men satt i dag o kollade.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=631610

Varför gör man så här mot ett litet barn ?
Om han nu har bott där i flera år och det har fungerat så förstår inte jag varför man väljer att flytta på honom nu, än mindre pga de anledningarna. Paret hade ju kunnat skaffa egna barn som hade varit i den åldern, hade man flyttat på dem ?
 
Sv: Varför gör man så här ?

Vansinne!!!!!!!!!!!!!
Hoppas barnets rätt går före myndigheternas ovett så att han får stanna.
 
Sv: Varför gör man så här ?

På vilket sätt tycker de att det är bäst för barnet? Jag förstår inte. Han har det tryggt och bra där han bor! Argumenten håller dåligt i mina ögon!!

Måste vara frustrerande för paret han bor hos nu! Fruktansvärt!!

/Timsetim
 
Sv: Varför gör man så här ?

Problemet är bara att vi vet bara det som vi kan läsa i tidningen... Det kan ju finnas en väldig massa andra orsaker som är skeretess belagda.... Men visst om det bara är åldern som är problemet, ja då är det hemskt!
 
Sv: Varför gör man så här ?

Ligger det inte mer bakom än "fel" ålder på paret så låter det helsjukt.
:cry:
 
Sv: Varför gör man så här ?

Ja som sagt, vi vet inte mer anledningar än åldern, men är det bara det som är "fel" så är det fruktansvärt...
Förr i tiden och i många andra länder växer barn upp hos sina mor- och far föräldrar...
Och en vän till mig var 42 år när hon fick sitt första barn, ska man ta barnet ifrån henne då eller?

Min moster arbetar inom socialen och deras prioritering är först och främst att barnet ska placeras hos släktingar oavsett ålder.
Och 14 dagar, mycket liten tid, det är längre inskolning i förskolan till och med...
Det måste finnas fler anledningar som vi inte får ta del av i tidningen och då extrema, för först och främst ska socialen erbjuda hjälp medan barnet är kvar hos sin familj innan omplacering diskuteras.

Om detta inte är fallet så är det ruskigt vilken konstig värld vi lever i som talar om barnens bästa, jojo....
Och ur vilket perspektiv har det tagit detta beslut?!
 
Sv: Varför gör man så här ?

men gud vad hemskt!
stackars lilla pojken ju!:cry: HUR kan man göra så egentlgien?!

tänk Om "dom" skulle göra så mot oss!!!:mad: *dom kan ju inte men OM*
min mamma har ju vårdnaden om min brorson,han är 7 år,vi har ju haft han till å från sen när han var bebis,men sedan några år tillbaka har mamma fått vårdnaden om han och han har största delen av sitt liv bott/levt med oss..

nåde dom som ens skulle tänka tanken på att ens FÖRSÖKA ta han ifrån oss:devil: :angel:
 
Sv: Varför gör man så här ?

Jag vet INGET om detta enskilda fall. Men jag aktar mig för att tycka till. Varannan vecka (jaja, lite överdrivet) har de (kvällstidningarna) en skräckartikel om ett barn som plågats till döds "varför ingrep inte soc" och varannan vecka om ett stackars barn som tas från föräldrar (eller som i detta fall, andra släktingar) trots att hemmet var perfekt "men dumma soc tog ändå barnet av oss".
Den väldigt begränsade erfarenhet jag har av arbete inom skolhälsovård och BVC (inte många månader) har snarare fått mig att tycka att barn omhändertas/får stödfamilj för sällan. Men då har jag som sagt en begränsad erfarenhet och har kanske haft otur som träffat såpass många föräldrar med stora svårigheter att ta hand om barnen på så kort tid. Alltså, det är säkert oerhört traumatiskt för barnen att skiljas från föräldrarna, även när det finns stora problem i familjen. Så jag menar inte att man ska göra det lättvindligt. Men mitt intryck är alltså inte att barn omhändertas/flyttas utan orsak. Men som sagt, jag vet absolut inget om just detta fall och kan inte säga om det är rätt eller fel.
 
Sv: Varför gör man så här ?

Byråkrati-idioti!!

Men jag är rätt säker på att just den där pojken
fick stanna ändå hos sin moster pga att tidningen
engagerade sig.
 
Sv: Varför gör man så här ?

Tack, det var skönt att få veta lite mer om hur det har gått för pojken.

*bra att vi har gått bakåt i tiden lite*
 
Sv: Varför gör man så här ?

aha
....en del inlägg är borta, ja just ja
tänkte inte på det.

Någon har stulit dem? ha..ers?
undrar vad de ska med dem till
det kanske var ..... :eek: som tog dem :eek:
 
Sv: Varför gör man så här ?

:eek: :eek: , så ett bilintresse kan vara skäl till att dom vill ta barnen?
Undrar om jag skulle få behålla min son om dom visste om mitt mer eller mindre fanatiska hästintresse:crazy: ?
 
Sv: Varför gör man så här ?

Jag läste inte alla tidningsartiklar!
Jaha, stod det så pga Bilintresse, usch vilka fördomar.
Undrar hur de tänkte då?
 
Sv: Varför gör man så här ?

Ja, det stog att "pappan" hade ett stort intresse för 50´tals saker och framförallt bilar.
Det stog inte VARFÖR det skulle vara så hemskt.
 
Sv: Varför gör man så här ?

Åh Herre min Je
Jag har ett helt rum inrett i 50-60 tals stil
jag måste vara totalt "olämplig" som förälder :eek: :p
 
Sv: Varför gör man så här ?

Stisse skrev:
Jag läste inte alla tidningsartiklar!
Jaha, stod det så pga Bilintresse, usch vilka fördomar.
Undrar hur de tänkte då?
En raggare är väl olämplig som förälder eller hur? :angel:
 
Sv: Varför gör man så här ?

TomasN skrev:
En raggare är väl olämplig som förälder eller hur? :angel:
Ja speciellt om de är öldrickande har bakåtkammat
hår, fyllebuk, spelar rockabilly-musik :angel:
 
Sv: Varför gör man så här ?

TomasN skrev:
En raggare är väl olämplig som förälder eller hur? :angel:
Ja speciellt om de är öldrickande har bakåtkammat
hår, fyllebuk, spelar rockabilly-musik :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag äger ett litet hus (med betoning på litet) på en mindre ort, men med närhet till större stad med lite högre priser på fastigheter...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 852
Senast: nyttnick
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 428
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 230
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp