Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Jag tror inte heller att Tim kommer att föda en fjunhårig pensionär. ;) Han kan ju dock få men för livet och således bli en kyrkhjälpande, brun-sandalbärande, mazarinätande hallonsaftsdrickare! :eek:
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Det är lite lustigt det där.

Min mamma tycker att Victor, Oscar, Sebastian och Alexander och såna namn är vedervärdiga, helt otänkbara värsta sortens gubb-namn. Fast min generation döper gärna sina barn till det ! Så vad som är betraktat som fula gubb-namn är helt klart en generations fråga.

Det min mamma döpt sina barn till, dvs min bror och mig är skitfula tråk.namn tycker jag. Men hon tycker att de är de vackraste namnet i världen

Dessutom, när jag fått mina tvills så frågade hon vad de skulle heta och vi svarade My och Molly, då var hon övertygad om att det var arbetsnamn, när jag sa att det var de riktiga namnen så var det katt-namn enligt henne.

Min rara lilla mamma, hå hå jaja. Jag gillar henne ändå !
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Han kanske skulle heta Ejniz i stället, det är ju rätt likt ;)

Gubbnamn är jättefina, bara de är tillräckligt gamla. Vänta du tills bebbarna börjar heta Bengt, Roger, Ingmar och Göran :D
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

...och maj-britt, else-marie, barbro, margareta och ingela...
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

hujjamejjen... haha.. :D
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Kompisen heter "Oliwia" och blir alltid lika sur när jag uttalar det "Oliuvja" och tycker att jag ska heta "Lowiza" istället för det hederliga namnet Lovisa. I min familj heter vi Patrick, Viktoria, Lovisa, Erik och Alva, inte Patric, Wictoria, Lowiza, Eric & Alwa som kompisen tycker vi borde heta :crazy:
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Silverkedjan skrev:
Joar?

Fint :)

...men på väg in på topplistan bland nyfödda (runt plats 150 och snabbt ökande) , och så betyder det någon som KRIGAR :(

Varför betyder 90% av pojknamn något aggressivt :mad: :mad: :mad:

Jag har så svårt att förlika med mig det :(

Min son heter Fredrik (=Fredsfurste), men han gör inte alltid skäl för namnet....
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

...Harry kanske???

Det borde väl komma stort nu med Pottervågen!
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Jag skulle inte döpa mitt barn till ett vanligt namn. Jag har ett ovanligt namn (det var ännu ovanligare när jag var mindre) och visst så får man bokstavera det ofta, men har jag presenterat mig en gång så minns folk mig. Och jag slapp alla de oorgniella smeknamen som alla "maria" "linda" och "andreas" i min klass fick ha för att man skulel kunan skilja på dem.
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Silverkedjan skrev:
Tips på tvåstaviga enkla ovanliga pojknamn till Vidars blivande lillebror mottages gärna, förresten :D

Vad tycker du om Hjalte?
Ovanligt så det räcker i all fall: 4 personer i Sverige (varav 2 i mitt kvarter, oberoende av varandra...)
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

håller fullständigt med.

Min son heter Dominic (uttalas Dominic).

Men folk vill gärna stava det Domenic och Dominique. Varför krångla till det, lyssna på hur det låter..
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

((Har ej läst hela tråden))

Jag har själv en ovanlig stavning, mitt namn stavas Jeannie, utalas Jennie.. För ett par år sedan fanns det endast 7 personer i hela Sverige med den stavningen..


Det har varit väldigt jobbigt om man kan säga så under min uppväxt.. har blivit kallad allt från Schanni till Janne:crazy: har inte varit roligt att bli uppkallad vid till exempel första dagen på gymnasiet inför ett X antal hundra elever och sedan bli kallad för Schanni;)


Mina föräldrar älskade namnet Jennie, men avskydde stavningen samt att folk tenderar att utala det JennY..därav stavningen:crazy:

Är idag fäst vid namnet och kan inte tänka mig att stava det på något annorlunda vis :)
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Min syrra Jenny har vid något tillfälle fått äran att heta Jimmy...
Kommer inte ihåg vart, men det var någon slags myndighet eller nått som har ett register & dom vägrar byta till Jenny "för det går inte":eek:

Angående namn att döpa barn till..
Jag tycker att André är jättefint, men min mamma tycker det låter som "den andre":o
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

Luleå skrev:
Vad tycker du om Hjalte?
Ovanligt så det räcker i all fall: 4 personer i Sverige (varav 2 i mitt kvarter, oberoende av varandra...)

Du verkar ha missat att tråden är urgammal och att Vidars lillebror Eskil är född för länge sen :)
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

CillaW skrev:
Du verkar ha missat att tråden är urgammal och att Vidars lillebror Eskil är född för länge sen :)
Man vet aldrig när en sådan här tråd blir aktuell igen!

:D

Keep updating! :cool:

Silverkedjan kanske snart behöver hjälp igen? ;)
 
Sv: Varför dessa konstiga stavningar av namn?

KisseNova skrev:
håller fullständigt med.

Min son heter Dominic (uttalas Dominic).

Men folk vill gärna stava det Domenic och Dominique. Varför krångla till det, lyssna på hur det låter..

Är inte Dominique den feminima formen? Det kan ju bli lite jobbigt när folk krånglar till det då :angel:

btw. så tycker jag att Dominic är ett väldigt fint namn:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 482
Senast: Modest
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
22 890
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok En grej hände idag som fick mig att googla min pappas familjenamn. Det är "unikt", bara de jag på något sätt är släkt med åt det hållet...
Svar
19
· Visningar
2 212
Senast: TinyWiny
·
G
Gravid - 1år Det här är bakgrunden: I november förra året träffade jag en man som jag tyckte var "the one" på alla sätt och vis. Men efter en kort...
2
Svar
24
· Visningar
3 377
Senast: rutans
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp