Alexandra_W
Trådstartare
Om man googlar är det STOR skillnad på angivna värden/kg foder på potatisprotein, någon som lyckats reda ut vad som gäller? Eller ska man behöva skicka det på analys själv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför frågar du inte tillverkande företaget? Kvarnbyfoder har ju rent potatisprotein och det ligger riktigt högt i smrp 680 eller 860 och runt 13 mj vill jag minnas. Sålde min säck för det var så baltigt att hålla på med. Men det är ju bara att maila och fråga.
Samtliga, per kg foder för häst =)
Det handlar om, beroende på hur mkt jag lyckas lura i honom (smakligheten är visst inte så värst..) 200 gram.
Det är alltid så att när man introducerar ett nytt fodermedel så måste man börja med små mängder. Blanda det i något som hästen tycker om, t.ex. betfor och/eller uppblötta lusernpellets, så brukar hästen vänja sig vid den nya smaken och man kan öka mängden PP successivt. Ren PP är nog svårt att få hästen att äta.
Det är så lätt så det dammar omkring massor när man skall hantera det och klumpar sig till cement om man inte är snabb nog att blanda och ge. Å det måste stå helt torrt vilket inte är lätt att få till i stall och inne ville iaf inte jag hantera det.
Hästarna tog sig bra på det men nä det var inte värt besväret och kostnaden.
Men jag är glad om jag får i honom 200 gram utblandat med 100 gram lucern.