Var kan man läsa om hingstarnas distansavkommor?

Cornelia

Trådstartare
Läste någonstans här att man kan gå in och titta på en lista över distanshästar och deras härstamning. Var hittar man denna lista? När jag ändå frågar: Har en femårig valack e. Alt undan ett sto som har Siglavy Bagdady som morfar och Nastapic som far. Vad tror ni om det? Om nu pållen själv visar sig gilla distans, alltså?

Sv: Var kan man läsa om hingstarnas distansavkommor?

Tackar!:bow:

Har än så länge inte hittat en enda Alt-avkomma, men å andra sidan såg jag att Celebes är med i påfallande många härstamningar, och det gläder mig eftersom jag har hingsten Nord här som har Celebes som farfar! Hoppas att det ploppar ut en liten distansbaby nästa år då, har två ston betäckt med honom och nästa år blir det förhoppningsvis fler!!:)

Jag hade fått för mig att Ege hade en del avkommor som gått distans men det finns bara en som finns med på Distanslistan. Finns det flera som startat men inte finns med där med stammen?

Jag tror inte Ege har fler avkommor som går distans. Det kanske låter så pga marknadsföringen.
// Linda

Ege har bara haft en avkomma som gått distans, Porters Pint, ännu så länge... med tanke på att han inte hade så många avkommor innan han kom till oss så får vi vänta några år med att se vad som kommer efter honom. Däremot så har hans pappa ganska många som går i USA (enligt lista jag fick från USA). Vårt stuteri har en del hästar som tävlat distans, det kanske är det som blivit ihopblandat.

madeleine haag

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: nickan1
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 402
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 334
Senast: mmbot
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 830
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka