Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 399
  • Visningar Visningar 156 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

På 322 dygnet kl. 21.00 fick jag ett hingstföl efter Beethowen - Bourbon.
:bump:
DSC03660.jpg

http://i199.photobucket.com/albums/aa143/y8simlin/DSC03656.jpg

NIITOR :love: (hingst) född 9/5 klockan 18.20
e.RA Khudos u.Nia Gara (Ernal x Polonia)

6.jpg

5.jpg

7.jpg

Helkroppsbilder kommer!! :banana:

I morse, på dygn 268 efter mycket långdraget väntande valde till slut Well Done, som till vardags kommer kallas Wille, (Akribori-Pajazzo-Iran) att titta ut! Fölningen gick fortare än man hann blinka och sedan låg han och drog sig i solskenet på min hellyhansentröja i närmer 40 minuter innan han ställde sig upp, hälsade på mamma och sen gjorde en capriol med noslandning. I övrigt har allt gått enligt skolboken, och han är frisk och kry och en riktigt fartfylld liten krabat som är väldigt mammig (särskilt jämfört med stoets tidigare störtkaxiga stoföl).

Hej hej mamma, jag heter Wille!
hejhej.jpg

Början på en liten glädjecapriol för att äntligen vara ute
capriol.jpg

Ett uppfriskande ärevarv runt morsan innan det var dags för uppletande av mjölkbaren
galopp.jpg

Alla bilder tagna inom en timme efter fölningen.

Senast ändrad:

Och så kom äntligen den efterlängtade fölisen fram. Ett jätte fint hingstföl e. Buskaszi u. Dylora föddes kring 22:30 tiden ikväll. Så nu har vi lyckas träffa in två fölningar under samma dygn:)

Bilder finns här: http://www.pixbox.se/alb_show_id379779_page0.html

Nu ska nöjd matten gå och lägga sig. Har endas två timmars sömn på nästan två dygn :angel:

Nu har årets fölnings säsong dragit igång hos oss.
Klockan 01:05 födde varmblodiga travaren Zelda ett stoföl efter Rite On Line. Hon är stor och korrekt, och allt har gått bra. Alfas Cinderella ska hon heta.
Bilder kommer!

I går kl 23.05 på dag 335 kom Miragon! Undan Millennium-Amiral och efter Rubignon. Jag såg ett svart stoföl komma ut som snart torkade till ett brunt :rofl:

Jag fick hjälpa till ganska mycket och det tog många timmar innan hon hittade mjölken men hon verkar pigg och glad.

Bilder :http://www.millan.no-ip.info/miragon/

I onsdags, den 9:e maj, efter exakt elva månaders dräktighet så kom det efterlängtade fölet! Ett litet skimmelsto efter Connemarahingsten Grange Flynn Sparrow RC 95 och undan Connemarastoet Madicken II RC 1253. Den lilla damen har fått namnet Mustang Sally. Bilder kommer!

kl

Verkar ha kommit mycket bebisar nu :). Här tog också väntan på årets första äntligen slut, igår kom en hingst på dygn 351. Han är e Hip Hop - Stanford - Furidant.

På bilden ca 2 timmar gammal.

bebbe.jpg

*knapplån*
Så har då årets sista föl tittat ut.

Picasso van S e. Highlander u. Minnea ue. Maraton-Lansiär-Safari
Han föddes igår (10/5) 11.30 i hagen

Picasso%20van%20S%20nyfodd%20kompr.jpg

Picasso%20van%20S%20star%20upp%20kompr.jpg

Mer bilder finns att se i detta fotoalbumet

Kompisens första blev en hingst.

ORPHEUS e.Oramé u.Millwaukee e.Julio Mariner xx.

Ett riktigt yrväder och tuff som tusan.

orpheus3.JPG

orpheus2.JPG

orpheus1.JPG

Här kommer bilder på Alfas Cinderella, e:Rite On Line u: Zelda ue: Buvetier d' Aunou.
cindyliten3.jpg

cindyliten2.jpg

cindyliten1.jpg

*kl*
Så har föl nr.2 kommit!
Tyckte Havanna var annorlunda redan vid åskvädret innan ikväll och tänkte: hon ska väl inte lägga sig och föla i ösregnet??

Vid kvällsfodringen åt hon upp kraftfodret som vanligt. Jag gick ut i lösdriften och mockade bort 4 högar och hämtade hö...då hade hon lagt sig!

Hon som alltid äter innan hon ska sova. :)

Stannade kvar i stallet och efter en liten stund gick vattnet.

Blev en lååångbent haflingerunge.

Ska jobba lördag natt så både gubben o jag är lättade att han kom ikväll o inte i morgon. :)

På eftermiddagen den 9 maj anlände ett litet stoföl hos oss. Hon är en ridponny e Veronas BoGi - Carolinas Foxglove. Mamma Sukette är mäkta stolt :love: !

Theo1280.jpg
[/IMG]
Theo1300.jpg
[/IMG]
Theo1308.jpg
[/IMG]

Knapplån...

Inte något föl här hemma hos oss ännu, men min uppfödning Dimmans Peggy Sue RNF 2525 nedkom med ett stoföl den 10/5. Far till fölungen är Ängsgårdens Izzy RNF 174 och rasen är New forest.

Dimmans Peggy Sue "Pinglan" är f-03 e.Fredriksbergs Dizney RNF 98 u.Priory Miss Ellie RNF 1734, såldes som föl till nuvarande ägare.

Pinglan_föl0705-2.jpg

Hlsn Helena

Tidigt i går morse föddes Kilskogens Gretzky. Första avkomman till vårt sto Kilskogens Glamour RS 5529 som var vårt första föl :)

Pappa är svartskäcken Stjernens Epus RS 449 som i år (hittills) bara fått skäckavkommor!

070511_glamours_fol_ludd.jpg

Senast ändrad av en moderator:

I går kväll kom hon. 2 ½ v för tidigt. Fader Smashing Hit. Men hon är mamma upp i dagen. Allt gick bra.

I går eftermiddag fölade Jasmine ett vackert stoföl e. Alvedon Kry 214 (fjordhästar)

kl

Jaha ja. Så är det när man har erfarna ston... vi lämnade stallet ca kl 20.00 i kväll, då syntes inget förutom fyllda spenar (vilket hon haft sen igår). När jag kom tillbaka klockan 22.45 såg det ut så här:

mistybebis.jpg

Ett sto e Lucky Point HE - Cortez - Gaston. Stoets tionde föl :).

Den 11/5 22.40 kom en stor hingstunge till världen på gården. Han är e. Highlander u. Candlebright - Bugatti Hilltop.
Jag fick hjälpa till i massor annars hade hon nog inte fått fram honom... Men båda mår nu bra. Han kom med en jäkla pondus och sa "här är jag!!". :love:

Bild048_13.jpg

Bild005_13.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 978
Senast: thoora
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 497
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 335
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka