Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 399
  • Visningar Visningar 156 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

I dag 2007-04-27 kl 05.01 fick vi ett hingstföl. Pappa Careful, mamma Elaiza e.Electro. Bilder kommer....:bump:

ikväll ca kl 20.30 så fick mitt sto Demeter e Magritte ett stoföl e Corlensky G! Mörkbrun med stjärn och vitt på bakbenen!! :bump: :love:

IMG_1941.jpg

Äntligen..äntligen är väntan över..

Inatt 02.20 föddes ett hingstföl e. Loredes.
Mor är vårt fyraårssto e. Akribori-Guinness som skötte det hela med den äran.
Efter att ha hållit oss vakna i måååånga nätter med ständiga förvärkar lade hon sig ner efter en helt lugn natt och fölade helt okomplicerat.
Ett brunt hingstföl med bläs, vita halvstrumpor båda fram och långa vita strumpor båda bak.

Bilder kommer

th_Bild036.jpg

Hingst e. Careful-Electro Född 2007-04-27

kl

I natt runt 3-tiden på dygn 340 kom det äntligen ett föl här!
Vid koll kl 1.30 var allt lugnt o stoet hade ätit upp all sin mat. Samma blaskiga lättmjölk i juvret som hon haft i 3 dagar. Vid koll 3.30 låg det ett föl i halmen.
Full fräs o totalt orädd från första stund (som tyvärr resulterat i ett otäckt sår i pannan, inte djupt dock som tur är).

Ett brunt stoföl ,ca 105 cm hög, med strimbläs o lite vitt på tre fötter. Är väldigt ljus på benen o runt mulen så jag antar att hon kommer bli mörkare sedan.
Rör sig otroligt fint, hela tiden i uppförsbacke o lyfter verkligen från marken. Det lilla jag hittills sett är jag mkt nöjd med. O då är hon ändå lite krokig i benen än så länge.
E. Highlander-TipTop-Hertigen-Gaspari, stofamilj F.1.
Var så inställd på att det skulle bli en hingst så jag har knappt tänkt på sto-namn, men troligtvis ska hon heta Kalexia.
Ca 10 timmar gammal på bilderna.
th_070428dag1.jpg
th_070428b.jpg

Här kommer det en bild på lilla Firespider född den 23/4 e. Alcatraz u. Fireant - Looping.

Senast ändrad av en moderator:

Imorse föddes Idun, e: Indigo III u: Krösa Maja - Svall Ivar
Ungefär sex timmar gammal på bilderna.

09.jpg

02.jpg

0002.jpg

Inatt fölade min lilla Higness (Welsh Mountain) Sto och föl mår prima :bump:
En liten hingst blev det.

Lord of Gold
E. Tynyfid Carwyn
U. Royal Higness
Ue. Croniarth High Sociaty
Uu. Friars Gift of Gold

:love:

Igår, 28/4 kl 23.30 kom What A Feeling till världen!
Hon hade bråttom ut, kom 15 dagar för tidigt, och förlossningen tok 5 min!
Hon är altså ett sto, e: For Feeling, U: Adora Van't Heidehof UE: Parco Uue: Landgraaf.
Lilla Smulan, som hon kallas, är pigg o glad, och hungrig :d
TuttiFrutti84

TuttiFrutti84

två bilder till på mitt föl e Corlensky G - Magritte född 27/4

IMG_1974.jpg

IMG_1965.jpg

Senast ändrad:

http://i116.photobucket.com/albums/o21/Kvasthulda/Fenomiallmelker070423005.jpg22,00 den 23/4 föddes Fenomiall e Coriall u Fenomena e Feliciano.:love: :love:
Han har väldigt lika tecken som Menas första fölunge.
http://i116.photobucket.com/albums/o21/Kvasthulda/Fenomiallmelker070423005.jpg
[URL="http://i116.photobucket.com/albums/o21/Kvasthulda/Fenomiallmelker070423006.jpg"]http://i116.photobucket.com/albums/o21/Kvasthulda/Fenomiallmelker070423005.jpg[/URL]
Skickar med en bild på första ungen med så ser ni tecknenhttp://i116.photobucket.com/albums/o21/Kvasthulda/3840076_300120062009221.jpg

Fölungen kallas emellertid för Melker:o

Senast ändrad:

*KL*
Äntligen får jag skriva i denna trås! *leeer*
I morese hade Lilltösen fixat allt själv. Ett svart litet hingstföl av modell shetland.
Ostammat då mamma är okänd ( Lillan ) och pappa ( Oskar )tjuvbetäckt henne hos förra ägaren.

Allt gått superbra!

Då har äntligen mitt sto fölat. Nattis födde ett hingstföl vid 01:30 i natt. Allting gick jätte bra förutom att jag fick ge honom lite microlax. Han är otroligt kelsjuk och det finns inte en tillstummelse till rädsla eller skygghet. Mamma däremot har gått från att knappt fatta vad som hände till en liten argbigga (mot andra hästar inte människor) som vaktar sin juvel med sparkar och bett (allt genom boxväggen..). Hon är mkt stolt och har hanterat det hela otroligt bra! Första fölet och allt utan några problem med varken fölningen eller när han skulle dia. Däremot fick jag ta i sönder fostersäcken då den inte gick sönder vid fölningen.

Stammen på vår lilla ögonsten är: Corlensky G - Prestige - Pontus.

Theo1111.jpg
[/IMG]
Theo1106.jpg
[/IMG]
Theo1096.jpg
[/IMG]

Igår kväll kl 20.24 föddes ett brunt stoföl med stjärn:love: . Förlossningen tog 3 minuter och stot var inte ens varm på halsen!!
"My Lady Stardust" är en mkt pigg och glad krabat med mkt humör.
Pappa är Vita Novas Hanassie och mamman är welsh/arab.
Bilder kommer ev senare.

Den 21/4 fick vi en liten prinsessa, Combination, e Magini u Combine ue. Come Back II

0704291.jpg

1 vecka gammal

0704293.jpg

1 vecka gammal

Den 29 april föddes Kilskogens Gerber.
Hingst, svartskäck, 68 cm.
e. Stjernens Epus RS 449
u. Almnäs Gazette RS 3885
ue. Jolly Roger of Marshwood RS 215

070430_gerber_hemsidan.jpg

Mitt tekniska kunnande är inte riktigt uppdaterat.Bilder??? Har i varjefall fått en hingst e.Rosevelt u. Amielle ue. Amiral. Fux med bläs (igen) och bakstrumpor. Mer långbent och ranglig än storebror men stadigare och stadigare.

Bild019.jpg

Bild008.jpg

DSC00459.jpg

Här kommer korten.
Filmen laddar jag ner i morgon

Ikväll kom ett stoföl efter Szkopul undan Rebecka (49 p i gång 51 p i hoppning) e Waliant. så nu är det färdigfölat för säsongen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 978
Senast: thoora
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 497
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 335
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka