Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 399
  • Visningar Visningar 156 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Äntligen har också Sally fölat.

Det blev en liten hingst som sambon döpt till Krabat
e. Poet 996
ue. French Groom xx
ee. Pomme Royal 892

9436784.jpg

Försöker igen med länk till bild på Labolina
9289892.jpg

Senast ändrad av en moderator:

KL

Vår hingst Tyrrestrups Highlight RWD 19 fick imorse ytterligare en välskapt son :love:
Mamma är Buckswood Summer Queen, Wales-import. Det är hennes andra föl. Hon tog oss alla på sängen genom att föla en vecka för tidigt utan några som helst tecken på antågande fölning. kl 3 var det lugnt i stallet och kl 6 var den redan torr och fin. Skönt att hon klarar allt själv och att det gick bra.
Sonen är än så länge odöpt. Iglatjärns X är arbetsnamnet. Fux med fin bläs och fyra vita strumpor.

Länka gärna till foton på fölet, det är okej.
MEn länkar till egna hemsidan plockas bort!

Måste få be att korrigera mitt ovanstående inlägg lite.
Ingen familjemedlem utom maken i huset har sett fölet ännu, då vi för dagen är på olika orter, och det har nu visat sig att han i glädjen och förvirringen över att vara ensam med en bedårande liten fölunge sådär på morgonkvisten tagit lite fel på snopp och navelsträng :o
Det var visst ett litet sto! Till mattarnas stora glädje :D

Ameo; du kan få klippa ihop dessa inläggen om du vill, bilder kommer senare

Nu har Anemona fölat, såg att hon låg på monitorn så jag skyndade ut och såg att hon låg inne i hörnet så jag fick tillkalla hjälp,vi fick hjälpa till att dra ut fölet. Det blev en svart hingst med stjärna och två vita kotor, han är gigantisk (105cm) stammen på han är: e: Eder u:Anemona e: Lappello (kallblodstravare)

monsvarten

Bilder på fölet kommer här, Monsvarten e: Eder u: Anemona (kallblodstravare)

Mitt tekniska kunnande är inte riktigt uppdaterat.Bilder??? Har i varjefall fått en hingst e.Rosevelt u. Amielle ue. Amiral. Fux med bläs (igen) och bakstrumpor. Mer långbent och ranglig än storebror men stadigare och stadigare.

Här kommer en bild på min fölis "Whistler" en hingst
e:Corlensky G - D-Day
dayolas_fol.jpg

Ser ingen bild på Whistler.

Axlundas Hanacoz e Vita Nova´s Hanassie RP u. Guöns Cozima (welsh sekt B) född den 25/4 på dag 334.
Mbr hingst med 3 vita kotor(alt blir han skimmel).
HPIM1656.jpg

Sen en bild på hans säregna di stil.
HPIM1652.jpg

Måste ju ha en framifrån också...
HPIM1651.jpg

Senast ändrad:

Har haft två fölningar denna månaden. Vi köpte ett sto som var dräktigt o fick reda på mitten maj mitten juni... men hon fölade den 4/4. En liten Hingst som fick namnet Lucifer QRE.
Han är svart o vit skäck( mamman är halvblod pappan är paint)

I natt fölade mitt diplomsto Supreme F:03 hennes första föl o inte ett enda tecken visade hon. Allt var lugnt när jag var i stallet kl 2.30 i natt. Hon stod o tuggade på sitt hösilage o bara mös. När jag kom med nytt hösoliage kl 5.45 så hade hon fölat men den var fortfarande blöt. Ett litet sto blev det denna gången o jag är otroligt glad.
ALlt har gått superbra och ska snart springa ut i stallet igen o kolla så allt är okej... Måste ju kolla så den dricker...

Grattis o lycka till med era föl, de som är födda o de som kommer... Ska lägga upp bilder på fölen så snart jag hinner...

Ha en trevlig dag /Sophie

Ett än så länge odöpt svart hingstföl (e. Corlensky G-Electro-Looping) föddes hos oss den 24 april kl. 00.45 efter ett besvärligt felläge (underslagna carpusar och hundsittande). Han är en pigg krabat, men har kontrakturer i båda carpus som gör att han inte kan stå upp själv. Vi kämpar på med stretching, skenor och flaskmatning. Så vi får väl se hur det går.

URL=http://pets.webshots.com/photo/2168184790056747926KLCexk]
2168184790056747926KLCexk_th.jpg
[/URL]

Mer bilder finns på min hemsida.

Länken till fotoalbumet funkade inte. Jag provar igen
URL=http://pets.webshots.com/album/558817789wLeEsb]
2308836320056747926YkFLan_th.jpg
[/URL]

Annars finns det lite bilder på min hemsida http:/medlem.spray.se/stommen

Har också skrivit enhel del om fölningen och allt pysslande i tråden "allt inför fölning".

Nej, inte nu heller. Testar så här då.

http://community.webshots.com/album/558817789wLeEsb

Årets föl kom ut i full fart kl 14.00, tror fölningen tog 2 minuter och efter 8 till stod den lilla upp och skuttade snart runt. Hon har bajsat 2 gånger, men inte hunnit äta ännu. Tid att lägga sig och vila har hon inte heller haft hittills.
e. Nobel u. Menuette II - Electro - Um Said xx.

Det blev ett sto till min STOOORA glädje:
nirvana.jpg

KL 04.00 i natt föddes Heroico-P. Ett stort PRE hingstföl e. Zagal XI och u. Gaditana XXVII. Nu har vi två fina hingstungar som kan leka tillsammans i sommar. Vilken lycka för en uppfödare!:bump:
Återkommer så klart med bildbevis!

Iglatjärns Samarah, Welsh Cobsto född 25/4. Se inlägg ovan

index.php

index.php

*KL*

Igår kväll 21.30 föddes denna lilla krabat i mitt stall
9476020.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 976
Senast: thoora
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 497
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 335
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka