Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 399
  • Visningar Visningar 156 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Man blir ju bara så sjuk när man se alla små underbara varelse, men i onsdags fich jag äntligen min lilla egna gosse. Här 2 dygn gammal.

Filippa07-06-14medfl005-1.jpg

Filippa07-06-14medfl009.jpg

Vilken härlig kille! Underbar resning!
vi fick ett fint stoföl e.Corlensky G i måndags.
Försöker klura ur hur jag ska lägga in bild!!!

Igår kväll fick vi ett underbart stoföl efter Corlensky G - Campari M :bump::banana:
Hon är heeelt underbar :love:
ska se om jag kan få in kort lite senare ;)

Det var ca en månad sen "min" fölis kom ut, den 6 maj. Stoet utlånades till stuterit som jag köpte henne av för sin goda härstamning och sin STOORA hopptalang. Där betäcktes hon med Contendro I. Och ut kom en kolsvart grabb med mycket energi. Stoet är e: Landgraf I-Laudanum xx. Alltså är fölet e: Contendro I-Landgraf I-Laudanum xx :D
Min ögonsten kommer tillbaka då hon har skiljts från sitt föl, då stuteriet behåller den lille krabaten :) Dom (och jag) hoppas på en ny lovande avelshingst.
Bilder på stoet och Camgraf kommer kanske snart ;)

Senast ändrad av en moderator:

Angels Fly High e: Jarno RP 145 - San Quintero xx 999 född 070611
IM001950.jpg

Boosita e: Veronas Bo-gi RP 134 - Bartok 775 född 070615
IM001954.jpg

Hej! I torsdags 14/6 kl 05:20 på Morgonen uträknad fölning fölade mitt sto sitt första föl=). En vacker hingst efter CORIALL (som tyvärr bara får denna årgången pga olyckshändelsen i vintras) Mamma Mareld efter COCKPIT-PETORIUS xx har tävlat med plac i MSV130 och ska förhopningsvis börja tävla igen såsmåningom. Någon mer med ett litet Coriallföl? =) Så glad!!!:banana::bump::love: Jag har skickat en bild till flyinges hemsida som ni kan se under "vart tog hingsten vägen?" och sedan "Coriall" och "avkommor". Han heter Corelli M. Hoppas att bilden kommer ut imorgon Måndag 18/6:idea::idea:

29 maj föddes en fuxfärgad hingst hos oss :)

Han är arab / welsh ponny av cobtyp
Exelencja x Gribsvads Rosehal

Revansch%20stegrar.jpg

Han är underbar :love::love::love:

Fler bilder finns på våran hemsida:

www.aenglah.se

Nu äntligen skall jag försöka få med bilderna på de tre föl vi fått i år....
2911712540101548555KtczZd
2800495220101548555kExByL

Hingstföl e. Florencio I-Bolero-Pajazzo född 070508

2296109730101548555gsASGK

Stoföl. e.Don Primero-Master-Napoleon född 070614

2430458520101548555glZhQp

Hingstföl e. Highlander-Guinness-Arram född 070615

Hej! I torsdags 14/6 kl 05:20 på Morgonen uträknad fölning fölade mitt sto sitt första föl=). En vacker hingst efter CORIALL (som tyvärr bara får denna årgången pga olyckshändelsen i vintras) Mamma Mareld efter COCKPIT-PETORIUS xx har tävlat med plac i MSV130 och ska förhopningsvis börja tävla igen såsmåningom. Någon mer med ett litet Coriallföl? =) Så glad!!!:banana::bump::love: Jag har skickat en bild till flyinges hemsida som ni kan se under "vart tog hingsten vägen?" och sedan "Coriall" och "avkommor". Han heter Corelli M. Hoppas att bilden kommer ut imorgon Måndag 18/6:idea::idea:
Här finns en länk til tre bilder på honom & mamma Mareld=) http://www.pixbox.se/pic_show_id11396470.html

Idag nedkom vårt Landprinz sto med en ljuvlig hingstunge e. Hip Hop.
En gosse med fux till färgen, Skjuten stjärn och vita kotor bak.
Dock äe han väldigt vek bak och går på sina kotor. Dessutom blöder han lite ur navelsträngen. (flera timmar efter förlossningen)Väntar på att vet. ska ringa och i väntan så duttar vi Lotagen på... I övrigt allt ok.

Gira :banana:

Här har i natt fötts årets enda föl.
En liten hingst e.Camaro M u. Like her mother xx- Mas Media- Precocius.

Casper är brun (hoppas jag) med stjärn och snopp. Väldigt liten och ädel, lite X-ig fram, enormt långa spindelben.

Uppdaterar med foton senare.

Vi fick ett Shettisföl förrra månaden.. de andra syskonen har fått namn på F så det blev Fhilippe.

S6300180.jpg

S6300627.jpg

Mini.jpg

Min älskade Cazandra med hennes hingst Durin som föddes den 11/6 kl 02:30

Idag vid 13:00 tiden föddes våran lilla kille e: Florencio-Sandro Hit. Han är ljus brun med tre vita kotor och nosbläs(?). Bild kommer senare när jag får fram kameran!

Elanca e. Athlet Z - Lepanto(Ladykiller xx) - Farnese fick en liten hingst i lördags, e. QE, Brun utan tecken

Den 10/6 på dygn 321 kom Rosenlunds Zaphira. Helt underbart litet stoföl
E:PRE hingsten Zagall och U: Arabstoet Rosenlunds Mon Ami
UE:Impullse.
Brun med en stor stjärn, hon kommer bli skimmel.
Tyvärr kan jag inte lägga in bild men hon kommer finnas på Stuteri Pepino PRE:s hemsida.
// Rosenlund

Hej,

Nu har vårat första sto fölat på dag 332, 02:45 var han ute.:banana: Stoet reste sig snabbt, däremot hade fölis lite svårt att ta sig upp. Han är väldigt rak i sina framben, vi hoppas att det ska ordna till sig.
Det blev en hingst e Lucky Point ue Silbersee - Labrador.

Bilder kommer.
//Anna

Nu kommer lite bilder på vår Casper VG f. 18/6 e.Camaro M u.Like her mother xx- Mas Media- Precocius.

Vi har varit lite oroliga då det kommer mjölk ur näsan när han äter. Vet har tittat på honom i dag, och han har ingen gomspalt som syns i allafall. Förhoppningsvis är han bara otroligt glupsk, vilket behövs då han är rätt liten och ynklig.

Casper.jpg

IMGP0488.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 976
Senast: thoora
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 497
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 335
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka