Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 399
  • Visningar Visningar 156 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Här är Zandor!

Född 22/5

u. Zorba e. Sandakan

//tina_tiger

hoppas bilden funkar nu då...

zandor.jpg

God morgon! Här kommer mitt sista bidrag i denna tråd:

Moflos Zugarbabe
welsh sek B, sto, född 7 juni 2007, fux med bläs och vitt på benen.
e. Moflos Fester RW 119
u. Moflos Zamira RW 1183
ue. Laeryds Domenic RWM 24 - Dito RW 75 - Cognac RW 51

zugarbabe.jpg

Snopet nog missade vi detta totalt, trots att vi för några dagar sedan trodde Zamira (som skulle föla midsommardagen) var på gång ordentligt och vi körde 30-minutersvak under två nätter. Inatt fick hon gå ute med flocken, och hon visade inga tecken alls på fölning kring midnatt. Vi tog en sovnatt och hon gick obevakad ca. 5 timmar. I morse gick hon lycklig med detta stoföl, torrt och stabilt, vid sin sida. Fantastiskt!

Eftersom ingen av oss är hemma under dagen har vi plockat in dem i en box, därav att bilden är tagen inomhus.

Vi tror Zugarbabe är väldigt lik sin helsyster Moflos Zocker, det ljuvliga stofölet som i fjol träffades av blixten. Samma färg och liknande tecken i alla fall. Vi får se om hon får samma utstrålning som sin syster också.

Vi fick totalt nio föl i år. Allt gick bra, alla föl lever. Ett felläge som krävde veterinär, och ett föl som var lite hopplös på att hitta spenarna, annars har allt rullat på perfekt. Fördelningen blev:

6 stoföl (alla welsh sek B - 2 skimlar, 2 fuxar, 2 isabeller)
3 hingstföl (welsh sek B, shetland, kallblodstravare - 1 isabell, 1 rödskimmel, 1 brun)

mvh
Jenny

Då har vårat tredje föl kommit :love:

Ett bedorande stoföl e. Fast Photo u. Emilia Nips

Både mamma & dotter mår utmärkt & trivs i det fina vädret som vi har här uppe i norr :D

Här är e liten bild på underverket

http://www.pixbox.se/pic_show_id10788109.html

Fler bilder kommer på hemsidan www.stallwf.se

Det lilla underverket kommer att vara till salu !

Den 5/6 kom ännu ett stoföl här på gården.
Denna gång var det våra vänners sto som fölade.
Fölet är e. Majim G-Alpen Fürst

070605.jpg

Onsdagen den 10 juni 2006 föddes en liten dam.
Hon är sin mammas första föl och en riktig pingla.
Valariel är e. Cassini I-Accord II- Cor de la Bryere.
Mamman heter Anarlanta och är ett holsteinersto på 6 år. :D
:bump:
Ska se om vi kan fixa en liten bild ;)

I natt vid 3-tiden (magiska klockslaget..?) på dygn 334 kom det en efterlängtad bebis! Vårt andra o sista föl för i år.
Det blev en hingst, fux med bläs o fyra vita ben. Pigg som en mört o väldigt "pratig". Lite vek i kotorna bak. Gångarter har jag inte sett då de inte har varit ute tillsammans än, men jag tycker mig se att han ärvt sin mammas fina hals iaf.

Stoet hade vaxproppar vid insläpp, så efter kvällsfodringen vid 22 kollade jag henne varje timme. Vid 2.30 var hon orolig o lite svettig. Jag gick in o bytte om, när jag kom ut igen låg hon ner o strax därpå gick vattnet. Fick hjälpa till o dra lite, var rätt jobbigt när bogen skulle ut.

Stammen är Jazz Time-Brisad-Lombard.
För övrigt det enda JT-fölet som föds i Sverige i år då endast mitt sto blev dräktigt (av tre betäckta). Så jag är glad som en lärka!:bump: Hade såklart hoppats på ett sto, kanske gör vi om kombinationen nästa år om denna unge blir kanon. Detta år har vi bokat Quaterback.
Nyfödd (klickbar):

Onsdagen den 10 juni 2006 föddes en liten dam.
Hon är sin mammas första föl och en riktig pingla.
Valariel är e. Cassini I-Accord II- Cor de la Bryere.
Mamman heter Anarlanta och är ett holsteinersto på 6 år. :D
:bump:
Ska se om vi kan fixa en liten bild ;)

Fel datum, den 6 juni ska det vara

Ska det vara 2007 oxå?:idea:

Ska det vara 2007 oxå?:idea:

Oj, hehe ja det ska det, den 6 juni 2007 :D
-----------------
detta är 3 ihopslagna inlägg... /ameo

Senast ändrad av en moderator:

Vi har fått vårt sista föl för i år ett welsh sek B e. Downland Wild Fowler u. Särkens Wera ue Simberg Hip Hop uu. Cotrell Wild Rose ett underbart litet stoföl vid namn Arhults Wendela född den 9/6. Foto kommer strax.

Nu har årets 2 föl kommit.

14 maj kl 02.15 föddes "Lost Sawyer", hingst e. Lasandos -Viking xx- Siberian Express xx. Mörkbrun med bläs men blir nog skimmel. Supersnygg!

8 juni kl. 22.15 föddes "Castor Troy", hingst e. Corlensky G-Goldgraf-Diamant. Mörkbrun men blir nog skimmel. Han är det mest sociala föl jag någonsin träffat, så go att jag kanske till och med behåller honom=)

Bilder ska jag försöka lägga ut senare.

DÅ var årets första fölning avklarad här också...

Stoföl e Tyreos Storm Buster (welsh C) u Loving Madonna** - Ditton Wood

lillai.jpg

Inatt föddes ett litet hingstföl nere i Tyskland.
Är kolsvart utan tecken.
Han heter Kardon och är e: Stalypso-Contender-Argentan.
Mamman heter Ms Carrerra. :D
Inga bilder änsålänge...

Caramia föddes den 9 Juni 2007! :rofl:

e. Bocelli
Mamman heter Capella. e. Chapman. ue. Jaguar

Ljus fux. 2 lika höga strumpor på bakbenen. Lite mindre strumpor fram. Jätte pigg och glad! :)

Nu är det sista tysklands fölet fött 1/6, en svart hingst :love: Salatino Northern
e. Salito (Stakkato - Calido I) - Silvio I

salatino070602_small.JPG

NU har äntligen vårt otroligt efterlängtade lilla föl kommit...

I natt vid 02.30 fick vårat fodersto Isabella ett underbart litet stoföl. Bläs och fyra strumpor, blir antagligen svart med. :D Mkt vacker, tuff och nyfiken liten krabat, rejsar redan runt med mamma i hagen. Allt gick hur bra som helst, naturligtvis lyckades mamma missa själva fölningen. ;) Ett skolboksexempel! Milslånga ben har hon också. Det blev precis som vi ville!

Diva Dash ska nog lilla fröken e:Akribori få heta. :) Bild på underverket kommer naturligtvis så fort som möjligt!

Äntligen! Nu tror jag att bilden ska komma på Firespider född den22/4 e.Alcatraz- Looping- Spring Fever**
FL3.jpg

Detta är stofölet Firemosquito född den 2/5 e. Looping- Ragtime Band**
FLENFILMAR.jpg

*lånar*

För ganska precis två timmar sedan föddes årets tredje föl - och årets första stoföl här hemma.

På dygn 334 föddes ett stort och mycket långbent och resligt stoföl e. Don Primero-Master-Napoleon, fux med stjärn, som kommer att få namnet Alfa.

Nu inväntar vi även årets sista föl där stoet står med droppande mjölk och suktar efter fölet som nyss fötts...:))

Och...nu var det dags för årets fjärde och sista föl...på minuten ett dygn efter det att den tredje föddes.

Nu fick vi en svart hingst med skjuten stjärn, nosbläs och vitt på alla fyra benen.
Han är e. Highlander-Guinness-Arram och är än så länge namnlös.

Ädel och fin och med härlig resning och attityd. Vi är jättenöjda....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 976
Senast: thoora
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 497
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 335
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka