Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 399
  • Visningar Visningar 156 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

Äntligen tittade han ut.:love: Att det var en hingst har vi misstänkt länge =). Klockan 20.15 ikväll tittade det lilla livet ut. Stor fin vit bläs och fyra strumpor. Precis som far sin. Bilder kommer senare.

Lambourghini-Robin Z-Baffin xx

Han är helt underbar det lilla livet och förstföderskan till mor tar hand om honom såå himla fint. Härligt!

Nu har föl nummer två kommit på Alfa stuteri. Det blev ett sto denna gången också. Pappa är Pearsall Hanover, och stolt moder är Hillary Clinton. Bilder kommer!

Ett stort och välväxt arabhingstföl föddes hos oss 2007-04-02.
Pappa är ryska hingsten Drug (Prizrak - Karinka / Aswan), europeisk show- och galoppchampion samma år (!) 1990.
Mamma är Blommerödsfödda Relacja (Algorytm - Regina / Probat).
På bilden 6 veckor gammal.

LL_Donner_070520_400.jpg

Inatt fick vi ett till föl, ett isabellfärgat stoföl av rasen welsh. Eventuellt namn är Moflos Förgätmigej, hon är e. Moflos Fester RW 119 u. Moflos Flinga 35-1292 ue. Bostorp Bravad RW 73.
flingasfol.jpg

Hon känns nästan som klonad av sin far (utöver att hon blev tjej)! Jag kan inte låta bli att lägga in en jämförelsebild av hennes pappa som föl - de är otroligt lika varandra! Bortse från färgen runt ögonen, stofölet blir svart där med om några dagar precis som Fester. Han är någon vecka på denna bild, stofölet är bara ca. ett halvt dygn.
fester_huvudfol.jpg

Igår kom Ukes bäbis..20Maj
Den här gången 2veckor för tidigt,förra ggn 2v sent..

Jag tror det är ett sto,U:Uke fan der byl E:Shjerk

Den 5/5 föddes årets första föl hos oss, det blev en hingst!
u:Helmi Tabac (kallblodstravare)
e: U-Two (Lusitano)
puppisar_043_1178830111.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Nu har föl nummer två kommit på Alfa stuteri. Det blev ett sto denna gången också. Pappa är Pearsall Hanover, och stolt moder är Hillary Clinton. Bilder kommer!

Här kommer bild. Hon är rätt vek i sina framben än så länge.
cleoliten.jpg

Bättre sent är aldrig , nu två veckor gammal , har varit mycket trassel och han har nu en amma-mamma, dock är de och ser de verkligen ut som mor och son.

Pappa : Pre hingst Inspirador
Mamma : Halvblod

integrolyfter.jpg

P1016706.jpg

I morse föddes Skuggi från Smedstorpet, svart hingst e Jór frá Kjartansstödum u Svala från Rudet.

Vi har fått to føll i år

Balourough Z, hingst, f. 09.mai e. Balougran Z ue. Centurion Montfort (Capitol)
a_obo_1.jpg

Indoctro H, hingst, f. 14.mai e. Inspirador (P.R.E.) ue. Damiro Z
foal4.jpg

Gud va alla har fina bilder på sina föl!! :) :love:

Den 21/5 kom vårat 2:a föl för i år.
en hingst u:Red Lass welsh/arab e:Jarno RP
lassies_f_l_025_1179786945.jpg

lassies_f_l_161_1179787400.jpg

Inte mitt föl, men jag lägger ut en bild ändå!

Hingstföl av rasen Connemara, född klockan 5 på morgonen den 18/5.

10372932.jpg

Han är e. Coosheen Finbarr, u. Lofty Hazy Rambler - Fredriksminde Hazy Chance.

Modern tog hem BIS-titeln på Riks i somras. Både mamman, mormorn och helsystern har blivit unghästchampions. Ska bli spännande att se vad som händer med denna goding!

I lördags kväll, klockan 21.45 fick min underbara pålla ett litet stoföl :love: :love: efter Corlensky G!!!! Allt gick hur bra som helst och mor och dotter mår prima (vågar nästan inte tro att det kan gå så här bra...) Hon är älgfärgad med stjärn just nu med gråa ringar runt ögonen, så hon blir väl skimmel. Hingstägaren trodde att hon kanske kan bli svart....

Bilder kommer senare...

KL

Igår tittade ett stoföl e. First Wish-Royal Diamond ut.

40 minuter gammal!

24 timmar!

Oj har varit lite lat, men vi har fått ett gäng föl till sen senast jag lade in bild.

Nåväl
Den 23/4 nedkom två ston med varsin bebbe. En kl 01.10 och en 09.30. Två knabstruppisar, födda svartbruna med vit sclera, någon strimmig hov annars utan tecken. Ett sto och en hingst.

Den 28/4 nedkom så vår lilla Astrid med ett vackert stoföl, fux med vhip. sclera och strimmiga hovar. Knabstrupp.

Den 14/5, tre veckor över tiden nedkom Em med ett hingstföl av BIG SIZE svartfödd melerad schabraktigrerad. knabstrupper.
Mamma har en mankhöjd som endast är 28 cm högre än sonens!!!! (85 cm resp. 57 cm)

Den 22/5 när mörkret just lägrat sig nedkom vårt Robin Z sto med ett mörkbrunt hingstföl med stj, snp och två vita kotor e. Irco Mena.
Återstår att se om han tänker skimla, har en misstanke om detta då han är stickelhårig på de två ben som även har vita tecken....

Foton kommer snart!

Gira :banana: -som nu väntar på en Hip Hop om ca 3 veckor.

I natt föddes Moflos Fanzy, welshsto e. Moflos Zmirnof 35-0134 u. Moflos Facette RW 1250 ue. Hellekis Timjan RW 31. Hon är fux med en stor bläs, är pigg och glad och vi är verkligen nöjda med henne.

fanzy.jpg

Ingen bild ännu - men nu har min Verona fölat !
Det blev en bedårande liten hingstunge ! Han är än så länge brun, men blir nog skimmel som pappa Corlensky G.

Fölningen gick enligt skolboken !

Vita vaxproppar i morse och en del droppande mjölk.
Vid 0130 var min granne (som ska ha fölet) ute och kollade och vid 0200 gick jag ut, hon stod men tittade bakåt flera gånger och lade sig ner efter fem minuter. Sen kom två små hovar och en liten nos och efter tio minuters krystande var han ute !

Hon låg kvar rätt länge och ungen försökte resa sig, sen kom hon upp på benen och lillen fick vi hjälpa upp, han hittade mjölkbaren ganska snabbt och har ätit ordentligt. Efterbörden kom efter ca 30 minuter.

Jag är så glad !!!!!!

Snart kommer bilder på underverket !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 978
Senast: thoora
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 497
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 335
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka