Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 399
  • Visningar Visningar 156 426
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Välkomna till världen, ÅRETS FÖL 2007!

*kl*

Så har han kommit till världen då! :)
Lite kalabalik blev det!! Skriver mer i "Väntans tider" sen...

Hingstföl född 17/5 ca kl 7.45. Dygn 336.
E: Ronaldinho H 1109, u: Bint Bika ox.

Har inga bra bilder än, men lägger in dessa...

Bikafl07-05-17.jpg

Bikasfl07-05-17.jpg

Äntligen!

Inatt ca 02.45 föddes vårt första föl för i år, allt gick superbra och ut kom en svart hingst (vår femte hingst på rad :smirk: för övrigt).
Rasen är islandshäst och han är e. Dökkvi fra Mosfelli u. Glöd från Ekhaga -Litur fra Kletti
Glodfol1c.JPG

Glodfol2c.JPG

*kl*

I fredags (11 maj) klockan 23.25 föddes ett hingstföl hos oss, han är e. Importante (Lusitano) u. Sunny Queen (Korsning New Forest/Halvblod)

Allt gick bra, men han var ganska stor och stoet trött, så vi fick hjälpa till lite. Men ut kom han och frisk och fin var han:)

10016260.jpg

10016897.jpg

10017156.jpg

http://sunnyqueen.pixbox.se/

KL

15 maj föddes Moflos Zitronella, ett isabellfärgat stoföl, welsh e. Moflos Fester RW 119 u. Moflos Zunny 35-1294 ue. Bostorp Bravad RW 73 - Laeryds Domenic RWM 24 - Dito RW 75 - Cognac RW 51.

Hon är oerhört näpen och feminin, vi är väldigt förtjusta i henne!

mofloszitronella.jpg

Senast ändrad av en moderator:

http://memorystick.bilddagboken.se/ Klicka på länken sen 10/5!

Den 11/5 föddes lilla Filippa. :rofl:
Hon blev brun med en stor, bred bläs och 2 vita bakkotor. :love:
e: Lillemons Thuderace u: Isadora

Skitfin!

15 maj föddes även Moflos Zirkus, isabellfärgat hingstföl, welsh e. Moflos Fester RW 119 u. Moflos Zerena RW 1070 ue. Hellekis Timjan RW 31 - Dito RW 75 - Cognac RW 51.

Linjeavlad på Hellekis Timjan (eee. och ue.) - vi har tänkt att denna skall hoppa högt!

Han är väldigt tuff och kaxig och har bara en massa galopp i benen..

mofloszirkus.jpg

Nu är min vaka över! I kväll den 17:e maj klockan 20.50 föddes ett litet vackert stoföl hos mig. Det var precis på dagen uträknad fölning (330 dygn). Fölis är brun utan vita tecken. Blir nog skimmel. Rasen är arab och pappan är Kulak och mor Louyoune e Ramses NL

Foton kommer under dagen i morgon. Nu ska jag lägga mig och sova!

/AFF

Nu är vårt andra föl fött,snuvad på fölingen blev jag också,står om det i fölvakartråden.
En liten hingst e:Shavo van de Bonte Parels u:Puck

http://data4.blog.de/media/395/1588395_e2025c7230_l.jpeg

F Costa e. Corlensky G- Falleur- Cadiac
Föddes i måndags kväll, vid 6-tiden. Tyvärr dog min älskling, mamman, senare på natten, endast 9 år gammal. Ingen vet riktigt varför hon inte klarade det, men något gick otroligt fel... Fölisen är tack och lov otroligt pigg, och galopperar, bockar och sparkar när vi leker redan. Så himla lik sin mamma...

S

Nu är min vaka över! I kväll den 17:e maj klockan 20.50 föddes ett litet vackert stoföl hos mig. Det var precis på dagen uträknad fölning (330 dygn). Fölis är brun utan vita tecken. Blir nog skimmel. Rasen är arab och pappan är Kulak och mor Louyoune e Ramses NL

Foton kommer under dagen i morgon. Nu ska jag lägga mig och sova!

/AFF

Här kommer bilder på Loucia som fölis blivit döpt till:

Här kommer min hingstunge, född 1 maj, bilden är tagen 18 maj, han är e: Lillemons Thunderace Welsh sekt B) u:Argona som är e:Carolinas Foxglove (Welsh sekt B) ue:Amiral (Hbl). Här är han med sin mamma.

Här är en bild utan mamma.

Hoppas det fungerar, är nybörjare på att lägga ut bilder!

Vi fick ett sto föl 17 maj, e: Lillemons Thunderace (Welsh sekt B) u: British Spotted Pony.

Vid 01-tiden den 17/5 föddes det en gla "liten" gutt e Szkopul ue Heart of Oak. Han var stor så de fick hjälpa till med att få ut honom men allt slutade lyckligt och väl. Mamma älskar sin lille son och hela världes ses genom ett rosenskimmrande filter när hon pussar och tvättar på honom. Den lille är själv helt orädd och frågar snällt om han får slicka lite på fingrarna, "Hej, vem är du? Ska vi bli bästisar?". :love: Han ser inte så mycket ut för världen på korten men är bara 12 timmar gammal här. Raka och fina ben med starka kotor, ser ut som det är 3/4 ben och 1/4 kropp, stooor!
benlyft.jpg

%e4lskar%20mamma.jpg

Ursäkta storleken på bilderna. Vilken trav han har redan, mycket benlyft både fram och bak, går som en liten cirkushäst. :D

-------------------

jag lade en radbrytning mellan fotona :idea: //ameo

Våran Skörung frá Sigluvík fick den 27/4 en fuxfärgad hingst, som ännu inte fått något namn :angel:

Nu så har vi lite bilder på lill-hingsten
e. Corlensky G u. fullblod

född 17/5 klockan 10 på morgonen.

th_Trissanfl.jpg

th_Trissanfl3.jpg

-KL-

19 maj, tidigt på morgonen föddes en liten travhingst hemma hos oss! mamma är Aces Happiness och pappa är Super Photo Kosmos. Allt gick bra och mamma är så underbar :love: han är lite vek i sina kotor dock..

DSCF3143.jpg

DSCF3150.jpg

DSCF3167.jpg

I natt kom vårt sista föl för året. Ett underbart stort borkfärgat stoföl e. vår Alferez IV (PRE) u. Agapimon (sv. hbl e. Bernstein) Hon är extremt långbent och korrekt och har ett underbart temperament!
dag14.jpg

dag15.jpg

Sent igårkväll,19/5 födde vårt new forest sto RONJA ett långbent hingstföl efter Galant. Döpt till "Nicke Nyfiket"...
nickenyfiketnyfdd0705192.jpg

jo, det ska stavas så...fniss av en särskild anledning...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 978
Senast: thoora
·
Avel Här är tråden för årets födelseannonser. Lägg in en bild eller två, och många är intresserade av sånt som ras, stam och namn. Det här...
Svar
5
· Visningar
2 620
Senast: Görel
·
Avel Här är tråden med födelseannonser för årets föl. Lägg gärna in stam och ras, det är många intresserade av, och någon/några bilder...
Svar
17
· Visningar
4 497
Senast: Mira
·
Avel Tråden för födelseannonser över fölen som föds i år. Skriv gärna stam och namn, det är många intresserade av, och lägg in en bild eller...
2
Svar
29
· Visningar
7 335
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V