Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Något som jag länge tyckt hade varit jätteintressant, hade varit en statistik över hur hög dräktighetsprocent varje station har
Kanske en omöjlighet...eller![]()
Veterinären är ansvarig för verksamheten och utför ultraljudsundersökningarna och bestämmer när det är dags för semin.Hmm så det är inte veterinärerna som seminerar? De veterinärer som är anslutna till de olika stationerna, vad har de för funktion?
Men då gissar jag att det inte handlar om så många ston?
Svårt med en sån tavla när det kommer 500 ston.
Men en riktigt trevlig idé!
Veterinären är ansvarig för verksamheten och utför ultraljudsundersökningarna och bestämmer när det är dags för semin.
Sen är det ofta stationsinnehavaren - om det inte är veterinären som ÄR det - som seminerar. (och har gått seminassistentkursen för att kunna göra det...)
Jag har helt enkelt hört mig för angående de stationer som står inom rimligt avstånd från mig. Förutom att jag givetvis vill att mitt sto ska bli dräktigt vill jag att hon ska bli väl omhändertagen, gå i vettig hage med hästkompisar och att jag ska bli trevligt bemött.
Jag valde en som jag blev rekommenderad från flera olika håll och jag blev nöjd och återkom![]()
Jag gjorde som Gördel, hörde mig för i bekantskapskretsen. Samma station dök upp om och om och om igen med idel lovord. Så då blev valet lätt. Och numera är jag med i lovordskören, och skulle utan tvekan välja dem igen.
Snälla, stava mitt namn rätt
Jag tror att vi varit på samma station!
Allvarligt, jag har sett den felskrivningen förut och det är INTE roligt (är rätt känslig angående mitt namn eftersom det är såfult!)
Jag kommer ihåg att vi var på samma station![]()
Jag är också känslig när folk stavar mitt namn galet...vet ni hur många sätt man kan stava Cathrine på!
Allvarligt, jag har sett den felskrivningen förut och det är INTE roligt (är rätt känslig angående mitt namn eftersom det är såfult!)
Jag kommer ihåg att vi var på samma station![]()
men finns det någon Ulrika soim stavar namnet såhär i Sverige: Ullrika, Ulricka eller Ullricka? Nu hamnade jag långt från seminstationssnack.
U