Välja mellan pojkvän och hunden!?

Sv: Välja mellan pojkvän och hunden!?

Det som utlöste bråket igår var att jag pratade i tele med killen, o så avbröt jag lite o sa om hunden "å mitt lilla hjärta har vaknat till liv nu", för hunden har varit hängig i 2 dagar o knappt ätit nåt så självklart blev jag glad när hunden blev sig själv igen o gick upp o lekte. O då utbrast killen "jaha, jag trodde jag var ditt hjärta".........
Jag finner inte ord. :eek:

Snubben har uppenbarligen problem. Men problemet är vare sig du eller din hund utan det är ett problem han har med sig själv som han måste ta itu med - och inte genom att hålla på som han gör!!

Om du gör dig av med hunden - vilket du verkligen inte ska göra!! - var är då nästa sak han kommer att kräva av dig för att vara honom till lags? För det kommer inte att stanna vid hunden.

Efter ditt första inlägg lät det som det.
Att han frågar/påstår att det är han som är ditt hjärta och säger att han också vill ha bebisprat indikerar väl übertydligt att han vill ha din kärlek?

Sen tycker jag ändå att du borde överväga att dumpa honom, eftersom han inte respekterar dig och din hund. Men det skrev du inget om i första inlägget ;)

Dessutom är det så mycket som finns men inte skrivs. Vi har dessutom bara hört "ena sidan tala" här.

Men ja, jag reagerar oerhört starkt på din omänsklighet när du säger att han "är en vuxen man" och när du hånar honom för att han säger att han trodde att han var ditt hjärta. Maken på hemskheter finns inte i min värld!

Jo jag vet, jag är så otroligt hemsk och omänsklig...har ingen mänsklig kärlek i mig alls... överväger o gifta mig med min hund faktiskt.......

Hundarna och de andra djuren är oerhört viktiga för mig. Jag skulle inte släppa in en man i mitt liv som inte respekterar det.

Jag är tack och lov lyckligt gift med en man som älskar djuren lika mycket som jag.

Om det är bråk om djuren i början av ett förhållande lär det knappast bli bättre senare.

Det är ju specifikt det du pratar om nu.
Sen är du säkert hur underbar som helst alltid annars ;)

Att han frågar/påstår att det är han som är ditt hjärta och säger att han också vill ha bebisprat indikerar väl übertydligt att han vill ha din kärlek?

Det kan vara ett uttryck för att han inte får sina behov tillgodosedda, det kan också vara början på en väldigt destruktiv spiral.

Utan att ha varit en fluga på väggen och sett bägge sidor kan man inte säga vare sig bu eller bä. Kan man inte släppa de vassa kommentarerna och resonera sig fram till en lösning som båda parter kan känna sig nöjda med, så är det bättre att avsluta förhållandet. För detta handlar definitivt inte om hunden, utan om att inte kunna godta varandra som man är och se vilka behov den andra parten har. Om det sedan är TS eller PV som är den förfördelade låter jag vara osagt. Båda verkar ha lite svårt att inte häva ur sig saker som sårar den andra... Ska man lösa konflikter måste man tala med varandra, och göra det med respekt för den andres känslor.

Jag får dock rysningar efter ryggraden när jag ser en förlängning på resonemanget runt hunden. Jag ser en isolerad och misshandlad kvinna som vänt sig ut och in i sina försök att behaga mannen utan att lyckas. Det behöver inte alls vara så i detta fall, men det är precis så här det brukar börja.

KL

TS, om min sambo hade sagt "Jag önskar att du inte hade hunden/hundarna" så hade han åkt ut. :mad:
Min sambo vet vad mina hundar betyder för mig och hade han kläckt ur sig något sådant så hade jag blivit riktigt arg. Att du skaffar hundvakt för att killen kommer över är för mig galet! När han sedan följer med och hämtar katten och försäkrar att det är helt ok för att sedan gnälla över det så förstår jag inte vad han håller på med? Vill du leva ett liv med någon som inte tycks gilla djur när det så uppenbart är värdefullt för dig och ditt liv?

Jag tycker att du ska sätta dig ner och prata med honom. Förklara exakt vad djuren betyder för dig och att du inte vill höra sådant mer. Fråga honom vad han vill "ha" och hur det ska vara och se om ni kan komma fram till något som ni båda trivs med. Då ger du honom chansen till "bättring" och han får även berätta precis hur han vill ha det. Skulle han sen göra "övertramp" så som att haspla ur sig liknande som citatet här ovan så hade jag inte sattsat en minut till på honom. Det kommer kanske att kräva "uppoffringar" av er båda, men det är ju oftast så i förhållanden, med eller utan djur.

Du uttryckte dig bättre än jag, det var ungefär så som du skrev som jag menade.

Kl.

Alltså. Om jag kände mig säker i den kärleken jag gav min sambo och han klagade på min hund på det viset så hade han åkt ut. Lätt. (I en annan hypotetisk liv-eller-död-situation hade jag valt min sambo över mina djur; jag älskar honom och han kommer före djuren, egentligen. Det finns dock ingen anledning att välja, eller borde inte finnas iallafall.)
Det handlar egentligen inte om hunden, det handlar om att jag inte kan ge honom det han behöver, uppenbarligen.
Försvinner hunden kommer det komma andra saker som "stjäl" dig ifrån honom. Vad gör han om du skaffar en annan hobby som tar tid? Om du umgås mycket med kompisar? Om du har en bästa vän? Om du vill se ett TV-program som inte han vill se? Hur är han i vanliga fall? Har du häst, hur funkar det? Hur funkar det om du vill sitta och redigera dina bilder i 3 timmar en kväll, älskar du datorn mer än honom då?

Det är svårt att vara helt "svartvit" när jag inte har en aning om hur ni har det annars.

Jag hade försökt fundera över hur jag beteer mig emot min pojkvän, och sedan dragit en slutsats efter det. Här blir det då ingen hundvakt; hunden ingår i mitt paket; precis som mina får, mitt rufsiga hår, min brist på kvinnlighet och min kärlek för Edward i Twilight. :o

KL

TS, om min sambo hade sagt "Jag önskar att du inte hade hunden/hundarna" så hade han åkt ut. :mad:
Min sambo vet vad mina hundar betyder för mig och hade han kläckt ur sig något sådant så hade jag blivit riktigt arg.

Jag hade blivit jätteledsen om min sambo sagt så om någonting jag älskade. Hur kan han inte unna mig den lyckan hunden ger mig?

VEM säger att jag inte ger killen kärlek?? VAR har jag skrivit att jag inte ger honom kärlek?? Och visst skulle jag kanske ha skrivit hela historiens detaljer här men det skulle tagit flera sidor... :crazy: JO vi pratar om saker o ting, jag har aldrig hånat honom för nåt, det ENDA jag sa igår, när det tydligen brast för mig o jag fick nog av hans kommentarer, då sa jag att det är en man jag vill ha o inte en bebis! I er värld kanske man pratar bebisspråk med mannen, men inte i min...varför är det så fel? Det är avtändande för mig att ens tänka på att prata bebisspråk med en man på nästan 2 meter o 90kg...det känns feel :crazy: När ni pratar bebisspråk med ett litet barn, måste ni göra det med er man oxå för att kärleken ska kännas jämställd? Går det inte att visa kärlek på annat sätt..:S Skrev jag nånstans här att jag bråkade tillbaka när han sa nåt om hunden? Nej, jag har hela tiden försökt lösa det på bästa sätt, så HAN ska bli nöjd, genom att besvara hans kommentarer med :jo självklart är du oxå mitt hjärta, jo du är mer värd än hunden, jo jag älskar dig mer än hunden, undvikit o ens röra vid hunden när han är här, skaffar hundvakt så han slipper se min fula hund, o trots att jag pratat "bebisspråk" med hunden hela dennes liv så försöker jag verkligen låta bli det nu men det är svårt när man vant sig vid nåt.... Jag själv ser på det såhär, jag har gjort allt för att det ska bli bättre i förhållandet, så han mår bra o känner sig älskad, men jag tycker inte han gjort nåt för att få mig o må bra när det gäller hunden, som är en viktig del av mitt liv. Han kan bara inte förstå att ett djur kan vara så viktigt för en..

Vi är inte gifta eller nåt, så han får lämna mig om o när han vill....jag själv vill självklart vara med honom, har han problem så får han lämna mig men det vill han inte... men fortsätter bara att komma med sånna kommentarer hela tiden..

Jo kanske det verkar som det bästa vore o avsluta förhållandet..men det är varken det han eller jag vill...men ja, skulle killen tvinga mig o välja, så blire nog killen som åker ut...

Men ja tack Indil o ni andra för kommentarerna, jag ska helt klart ta ett ordentligt snack med killen, han ska självklart få lätta på hjärtat o säga vad som kanske egentligen det är som stör honom, eller vad den grundläggande orsaken till hans behov av enormt mycket bekräftelse på kärlek är...o så ska jag förklara hur mycket djuren i mitt liv betyder för mig...

Men åh, vilken jobbig situation för dig:(

Jag skulle aldrig tvinga mig att säga att någon är mer värd än mina djur, och att jag älskar denne mer än djuren. Jag ser ingen anledning till det!!
Har jag valt att ha dem och pv i mitt liv är det för att dem betyder mycket för mig.

Hoppas ni kan prata om detta tillsammans. Berätta att du blir ledsen och sårad och lyssna på hans version. Kanske går det att mötas.
Men det klingar varningsklockor i din text, var rädd om dig.

Säger som grynet = Ta ingen skit!!!

Men åh, vilken jobbig situation för dig:(

Jag skulle aldrig tvinga mig att säga att någon är mer värd än mina djur, och att jag älskar denne mer än djuren. Jag ser ingen anledning till det!!
Har jag valt att ha dem och pv i mitt liv är det för att dem betyder mycket för mig.

Hoppas ni kan prata om detta tillsammans. Berätta att du blir ledsen och sårad och lyssna på hans version. Kanske går det att mötas.
Men det klingar varningsklockor i din text, var rädd om dig.

Säger som grynet = Ta ingen skit!!!

Precis, det är jobbigt då det inte är så lätt att bara "dumpa" någon man älskar, lika svårt som det är att göra sig av med sitt älskade husdjur, helst vill man ju behålla båda.
Men jag ska göra allt för att lösa den här situationen, den är ju helt klar inte hållbar i längden...så jag hoppas vi kommer komma fram till nåt. För hunden ska stanna iaf..o det är jag säker på att han vet också.

Tack för ditt inlägg!!

Jag förutsätter att du och din man ger varandra kärlek och uppskattar varandra som vuxna människor. Ifrågasätter han då din kärlek till din hund så skulle åtminstone jag göra slut med min partner. Vill han inte ens dela dig med en hund så vill han troligen äga dig. Jag tycker att din beskrivning gör att varnande klockor ringer.

VEM säger att jag inte ger killen kärlek?? VAR har jag skrivit att jag inte ger honom kärlek??

Hold your horses! JAG säger ingenting om vad du gör och inte gör. Jag har inte varit där och kan således inte uttala mig om saken.

jag har aldrig hånat honom för nåt, det ENDA jag sa igår, när det tydligen brast för mig o jag fick nog av hans kommentarer, då sa jag att det är en man jag vill ha o inte en bebis!

Oavsett om det är en gång eller jämt så är det sårande för den andra parten. 2 fel gör inte ett rätt... Ett bättre sätt att lösa det hela på är att själv tala om att hans kommentarer sårar, och att för dig är bebisspråk avtändande.

Skrev jag nånstans här att jag bråkade tillbaka när han sa nåt om hunden? Nej, jag har hela tiden försökt lösa det på bästa sätt, så HAN ska bli nöjd.

Jag har hela tiden hävdat att i ett förhållande ska BÅDA vara nöjda.

Jag själv ser på det såhär, jag har gjort allt för att det ska bli bättre i förhållandet, så han mår bra o känner sig älskad, men jag tycker inte han gjort nåt för att få mig o må bra när det gäller hunden, som är en viktig del av mitt liv. Han kan bara inte förstå att ett djur kan vara så viktigt för en..

Då har du ju svarat på din egen fråga. Du har gjort vad du kan, men han fortsätter att såra dig. Det är ett destruktivt förhållande.

Vi är inte gifta eller nåt

Tack och lov för det. Men det ska vara trevligt att träffa partnern, man ska inte behöva tassa på tå.

jag själv vill självklart vara med honom

Varför vill du vara med en man som medvetet sårar dina känslor? Du är värd en partner som älskar och respekterar dig!

jag ska helt klart ta ett ordentligt snack med killen, han ska självklart få lätta på hjärtat o säga vad som kanske egentligen det är som stör honom, eller vad den grundläggande orsaken till hans behov av enormt mycket bekräftelse på kärlek är...o så ska jag förklara hur mycket djuren i mitt liv betyder för mig...

Bra! Hoppas att det löser sig för er.

jösse :crazy:
snubben verkar inte må riktrigt bra. Han borde gå o prata med ngn....

För mig låter det där helt osasnnolikt, min man avgudar vår lilla hund o jag skulle aldrig kunna leva med ngn som inte älskar djur lika mycket som jag gör. Vi planerar våra liv efter hunden o hästarna, sätter alltid deras hälsa först osn, ngt annat skulle vara helt otänkbart.

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 538
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 631
Senast: Shenzi
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 815
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 655
Senast: Philosophia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈