đŸ„‚ VALBORG đŸŸ

Smoothi

TrÄdstartare
Åtets fylledag nĂ€rmar sig med strĂ„lande vĂ€der. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skĂ„la? VĂ„gar ni elda trĂ€dgĂ„rdavfall frĂ„n trĂ€d o buskar i en majbrasa utan risk för böter đŸ€ŁđŸ€Ł. SjĂ€lv Ă„ker jag in i skogen vid en Ă€lv o grillar och slipper fyllon och vandalism 😬
 
Jag hatar brasor och allt som har med eld att göra.
Oftast Àr det svinkallt.
HÀr Àr det inte ovanligt att ungdomar far illa dÄ de fylledebuterar.
SĂ„ tack men nej tack till hela grejen.
 
Jag ska jobba, frÄn morgon till kvÀll. SÄ jag ska inte fira sjÀlv i Är. DÀremot kommer jag att vara delaktig i stans stora firande, iom jobbet, vilket ska bli spÀnnande - jag har aldrig varit in till stan pÄ Valborg trots att jag bott i regionen sen 2012 :D . Hoppas att vÀderprognosen stÀmmer!
 
Firar inte valborg, varken med brasor eller fylleslag. Men jag arbetar halvdag sÄ jag ska ta en svÀng till Judiska museet efter lunch. Min kompis jobbar dÀr sÄ ska kika lite pÄ lite nytt de hÄller pÄ med. Hon hÄller pÄ att skriva en uppsats om drÀkthistoria vilket intresserar mig. Sen tÀnkte vi ta ett glas nÄnstans i nÀrheten i Gamla Stan. Efter det blir det nog promenad hem. Det ska bli fint vÀder vad det verkar!
 
Åtets fylledag nĂ€rmar sig med strĂ„lande vĂ€der. Vad planerar ni? Vad ska ni göra? Var ska ni fira och skĂ„la? VĂ„gar ni elda trĂ€dgĂ„rdavfall frĂ„n trĂ€d o buskar i en majbrasa utan risk för böter đŸ€ŁđŸ€Ł. SjĂ€lv Ă„ker jag in i skogen vid en Ă€lv o grillar och slipper fyllon och vandalism 😬

Jag har en misstanke om att jag jobbar dÄ. Hade jag varit ledig hade jag startat motorcykeln och Äkt runt bygden och kollat in alla majbrasor. Jag hoppas jag Àr nog pigg att kunna haka pÄ ut och Äka hoj 1 maj Ätminstone. Jag tenderar till att sova bort dagarna dÄ nÀtterna försvinner till att jobba. :crazy:
 
Planerat exakt noll saker.
Eller jo hovslagaren Àr planerad pÄ morgonen.
Men utöver det sÄ blir det vÀl pyssla med hÀstar och vila efter tvÄ intensiva veckor.
 
Jag hÄller mig ifrÄn city och Äker till kasein utanför stan pÄ kvÀllen. Valborg Àr nog enda dagen det inte Àr kul att vara Uppsalabo, om man inte Àr student/ungdom.
 
HĂ€r blir det inget firande, befinner mig i Oslo nĂ„gra mĂ„nader för jobb. Annars hade jag nog varit ner och tittat en stund pĂ„ brasan i stan jag vanligen bor i. :) Kommer vĂ€l se lite pĂ„ plattan efter jobbet bara. đŸ€·â€â™€ïž
 
Inget planerat mer Àn eventuellt elda upp en rishög, beroende pÄ vÀder och vind. Antagligen rÀtt lugn kvÀll, eventuellt med utökade familjen och dÄ Àta nÄgot tillsammans.
 
Jag jobbar natt. LÀr bli livrÀdd nÀr fyrverkeriet drar igÄng och tÀnka pÄ alla oskyldiga djur som Äterigen fÄr lida av mÀnniskans dumhet.
 
SÄ lite som möjligt - min favoritsyssla :D ! Jag ska INTE ivÀg och fira nÄgonstans och alkohol Àr inte heller inplanerat. Kanske Àta nÄgot gott till middag. Ligga pÄ soffan och titta pÄ valborgsfirande pÄ TV. Njuta av det underbara vÀder som prognosen har lovat :) !
 
Jobbar pĂ„ förmiddagen, eventuellt lĂ€ngre (beroende pĂ„ vad jag kĂ€nner för). Sen vet jag inte hur jag gör pĂ„ eftermiddag/kvĂ€ll - om jag ska ha en liten brasa sjĂ€lv hemma (istĂ€llet för att krĂ„ngla med att köra ivĂ€g det till ÅVC senare - kommunen har allmĂ€n dispens för brasor vid valborg), eller om jag ska in till Folkets park och se brasan dĂ€r, miljötrĂ€na yngsta hunden etc
 
Jobbar som vanligt. Ska sedan in pÄ Hemköp pÄ vÀgen hem. För att köpa lite lax och rÀkor till gammelkatten Selma som fyller 18 Är 30/4
Ledig 1/5 dÄ ska jag Äka med Eckerö linjen
 

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp