Vagga som hänger i taket

Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalaspinglan

Trådstartare
Glada bukemänniskor, nu behöver jag er hjälp igen.

Vi bor trångt, riktigt trångt. Och eftersom jag vill inte ha bebisen i sängen på natten, och heller inte får plats med någon barnsäng i sovrummet, behöver vi en lösning. En vän berättade om att de hade någon slags vagga som var fäst i taket, och som hängde över fotändan på deras säng. Nu har jag försökt att leta runt lite på webben för att hitta något sådant, men hittar inget…

Någon som har tips, ideer, länkar?
 
Sv: Vagga som hänger i taket

Inget tips om någon vagga men har man en hyfsat rymlig liggvagn fungerar den första halvåret som säng.
 
Sv: Vagga som hänger i taket

mimmipigg skrev:
Inget tips om någon vagga men har man en hyfsat rymlig liggvagn fungerar den första halvåret som säng.
Jo, men den får inte heller plats i sovrummet.. :crazy:
Vissterligen kan jag väl ha den ståendes utanför, men det blir inte riktigt så bra, med tanke på vår 46 kg nyfikna vovve...
 
Sv: Vagga som hänger i taket

Jag tror det blir jättejobbigt att lyfta i och ur bebisen flera gånger per natt. Du måste ju stå på knä i sängen i så fall, eller?

Jag har hört att det finns någon slags "bur" typ, som barnet kan sova i mellan föräldarna, fast i sängen. Det är för att man inte ska rulla över barnet. Det kanske vore något?
 
Sv: Vagga som hänger i taket

en sån här menar du?
http://www.minimundus.se/body_baby/sova2.htm?parented#Snugglenest

Till TS:
Jag tror också att en hängande korg är lite opraktiskt, vänta åtminstone till h*n är född så du ser vad det är för en bebismodell. Är det en som vill amma varannan timme tror jag inte att du kommer att orka flytta den fram och tillbaka hela tiden. Dessutom är hängvaggorna inte så stora så efter ett par månader måste du ändå hitta en annan lösning. Bättre i så fall att ha en vagn med mjuk ligginsats som du lyfter ur och ställer jämte sängen på nätterna.
 
Sv: Vagga som hänger i taket

havreflinga skrev:
Jag tror det blir jättejobbigt att lyfta i och ur bebisen flera gånger per natt. Du måste ju stå på knä i sängen i så fall, eller?

Jo, iofs.. Fast jag vet flera som haft sådan och tyckt att det varit jättesmidigt... men det funkar ju bara tills bebisen blir några månader gammal. Men i vår hoppas jag att vår utbyggnad är klar, så att bönan får ett alldeles eget stort rum!!!
 
Sv: Vagga som hänger i taket

havreflinga skrev:
Jag har hört att det finns någon slags "bur" typ, som barnet kan sova i mellan föräldarna, fast i sängen. Det är för att man inte ska rulla över barnet. Det kanske vore något?
Gösses, 4 barn senare och de har sovit i vår säng, inte har vi rullat över dem....eller sovit på dem....
 
Sv: Vagga som hänger i taket

Jag tror jag sett såna vaggor på Bonti (i Vasastan) också.

Kan sedan rekommendera att skippa barnsängen helt och köpa en resesäng direkt. Enda nackdelen är att man måste böja sig ända ner till bottennivån (de flesta spjälsängar har ju en höjbar botten) redan från början. Så slipper man köpa två sängar (de har dessutom på resesängar på Babyproffsen just nu tror jag).
 
Sv: Vagga som hänger i taket

Men vilken gullig pryl :love: Problemet är väl bara att en normal bebis växer ur den på tre månader eller så. Men varför inte bara göra en ställning och så hänga barnvagnsinsatsen i den :idea:
 
Sv: Vagga som hänger i taket

Basilika skrev:
Men vilken gullig pryl :love: Problemet är väl bara att en normal bebis växer ur den på tre månader eller så. Men varför inte bara göra en ställning och så hänga barnvagnsinsatsen i den :idea:

Precis vad jag tänkte göra nu när vår andra bebis kommer om 11 dagar :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 490
Senast: Modest
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 281
Relationer TW: Suicid . . . . Jag lever i vad som känns som en mardröm. Min fina vän orkade inte leva mer. Första maj hängde han sig i garaget men...
2
Svar
36
· Visningar
3 948
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 402
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp