Värkar ut i benet???

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

Warmia

Finns det någon här inne som har samma konstiga värkar som jag?
Konstigt nog kommer dessa bara på eftermiddagen och kvällen, på kvällen är dm så starka nu att jag knappt kan gå eller sitta. Dom kommer på insidan av höger lår, långt upp men ändå på benet. Det hugger till något fruktansvärt och ibland blir man knäsittandes pga hugget. Det kommer lika fort som det försvinner, alltså är man helt oberörd direkt efter. Jag har haft dessa smärtor ganska många veckor men dom sista 2 har dom bara ökat i styrka för varje dag.
Ska till bm på fredag för ett forhoppningsvis sista besök innan det är dags!!!

Nån som kan tänka sig vad det är för värkar jag har???
 
Sv: Värkar ut i benet???

Det kan inte vara ischias-relaterat? Det hade min kompis besvär av båda gångerna hon väntade barn. Men då ska det kännas på baksidan av benet/rumpan kanske?
 
Sv: Värkar ut i benet???

Har också tänkt på detta, men tror ju också att det ska kännas mer bak i ryggen/rumpan då och där känner jag ju inget och inga värkar i magen heller utan bara insidan av låret högt upp.......
 
Sv: Värkar ut i benet???

Smärta från ischiasnerven känns på lårets utsida/baksida, vadens utsida/baksida och ner i foten.

Värkar kan nog kännas lite var som.
Foglossning i symfysen (mitt fram i bäckenet) kanske kan stråla ner mot lårets insida, det finns en anatomisk möjlighet i alla fall.

Som kuriosa kan jag berätta att för varje barn jag förr placerade sig min mensvärk allt längre ner. Innan barnen hade jag ont i korsryggen. Efter första hade jag i stället ont i höger lår. Efter andra gjorde det ont i höger underben. Ingen aning om hur det kan ha gått till, men ett barn till så hade det väl försvunnit ut genom foten!

Fast nu har jag ju inte haft mens på 10 1/2 år tack vare hormonspiral.
 
Sv: Värkar ut i benet???

Nu blev jag nästan nervös... Har mindre än en månad till Bf (på pappret iaf...) och har också ordentliga känningar på insidan av höger lår på kvällarna. Har väl mer trott att bebis kommer åt någon nerv då den redan ligger djupt nedsjunken i bäckenet. Men då kanske det är någon typ av förvärkar då... De värkar jag haft tidigare har varit mer "klassiska" med stenhård mage och strålning ner i både symfysen och ut i båda ljumskarna.

Får nog ta en diskussion med bebis om att stanna iaf en vecka till i magen, vi måste ju tapetsera och lägga golv först... :D :)
 
Sv: Värkar ut i benet???

Du kan vara ganska lugn tror jag, jag har iallafall haft dessa känningar/värkar i ca 1,5 månad men har kommit mycket tätare och mycket ondare under dom sista 2 veckorna. Min tanke har också varit att bäbis kommit åt någon nerv när den har rört sig men tycker sammtidigt att det har varit konstigt att det bara har kommit sena eftermiddagar och ändå värre på kvällarna.....
Jag hoppas bäbis kommer snart för jag vågar inte gå ut efter 4 på dagarna nu, skulle vara skit pinsammt om detta skulle hända mitt i en affär jag tror att folk skulle tror att jag är på gång att föda i affären!!!
 
Sv: Värkar ut i benet???

Min mensvärk brukar sitta i höger knä så nån jäkla koppling måste det vara. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 180
Senast: Fibusen
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 237
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 755
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 553
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp