C
Cairo
Vad tycker ni om att avla med en ren hopphingst på ett rent dressyrsto? Vad tycker ni om att ta en ren dressyrhingst till ett rent hoppsto? Hur blir avkommorna? Kan de ge varandra något? Blir de attraktiva på marknaden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad tycker ni om att avla med en ren hopphingst på ett rent dressyrsto? Vad tycker ni om att ta en ren dressyrhingst till ett rent hoppsto? Hur blir avkommorna? Kan de ge varandra något? Blir de attraktiva på marknaden?
Eftersom avel handlar om mer än några hingstar i stammen bakom stoet, så får väl det där anses vara en väldigt hypotetisk fråga.Jag tänkte mest "utseendemässigt" dvs. via stamtavlan.
Har du tex. ett sto med bara dressyrhingstar i stammen, ser det fult(?) ut och ta en renodlad hopphingst till detta stoet då?
Kan hålla med där.
min vet hade ett sto efter Hertigen som gått svår hoppning.
betäcktes med Robin z Gagauin de lully, maraton, regazzoni osv vilka hopphästar, nja förutom gagauin de lullyn han kunde bara hoppa med ryttare som kunde hålla ihop hans 182 cm överjorden.vann dock lagsm förra året med djursholm i dressyr så .
den andra jag jobbade åt avlade dressyrhästar med strauss kadett i stammen men de hoppade suveränt också.
9-9 löshoppade en på kvalitén synd att hon inte hoppade under ryttare
Briar tror jag är lite väl vass av gäller temperamentet?![]()