Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Jag brydde mig inte i alla fall. Han fick festa precis som han ville, han kunde ju dricka alkohol.

Varför ska man bry sig? Jag skulle aldrig vilja hindra honom från att ha kul bara för att JAG inte är tillåten att göra just den saken pga graviditet (Eller annat för den delen).

Han var iväg precis som vanligt under min graviditet, vilket är en hel del, speciellt på sommaren.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Blivande pappan här är inte ute och super, han är ute och glänser med vår nya bil :rofl:

Jag försöker få honom att gå på krogen men han tycker de e skittrist ;)

Jag sitter gärna ensam hemma och tar det lugnt :) Jag mår ju inte annorlunda för han är hemma precis.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Varför skulle inte det vara okej? Man är ju två olika personer även om den ena väntar bådas barn.
Och den blivande mamman kan väl följa med om hon orkar och inte vill vara ensam hemma. Det är ju bara att strunta i alkoholen.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Jag brukar vara chafför åt min sambo när han går ut.. Och oftast är det även jag som tjatar på honom att jag vill ut och träffa folk:D Varför ska man låsa in sig för att man är gravid?
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Jag hade verkligen inte gillat det. Min man hade heller aldrig fått för sig att göra så.

Både jag och min man ansåg att vi var gravida ihop. Jag gjorde jobbet att "producera" bebisen, vilket innebar att äta mer och nyttigare, vila och leva nyttigt. Han gjorde de arbetsuppgifter här hemma som jag inte hann/kunde pga den tid och energi det tog att producera bebisen.

Ingen av oss hade varken tid, lust eller ork att springa på krogen.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Jag håller med Havreflinga, fast jag har ännu inte några barn.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Jag förstår inte de som helt ändrar sitt liv bara för en graviditet. Jag och min kille lever precis som vi alltid gjort och tänker inte ändra på det.

Varför ska min kille vara tvungen att i 40 veckor sitta hemma med mig VARJE dag och glo in i väggen för att jag är gravid? Även han har ju ett liv att leva och kompisar att umgås med.

Vad är skillnaden om jag mår bra och väljer att se en film och han går på krogen.
Och att jag mår bra, väljer att se en film och är gravid och han väljer att gå på krogen?

Vissa killar fortsätter leva som vanligt, andra väljer att vakta sin tjej så mycket det går, något som skulle göra mig galen! Jag vill ha egen tid och vet att man inte kan bestämma över andra människor, det är bara Hitler som höll på så.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Varför ska min kille vara tvungen att i 40 veckor sitta hemma med mig VARJE dag och glo in i väggen för att jag är gravid

Men även han skall ju bli förälder, man väntar väl barn tillsammans? Rätta mig om jag har fel men föräldraskapet innebär förändringar för båda parter inte bara kvinnan, och det är väl inte fel om även mannen har det klart för sig från början.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Ute och super är väl inte direkt min sambo, jag slutade helt innan vi ens var med Frö, och han minskade drastiskt på det. detta för att ge våran produktion de bästa förutsättningarna den kunde få!

Men visst går han ut, med kompisarna eller med mig, eller både och. Det enda jag blir sur på är när han säger att han bara ska sitta hemma os en kompis och det senare kryper fram att det visst blev en lite blötare kväll och att den dessutom avslutades på krogen.... Jag vill gärna veta var han är, itifall att jag skulle behöva nå honom av någon anledning....

Men jag tycker att det är viktigt att fortsätta leva det liv man har, fast kanske lite mer anpassat efter vad man har för förutsättningar. Min sambo lever inte längre det ungkarlsliv han levde för bara några år sedan, där han var ute varje kväll som var möjlig, och det skulle jag faktiskt inte uppskatta om han gjorde. Men å andra sidan gör inte jag det heller, vi har ju faktiskt producerat ett nytt litet liv som vi ska ta hand om, och det kan man ju börja vänja sig vid redan nu! Och när man har/väntar barn, anser inte jag iallafall att det gamla suparlivet ingår längre.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

jag håller med havreflinga också,
Vi är gravida ihop, och jag skulle inte uppskatta att min man lämnade mig ensam hemma på helgerna för att gå ut och supa, men det skulle han inte få för sig att göra heller så alhamdulillah.

Men det är väl inte heller något som säger att jag måste sitta hemma och glo in i väggen bara för att jag är gravid? vi kan ju åka och göra nått annat trevligt ihop!

Behöver jag vara själv så är det väl bara att skicka honom hem till nån vän eller så, men behöver jag honom hos mig så är det där han ska vara (och förhoppningsvis vill vara). ameen!

Frid! Malin
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Jag förstår inte de som helt ändrar sitt liv bara för en graviditet. Jag och min kille lever precis som vi alltid gjort och tänker inte ändra på det.
.

öh.

Man ska inte ändra sig för att partnern gnäller.

Men det vore väldigt bra om INGEN oavsett kön skaffade barn innan de själva blivit vuxna och slutat med sånt fjortis-larv som att vara ute och supa.

Det går liksom inte att förena med att vara föredöme för sina barn.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Ska man bli nykterist när man blir förälder?

Jag är visserligen ingen festmänniska längre, men jag tänker inte sluta helt och hållet med det bara för att jag är mamma nu. Däremot tänker jag INTE dricka framför barnet, på en fest exempelvis. Där hör inte små barn hemma enligt min mening. Inte dom festerna jag brukar gå på i alla fall.

Hans pappa går på många fester, men dricker oftast inte. Dessa fester är en del av hans livsstil, och kommer för alltid att vara det,och jag anser inte att han är ett dåligt omdöme för vår son för det.

Du har en väldigt svart och vit världsbild ibland.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Frågan är väl inte varför han är ute och festar, utan varför du sitter hemma själv och är olycklig över situationen?

Det är inte ok att ens partner är ute och festar om du av en vettig anledning inte ville det.
Jag och min sambo är väldigt öppna med att vi har aktiviteter där den andre inte riktigt ingår jämt och ständigt och det är helt ok. Vi kollar av med varandra innan vi bestämmer någonting, men säger jag att det är ok att han går ut och festar med sina kompisar så skaffar jag mej en aktivitet som jag är nöjd med. Ibland kan det vara att sitta hemma i TV-soffan med en varm filt...men jag skulle aldrig hindra honom från att gå ut, eller få honom att få dåligt samvete för att jag sitter hemma och är gravid och han är ute och festar.

Jag är inget offer!
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Vad menar du med att vara ute och supa? Att min man går ut på krogen med sina kompisar utan mig ser jag inte som något problem alls, det gjorde han även innan jag blev gravid. Jag tycker inte det är roligt men det gör han. Hade jag sagt att jag inte tyckte det var ok att vara hemma själv (eller vad jag nu gör istället) så hade han tänkt om. Men bara för att jag är trött eller liknande så tycker jag inte det är något att irritera sig på, att han går ut.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Självklart ska sambon få gå ut med sina kompisar om han vill, precis lika självklart som att JAG får gå ut med mina kompisar om jag vill, gravid eller icke gravid.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Nej det är inte okej om det är varje dag jämt, men någon gång ibland ser jag ingen som helst problem med.

Nu har i och försig både min man och jag "tramsat" av oss de värsta fylleri behoven, så att gå ut handlar om att gå och ta en öl och träffa gamla vänner, lyssna på en artist osv...

Själv går jag extremt sällan ut, mest för att jag tycker att det är så fruktansvärt tråkigt, jag känner knappt några efter som jag är inflyttad, och de som jag känner umgås jag hellre hemma hos.

Ang alkohol och föräldraskap så tycker jag att det är viktigt att visa att alkohol är något man dricker för att det är gott, tillsammans med mat och vänner. Inget som man använder för att supa sig reddfull...

Sen tycker jag dock att den blivande pappan bör hålla sig nykter de sista veckorna... Kompisen tyckte inte att det var så roligt med karlns som stank alkohol på förlossningen... Och jag känner mig lite skyldig till det eftersom han var toastmaster på vårat bröllop innan de åkte in till förlossningen... :D Han hade visserligen frågat om det var okej för henne, men hon hade inte räknat med att föda barn just då... ;)
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Min sambo var mestadels hemma med mig under graviditeten.
Vi kunde gå ut tillsammans på krogen...ngt ställe där det inte festas och sups, utan där man kunde sitta och umgås i godan ro.
Sambon kunde ta en öl och jag ett glas mineralvatten.
När slutet av graviditeten närmade sig stannade han hemma hos "oss" hela tiden utifall förlossningen skulle sätta igång.

Jag skulle inte tycka att killen är ute och festar var och varannan helg när man är gravid. Båda är väl gravida? Dessutom hade jag jätteont i mina höfter och behövde hjälp och avlastning hemma emellanåt.
Sen kan jag tycka att det är okej att sambon går ut och tar ett par öl med sinna kompisa någon gång ibland, om både mannen och kvinnan är med på det.
Det är inte okej om mannen går ut och kvinnan sitter kvar hemma och är ledsen och grubblar över varför hon sitter ensam? Då har man missat ngt!

Och jo, det är ganska mycket som ändras när man får barn, tycker jag i alla fall. Men behöver ju absolut inte bli nykterist, men jag tror inte man ska inbilla sig att allt kommer vara "som vanligt" om man "vanligtvis" festar/super mycket, är ute varje helg o.s.v...
Det handlar inte om att man automatiskt bli "tråkig" (?) när man får barn...man hinner inte, orkar inte, har inte möjlighet ochj kanske vill man inte heller? Man värderar saker annorlunda helt plötsligt...
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Det är inte okej om mannen går ut och kvinnan sitter kvar hemma och är ledsen och grubblar över varför hon sitter ensam? Då har man missat ngt!

Men det är okej om båda sitter hemma och mannen är ledsen och grubblar över varför han var tvungen att sitta hemma?!

Jag kan förstå att man behöver avlastning hemma men vad brukar man göra en fredag- eller lördagkväll. Storstäda? Diska en veckas disk? Tvätta för tre veckor?
Jag brukar sitta i soffan och se på tv, kanske laga mat också. Jag tror att jag skulle klara av de sakerna även om jag vore gravid, om än inte höggravid kanske.
 
Sv: Vad tycker du? är det ok att blivande pappan är ute och super?

Men det är okej om båda sitter hemma och mannen är ledsen och grubblar över varför han var tvungen att sitta hemma?!

Då får man väl prata om det?
Det kanske är det man har missat?
Om kvinnan sitter hemma ensam och det inte känns rätt, då får man väl prata om det, hur det känns.
Om mannen sitter hemma och inte fattar varför, dår får man väl prata om det, hur det känns?

Och som jag skrev tidigare så tycker jag personligen att ngn gång ibland är ok, men inte oftare än så.


Jag kan förstå att man behöver avlastning hemma men vad brukar man göra en fredag- eller lördagkväll. Storstäda? Diska en veckas disk? Tvätta för tre veckor?
Jag brukar sitta i soffan och se på tv, kanske laga mat också. Jag tror att jag skulle klara av de sakerna även om jag vore gravid, om än inte höggravid kanske

Personligen, behövde jag all hjälp jag kunde få när jag var gravid, speciellt då jag hade jobbat. Kom jag hem efter en dag på jobbet kunde jag inte stå upp utan att gråta.
Satte jag mig i soffan kunde jag inte ta mig upp ur soffan utan hjälp och då skrek jag av smärta när jag fick hjälp att komma upp på benen. Dessutom kunde mina höfter vika sig så jag föll ihop, vilket hade kunnat sluta illa.
Så, jo, man kan behöva ha ngn hemma hos sig.
Alla kan inte laga mat heller, pga att man spyr av stekoset.

Vissa mår säkert toppenbra, men kan ändå inte förstå varför de får sitta själva hemma när mannen är ute och svingar sina lurviga...men som sagt, då får man väl prata om det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Tyckte också den "vanliga" uppdelningen var så taskig på något sätt, mamman är hemma i ett år och allt är jobbigt sen kommer pappan in...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
13 195
Senast: Imogen
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 957
Senast: mars
·
Övr. Barn 14-åringen har inte kommit hem än. Har jobbat ute i trädgården hela eftermiddagen. De andra tre barnen är hemma så det är full rulle...
2
Svar
22
· Visningar
3 601
Senast: Tora
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 137
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp