Bukefalos 28 år!

Vad ska man göra? Stallchefen är galen

Emma.wallerstrom

Trådstartare
Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår att hon klarar sig på ba gräs nu i början av Maj. Hon säger att de nt är hungriga när de får hö men idag när vi gav dem så sprang de till maten och står nu 1 h senare och fortsätter käka. Kan ju även tillägga att det knappt finns något gräs, ba lera

Hon äter bra och är alert och pigg, men tror helt ärligt att stallchefen svälter min häst med flit. Hon har alltid ogillat mig ändå sedan jag kom och har behandlat mig och min häst dåligt sedan dess.

Sedan förutom detta så klagar hon på hur jag mockar, har mockat ihjäl mig och skyller på att jag nt gjort det, men jag vet om själv att jag har gjort det, även min pappa har själv mockat som en dåre på senaste. Min pappa mockar väl runt 3-4 kärror ibland mer varje vecka i hagen och vi kämpar hela tiden. Sen så säger hon att jag inte mockat i skogsdelen vilket har varit avspärrad hela min tid här. Så hon ljuger oxå, för att få mig att betala henne mer pengar.

Vad ska jag göra? Jag och min pappa har redan försökt prata med henne men det går inte, hon lyssnar nt över huvudtaget utan ba kmr med mer klagomål. Har sagt upp platsen och ska byta stall till Juni men hon hotar (får man ens göra det) med att skicka en faktura på ngn mockningsavgift. Jag och pappa förstår inte överhuvudtaget då vi mockar hela tiden, men hon bryr sig inte vad vi säger eller så. Och mår så jävla dåligt pågrund av henne. Vad ska man göra?
 
Be att få visat exakt vad som ska mockas och fixa det. Då blir det inga missförstånd eller fel.
Om du kan så flyttar du från stallet tidigare och tar dubbla hyror. Om det inte går så om möjligt ställ hästen i egen hage och ge den hö (ifall ni inte får ge alla hö som går i hagen)
Får ni inte längre köpa hö av stallägaren så fråga om du kan få köpa från någon annan och ge. Om det inte heller är okej så kan du ge hästen höpellets eller lusern uppdelat på flera givor men då måste du säkert vara där flera gånger om dagen för att kunna ge hästen maten.
 
Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår att hon klarar sig på ba gräs nu i början av Maj. Hon säger att de nt är hungriga när de får hö men idag när vi gav dem så sprang de till maten och står nu 1 h senare och fortsätter käka. Kan ju även tillägga att det knappt finns något gräs, ba lera

Hon äter bra och är alert och pigg, men tror helt ärligt att stallchefen svälter min häst med flit. Hon har alltid ogillat mig ändå sedan jag kom och har behandlat mig och min häst dåligt sedan dess.

Sedan förutom detta så klagar hon på hur jag mockar, har mockat ihjäl mig och skyller på att jag nt gjort det, men jag vet om själv att jag har gjort det, även min pappa har själv mockat som en dåre på senaste. Min pappa mockar väl runt 3-4 kärror ibland mer varje vecka i hagen och vi kämpar hela tiden. Sen så säger hon att jag inte mockat i skogsdelen vilket har varit avspärrad hela min tid här. Så hon ljuger oxå, för att få mig att betala henne mer pengar.

Vad ska jag göra? Jag och min pappa har redan försökt prata med henne men det går inte, hon lyssnar nt över huvudtaget utan ba kmr med mer klagomål. Har sagt upp platsen och ska byta stall till Juni men hon hotar (får man ens göra det) med att skicka en faktura på ngn mockningsavgift. Jag och pappa förstår inte överhuvudtaget då vi mockar hela tiden, men hon bryr sig inte vad vi säger eller så. Och mår så jävla dåligt pågrund av henne. Vad ska man göra?
Jag hade flyttat fortsatt möjligt och tagit det med fakturan som det kommer då, om det är värt att bestrida eller inte.
 
Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår att hon klarar sig på ba gräs nu i början av Maj. Hon säger att de nt är hungriga när de får hö men idag när vi gav dem så sprang de till maten och står nu 1 h senare och fortsätter käka. Kan ju även tillägga att det knappt finns något gräs, ba lera

Hon äter bra och är alert och pigg, men tror helt ärligt att stallchefen svälter min häst med flit. Hon har alltid ogillat mig ändå sedan jag kom och har behandlat mig och min häst dåligt sedan dess.

Sedan förutom detta så klagar hon på hur jag mockar, har mockat ihjäl mig och skyller på att jag nt gjort det, men jag vet om själv att jag har gjort det, även min pappa har själv mockat som en dåre på senaste. Min pappa mockar väl runt 3-4 kärror ibland mer varje vecka i hagen och vi kämpar hela tiden. Sen så säger hon att jag inte mockat i skogsdelen vilket har varit avspärrad hela min tid här. Så hon ljuger oxå, för att få mig att betala henne mer pengar.

Vad ska jag göra? Jag och min pappa har redan försökt prata med henne men det går inte, hon lyssnar nt över huvudtaget utan ba kmr med mer klagomål. Har sagt upp platsen och ska byta stall till Juni men hon hotar (får man ens göra det) med att skicka en faktura på ngn mockningsavgift. Jag och pappa förstår inte överhuvudtaget då vi mockar hela tiden, men hon bryr sig inte vad vi säger eller så. Och mår så jävla dåligt pågrund av henne. Vad ska man göra?
Inte så mkt att göra, precis som @Grazing sa, bara flytta och sen kolla fakturan och bestrid om ni vill. Stod i ett stall där vi skulle mocka tre kärror var i hagen per vecka. Skottkärran var en liten på 65 liter, så 3x65=195 liter. Jag tyckte det tog lång tid så jag köpte en 100 liters kärra och körde 2, dvs 200 liter. Det dög inte åt henne…. :meh:
 
Herregud. En smal häst klarar sig verkligen inte på bara gräs nu. Jag har oxå en smal häst i mitt stall och den väljer tyvärr att äta det lilla gräset som finns hellre än hö, jag har stängt in dom på mindre yta men det hjälper inte så mkt så nu får den komma in tidigare än de andra hästarna så den får äta. Den äter såklart en del hö på dagarna men jäkligt svårt nu när gräset hägrar. Mina fettohästar äter givetvis både och!

Angående mockningen så hade jag begärt skriftligt var hon vill att ni ska mocka så hon inte kan komma i efterhand med någon konstig faktura.
 
Flytta så fort det bara är möjligt. Ta dubbla hyror om du har råd, annars har du fått bra råd på hur du ska hantera det tillfälligt.
Jag skulle inte våga stanna en minut till så som hon behandlar din häst.
Inte för att det kul när det är osjäma människor emellan men sekunden någon tar ut det över hästen så har det gott på tok för långt. Hade inte litat på människan övh.
 
Vissa människor går det inte att diskutera med och här verkar det inte vara lönt. Jag säger som tidigare inlägg. Om du har möjlighet så flytta omgående. Även om man har betalt hyran så behöver man inte ha sin häst på plats. Varför ta skit! Det ska vara kul att åka till stallet!

/Lizzie
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 436
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 807
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 557
Senast: MML
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 867
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp