Vad ska jag göra ????

Status
Stängd för vidare inlägg.

zilla

Trådstartare
Med min dotter . Problemet är när hon är ute och leker . Det är några barn ,de är 5 1/2 ,41/2 och 3 1/2 år och min är 2 1/2 år .De andra barnen kan snällt sitta och leka i sandlådan .Då kan min stå och sparka sand,hälla sand i deras hår.Ta deras saker . Hur ska man lära henne att man inte gör så ??? På dagis fungerar allt bra....jag har ioch för sig inte frågat specifikt hur hon gör i sandlådan . Jag vet bara att hon är framåt .Leker med alla .Men jag vet inte om hon är "elak" mot de andra på dagis.
Hon som är 3 1/2 börjar limpa så fort min dotter petar på henne. De andra barnen blir besvärade och brukar oftast säga att hon ska sluta. ??
Men vad gör jag ,ska jag vara med varenda steg hon tar och säga till ??Prata med henne?? "ta henne i örat" ?? Vad gör jag ???????
 
Sv: Vad ska jag göra ????

ja, prova att "punktbevaka" ett tag, säg att dom andra barnen inte vill leka med henne när hon gör så och lyft bort henne - kan hon inte följa reglerna så blir det ingen sandlåda - barn är smarta...
 
Sv: Vad ska jag göra ????

Jag skulle nog ha frågat de andra barnen, när lillan var med. Genom att du lyfter problemet till diskussion blir de andra barnen sedda. (Det måste ju vara lite jobbigt för dem. Bekräftelse från dig kan hjälpa.) Dels hör lillan att hennes beteende är ett problem. Fast jag vet inte hur mycket en så liten fattar, men ändå.

Förhoppningsvis har de andra ungarna något förslag på vad de (eller du) kan göra när lillan börjar härja. Om ni har riktigt flyt är lillan själv med på överenskommelsen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 705
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 501
Senast: Modest
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
3 082
Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
1 156
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp