Vad lägger ni i påskägget?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
I år kommer jag att ge ett antal påskägg och jag funderar på att ge någon liten sak och inte bara godis. De riktigt små barnen får inget godis alls utan typ russin istället. Barnen är allt från 1.5 till 12 år.

Har ni några bra tips?:)

/Timsetim
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

När jag var sex år brukade jag få påskägg med godis och en fröpåse med någon udda grönsak eller vackra blommor. Tyckte det var spännande att odla själv :)
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

I år kommer jag att ge ett antal påskägg och jag funderar på att ge någon liten sak och inte bara godis. De riktigt små barnen får inget godis alls utan typ russin istället. Barnen är allt från 1.5 till 12 år.

Har ni några bra tips?:)

/Timsetim

Hur många barn har du egentligen??:angel:

Och får inte dina påskägg va? va va va???:angel:

Mina barn brukar altlid få påskägg av min mamma med lite godis och en leksak.

Tips kan ju vara de här små leksaksbilarna, finns ju sånna för 15 kr, elelr vad sägs om klistermärken? Sedan kan ju någon av banren vilja ha bondgårdsdjur och lego skulle passa en 12 åring. Kritor skulel uppskattas av mina barn. Ett litet gosedjur tex.
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Mina får godis och pengar, och jag gömmer fortfarande påskäggen i trädgården fast barnen är 11 och 13 år. Man blir väl aldrig för stor för sådant.:)
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Hur många barn har du egentligen??:angel:

Fröken "nyfiken i en strut", jag ska köpa påskägg till 6 barn. Men bara två är producerade i denna kroppen. Så du leder, än så länge! ;) :D

Och får inte dina påskägg va? va va va???:angel:

Självklart, men utan godis! :)

Men jag frågar dig det samma. Kommer inte dina barn att få påskägg från SIN mamma! :cool: ;)

Mina barn brukar altlid få påskägg av min mamma med lite godis och en leksak.

/Timsetim
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Fröken "nyfiken i en strut", jag ska köpa påskägg till 6 barn. Men bara två är producerade i denna kroppen. Så du leder, än så länge! ;) :D

Nja det vill jag inte påstå....eller jo jag har tre, men du var ju så smart att du tog två på en gång! :)

Självklart, men utan godis! :)

Men jag frågar dig det samma. Kommer inte dina barn att få påskägg från SIN mamma! :cool: ;)



/Timsetim

Johoooodå, de får påskägg av mor sin:D Med godis och allt! Egenbtligen vill jag köpa det största och fylla med godis men så blir det aldrig :rofl: I år ska jag dock göra det, till mig, mina barn och min mor och fylla med godis och roliga saker:D
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Jag har en tjej som inte tycker om godis så förra året fick hon o poppade poppkorn å en ny bikini:banana:
mvh Tail
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Hampus 1,5 år, får äpplen (det bästa han vet) lite popcorn och russin och en leksakstelefon (då han springer runt hela dagarna och leker att lego och skärp är telefoner.

Vill inte börja ge hoom godis ännu, men lite glass får han nog.
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Min mamma brukade ge smycken ibland, en ask med halsband eller armand men även godis. När mina barn var små fick de bara saker men nu får de även godis - tyvärr säger de på dagis att de ska få det och detta diskuteras.

Om man gillar bokmärken är det en kul grej att få med.
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Biobiljetter till de största!
Smycken.

Jag brukar också gömma äggen, mina barn är 14, 16 och 18!!!
Men jag tror det blev protester förra året så i år lär jag fråga dem hur de vill ha sina ägg.
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Mina barn kommer att få påskägg proppfulla med godis i de mest sötsliskiga former :devil: :love: :D
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Nu är det inte bara barn som får påskägg i denna familjen utan vi vuxna vill också ha :angel:
Förutom godis brukar jag ha någon påskprydnadssak vilket då senare hamnar i barnets samling som tas fram varje påsk och som barnet då tillslut när den flyttar då får med sig :)
Givet godis är ialla fall ett kinderägg och det ett var till oss alla även vuxna :cool:
Vi tycker också om kinderägg :d
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Ett allmänt tips när man vill fylla ut med nån lite leksak i påsar/ägg är att spara alla man själv får på McDonalds eller i Kinderägg tex. Jag har en låda i ett överskåp (utom barnräckhåll) där jag samlar (åter)användbara småprylar.
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Min son, ett år, kommer nog bara få någon leksak i sitt ägg. Lite liten för eget godis ännu, även om han har smakat choklad någon gång.
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Min pappa gömmer fortfarande påskägg åt mig. Jag är tjugofem i augusti ;) :D Blir lätt lite bortskämd när jag kommer hem nuförtiden :o

Mamma brukar (mer när jag var yngre) samla på sig småsaker som hon hittar under året som kan vara bra småpresenter bara "lite på skoj" till namnsdagar, alla hjärtans, påskägg, julstrumpor etc. En bok på rean här, nån liten kul leksak där, bokmärken, klistermärken, små brevpappersblock, små sminkgrejer när jag blev äldre - sånt som hon hittar i Ullared och i andra fyndaffärer och det är ju faktiskt himla praktiskt. Och roligt!

Idén med en fröpåse är ju hur bra som helst! :D Det börjar ju faktiskt bli vår och många ungar tycker att det är hur kul som helst att driva upp sina egna grejer - det finns ju ganska många frön som är kätta att ha med att göra.
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Oj, sorry. Trodde "kätta" var något lokalt använt ord som jag inte kände till, men anar att det skulle stå "lätta" :o :D
 
Sv: Vad lägger ni i påskägget?

Oj har tvillingarna redan blivit 1,5! :D Min lille plutt, som fyller ett i mitten av april, får i alla fall inget godis i sitt ägg. Men jag ska göra nåt kul och gömma det i trädgården i alla fall och låta honom "leta upp" det. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 118
Senast: Bexzor
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 537
Senast: Oh_really
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 205
Senast: Liran
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 315

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp