Vad kan det ha varit?

Morran

Trådstartare
I natt blev det inte mycket sömn!
Jag kröp till sängs vid 21.00 igår efter sviterna av lördagskvällen, i tron om att jag skulle börja arbetsveckan utsövd!
Men det blev det ju inte så mycket av.

Hunden var helt kokko och vi somnade inte förrän 04.00. Kul när man går upp 05.50.

Efter vi lagt oss så hör jag hur vovve vandrar mellan soffan och Bian i säkert två timmar. Lägger sig, vaknar, flyttar osv.
På dagen har han varit ute i stallet med mig hela eftermiddagen och gått en lång skogspromenad. Han har ätit och druckit.
Jaja, han är väl kissnödig igen tänker mannen och går upp. Sammanlagt tre ggr under dessa två timmar. Vi kollar även att spis osv är avstängt samt att alla katter är inne, det känns rätt uppenbart att han försöker tala om något!

Tillslut kommer vovve in i sovrummet med mycket låg svansföring, då han vet att han inte får vara där inne. Han kommer in och säger godmorgon på helgerna när han tycker att matte och husse sjusover, men aldrig annars.

Det slutar med att jag flyttar in hans Bia i sovrummet för att få sova och han flyttar mellan Bian på husses sida och fårskinnet på golvet på min sida.

Han ligger och morrar och boffar lite i sömnen, sen vaknar han och ligger med spetsade öron om vart annat innan han ÄNTLIGEN somnar vid 04.00.

Vi kan inte komma på vad det var som han reagerade på? Vi bor precis vid ett stort naturreservat, men i ett bostadsrättsområde, på bottenplan ut mot skogen. Mao finns där inga större rovdjur som känns som en rimlig förklaring. Dessutom borde han ju ha reagerat när min man tog ut honom för att kissa. Han reagerar inte på katter, vi har ju två egna.
Det finns rådjur i krokarna, men dessa har han aldrig reagerat på förut. Ingen snö som rasar från taket eller fyrverkerier, sånt jag vet att han kan bli lite orolig av. I morse var han precis som vanligt. :confused:

Någon som har lust att hjälpa till att spåna på lämpliga förklaringar?

Sv: Vad kan det ha varit?

Spökhistoriedödare :D

(fast jag håller tyvärr med ;))

:idea:

Frågan är ju bara då vad han lyckades sätta i sig? Han är ju ingen matglad labrador direkt... :o

:idea:

Frågan är ju bara då vad han lyckades sätta i sig? Han är ju ingen matglad labrador direkt... :o

Magsjuka kan de ju få ändå, t.ex. coronavirus (men då kommer ju kräkningar och diarré som ett brev på posten. Eller så kan det vara mag- eller tarmkatarr som orsakar knipet. Jag håller med escodobe om att det låter som magknip.

Katarr är jag tveksam till, då borde vi kanske ha märkt några andra symptom? Han har varit precis som vanligt efter denna natt, men vi ska helt klart hålla koll på honom så det inte verkar vara något återkommande...

du har inte hållt på å ändra i inredningen? tex flyttat saker.. :p
jag hade en stor porsinselefant på golvet förut som jag vid ett tillfälle ställde in i duschen för den var dammig. sen tänkte jag inte mer på det, men hunden reagerade på att det stod nåt i badrummet som inte brukade vara där.
han morrade och hade en väldigt spänd kroppshållning, fastän vi hade låst om oss så började jag tro att vi hade en inbrottstjuv och blev skiträdd! tillåmed sambon blev rädd :p

min hund har även varit sjuk i tarminflammation, och när det började så var han ungefär som din. fast han flåsade otroligt mycket också, vilket han aldrig gör "bara ändå" annars. krafsade på dörren och verkligen talade om att han ville ut.
dock spydde han kopiösa mängder och gick från vanlig diarré till att skita rent blod i en tjock stråle :crazy::eek: detta under bara någon timme.

Fick hem lokaltidingen igår. Gissa vad som tydligen smyger runt i naturreservatet vi bor precis bredvid.......?

VARG! Observerad två gånger av olika människor i slutet av oktober.

Skogen slutar 20 meter från vår uteplats, vovve har inte varit orolig sedan denna natt. Känns som om mysteriet är löst. :eek:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka