vad heter era katter?

Sv: vad heter era katter?

Mina små raringar heter Ossi, Tilda och Melinda. Ossi är nog ett ganska vanligt namn. Vet kallar honom osis! Dom andra sötnosarna som är i himlen hette Lillen och Sessan (Messe)

Kul med en till katt med namnet Ossi (fast min heter Ossian men kallas mest för Ossi). Aldrig sett eller hört ngn annan katt med de namnet förut.

Fast i går på jobbet såg jag två kunder som hette Ossian, människor alltså. :D Undrar om det börjar bli vanligare med det namnet.

katterna vi har inne heter:
Alfons (hette sonja när vi fick han men visade sig vara en hane)
Alice
Fjollan

Mina flickor heter Isa o Trassla.
Namnen passar mycket bra till utseende o personlighet ;)

Sv: Re: vad heter era katter?

Honan heter Trixa och hanen heter Elvis.
Min föräldras honkatt heter Kajsa

Våran katt heter "Shivas" i stamtavlan. Hemma heter hon "Alicia" men jag kallar henne kort och gott för "Katten" .
Andledningen är att jag inte alls gillar namnet Alicia så då blir det Katten för mej ;)

vad fantasifulla och vackra namn katterna får...min heter Leo. Men han kallas oftast för nåt annat lättkallat namn, Kissekorven eller KK brukar det oftast bli, många oinvigda småler åt det namnet ;-)

Våren kisse heter Visa

Och svärföräldrarnas (vi bor i smamma hus) heter Brorsan

(Första gången jag följde med hem till mina svärföräldrar och vi satt och skulle äta säger min svägerska:
"- Är det någon som vet om brorsan har fått någon mat??"
Min svärmor säger då:
"- Nä, han är väl i källaren."

Jag visste då att min kille hade en äldre bror men inte att det fanns en katt i familjen.
Så jag fick en bild av den galne äldre brodern som satt fastkedjad i källaren utan mat...
Och tydligen insåg dom hur det lät när dom såg min min. :eek: )

Vi har en helvit katthona med ett blått och ett gult öga som heter Drama, extremt smart men lite skygg och speciell.
En kastrerad kolsvart hane som är världens snällaste och gosigaste, han heter Nemo.
Sen kom den lilla knäppskallen Peggie Bus som är tagen redan vid fem veckor och beter sig mer som en hund, klipsk, snabb och orädd. Älskar att ligga i ansiktet på folk.
Samtliga katter är omplaceringar efter att ha riskerat livet hos människor som absolut inte skulle ha katter.

Min 2 pissekatter heter iza och ragge. :bump:
Kallas för Iza fisa och ragge ragge liten. Mor och son..

Mina nuvarande heter
Rocky Balboa (kallas för Lilla Gubben)
Tjorven
Katten Jansson

Avlidna katter
Tigger
Marsipulami

Alla är/var riktiga rödingar och har temperament därefter:D

*kl*

Trulsa

Vilse (hittekatten som fick stanna hos oss eftersom ingen ägare hittades ;))

Tarzan.

Tidigare katter:

Zeke (njursten)
Grizzly (påkörd av bil)
Flizan (försvunnen)
Tusse Tiger (försvunnen)
Sudden (katt-leukemi)

Senast ändrad:

Mina katter heter:
Knatten
Ester
Rut
Doris
Nemo

Mina föräldrars katter (nästan mina):
Theo
Gustav (son till Doris)

katter vi har haft:
Sture
Sture nummer två, som var en hona.
TK (stod för tjocka katten en det kunde hon inte heta tyckte min sambo)
Mamman (mamma till Doris, Nemo, Sture nummer två, TK och Sotis)
Sotis
Åke, Bengt, Ludvig och Ragnar som var syskon.

Jag växte upp med Pelle som försvann när jag var 5-6 år.
Sen fick jag Krusse när jag var 7 (döpt efter Chrustjov - för han var elak sa mamma). Han var vild och anföll både oss o hunden men blev en go katt efter några veckor - dock alltid på jakt efter en god fot att bita i.
Jag flyttade hemifrån och skaffade en honkatt som var om möjligt ännu knäppare (klättrade på väggar och under bordskivor) och jag kan för mitt liv inte komma ihåg vad hon hette.
Hon födde sen bla Majsan - en hysterisk hankatt och Honung en mycket vacker o coollugn gulröd herre.
Dessa tog jag med mig när jag flyttade tillbaka till mitt barndomshem vilket Krusse var mindre förtjust i men han vande sig - han blev 18 år gammal och sov inte inne mer än 10 nätter i sitt liv.
Nästa kattinförskaffning blev Bill o Bull - två hittekatter.
Bull fick jag ta bort för några månader sen men Bill är snart 10 och fullt frisk utekatt om även knasig han med.

Mina katter är ofta mycket udda typer - undra om det beror på namnen eller vattnet - för det kan väl inte vara jag.

mina heter skruttan , spiken, harry, leo, snowie, emerald, malte, nemo, smulan, chess. märks det att man älskar katter eller. har dessutom tre kattungar som jag behöver namnförslag till. det är en svart prickig hane och två vita honor. Någon som har förslag???:confused::angel:

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 448
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31