vad heter era katter?

Sv: vad heter era katter?

Jag har 4 st och dom heter Felix, Rasmus, Pyret och Molly

snömolnets Fillippa "flippan"
Turning Tobi "Tobi"
Jessie James the killer "Jamie" Alt. "köttbullen"

Nicky Hilton (skaffade henne när jag bodde med min kompis som tog kullsystern - Paris Hilton. kallas oftast för Pixi)
Little Nicky (avkomma till ovanstående, deras kull är döpt efter filmer som kan relateras till mamman. kallas Emelie - då min kompis Emelie skulle haft henne egentligen)

Grace Kelly (hårboll som bor hos min farmor tills vårt hus står färdigt, kallas dock mest för Tassen. får hoppas att hon inte dör på samma sätt som den riktiga Grace bara..)

kl

jag komemr inte ihåg om jag skrivit redan, men min älskling heter Bambi:love:

Sv: Re: vad heter era katter?

Winnerbäck (min men bor vid mamma och pappa)
Gerri (gammel katten)

Ester
Alfred
Har namn för att passa ihop! och så är det så fruktansvärt roligt att ropa på "Alfred" och tänka på Lina i Emil I Lönneberga!

KL

Smirnoff (Smirre) och Lilly heter min sambos katter.

Katterna före dom hette Tracy, Tuffen, Milton och Bobby boy.

Mina(tja nu är de väl min mammas då jag flyttat hemifrån) heter:

Molly
och
Chleo (kille)

Både Molly och Chleo är svarta huskatter med vita tecken. Chleos pappa var dock en sorts Rex.

Sedan det här 2 ½ år gamla inlägget så har jag även haft en hel del akuthemskatter. :)

Vi hade en hona som födde 6 ungar hos oss. Honan heter Lucy och de 6 kattungarna fick heta; Tassen, Toffee, Tummy, Tuff, Tuor och Trampen - de 5 förstnämnda är killar den sista en liten tjej.

Sedan har vi haft en röd hankatt som hette Måns men han döpte vi inte själva.

Efter det kom en ung kattkille som fick heta Silke (avataren) och nu har vi en ca 8-årig dam som heter Pärla.

Mina älsklingar :love::

Snickers. Hittekatt som på grund av sina färger fick sitt namn som en kombination av de då befintliga katterna Sigge (helvit) och Nicke (helsvart). Har här kommit på en alternativ användning av kattgräset.
Grsmatta.jpg

Ole Brummserud, vars namn är en mysko kombination av Ole Brumm (Nalle Puh på norska) och Ole Bramserud (sällskapsresan). Trivs som synes bäst i badrummet av någon outgrundlig anledning.
Oletoa.jpg

Fjodobert, hittekatt som trots namnet är en dam.
MINsng.jpg

Mina kissar heter Isadora,Esmeralda och Sylvester.

Mina små raringar heter Ossi, Tilda och Melinda. Ossi är nog ett ganska vanligt namn. Vet kallar honom osis! Dom andra sötnosarna som är i himlen hette Lillen och Sessan (Messe)

Senast ändrad av en moderator:

BILDBOMB!! :rofl::love::angel:

min exotic heter i stamtavlan tupac's Galileo men vi kallar henne tequila (creamsmoken) och sen en som vi hade men sålde hete whiskey (den lilla där bak)

DSC00015.jpg

och sen är detta ginny

DSC01164.jpg

och beylie

DSC01165.jpg

hehe dom sista är hos mig tillsammans med exoten och dom är syskon (dom 2 sista)

Min katt heter Tascha :love:

Har även haft katter som hetat:

Sessan
Ambus
Nicke
Tusse
Lajmåns

161.jpg

Bengalen "Millwood Denier Tobe" aka Tobbe

Savannahen "Wildside Inkspots" aka Spots

Senast ändrad:

Min äldsta katt heter Ossian men kallas mest för Ossi. Han är döpt efter skådisen Stig Ossian Ericsson som var en favorit hos mamma.

Mellersta katten heter Baffin, det är uppfödaren som döpt honom. Han brukar kallas Baffebus.

Yngsta katten heter Ullfons. :D Han såg ut som en Alfons när han var liten men namnet skulle börja på U så det fick bli en Ullfons då. Han kallas mest för Uffe eller Uffen.

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 218
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 448
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 044
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• tämja halvvuxna katter
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31