vad heter era katter?

Sv: vad heter era katter?

Jag har en Bäbis, en Kattis en Smöl Paj Och en Siri:love:
Hade en Buse Tilda förut åxå men hon blev överkörd :cry:

Murre, Snurran, Rainy,Gustav, Busan och Pelle som är vuxna. Sen har jag Noa och Nanna som är kattungar. Sammanlagt 8 stycken. Jag bor på en gård, så det är därför jag har så många, stallkatter osv ;)

Nu har jag bara en katt, hon heter Moa Innan dess har jag haft Bast(efter kattguden Basta), Missan, Bettan (hon hade överbett), Svante, Peter, Erik, Maximus oxh Gizmo

Det är några nu när jag tänker efter...

mina nuvarande kattor heter:

Wiggo-Walter (oftast Wiggo)
Frans-Figge (oftast Figge)
Wilma (oftast kallad Prillan)

har tidigare haft:

Picko
Prisse
Beppe

Pappas kattor heter:

Zorro (oftast kallad Zålli)
Lura (oftast Luran)

Mammas heter

Lordi
SvartStina (oftast kallad Mymmlan)

Senast ändrad:

Mina små missar heter

Sylvester (för att han är en RIKTIG Sylvester :rofl: brukar öppna fågelburen och försöka fånga våra fåglar (fy ajabaja) :crazy:)

Mårran (för att hon mårrade och fräste som kattunge emot alla andra katter. gör hon änn. dessutom så är det en av pappas favorit-seriefigurer ifrån mumintrollet.:smirk: är mamma till dom fyra syskonen:bump::bump:)

Nybrogårds Myggen (för att hon var riktigt liten när hon föddes:p syster till Tiger och Scooby)

Nybrogårds Tiger (bara kom helt enkelt. är en stor och härlig kisse. bror till myggen och Scooby)

Nybrogårdens Scooby Doo (liten hona. som mamma döpte. vet inte varför det blev så... men det är ganska sött. syster till Myggen och Tiger)

och så har vi haft
Lummelunda Zorro alias Zorro-bus (tyvärr blev han påkörd 2004:cry:)

Hans efterträdare Zorro (blev påkörd 2006:cry:)

Nybrogårdens Meduza (och det nemnet kom direkt när vi såg hans nedärvda "mustasch" som gjorde så att han påminnde om Eddie Meduza. bror till Tiger, myggen och Scooby. Sålde vi till en skläkting2006 omdöpt till Monster)

Blev kanske lite väl mycket... Men men..:crazy:

*Kl*

Mitt odjur heter Ådi (Det kan ha något samband med mitt nick ;))

Inte så fantasifullt kanske men grannens katt heter CP och stallkatten heter Katten så jag tycker jag lyckades riktigt bra i jämförelse :crazy:

Kompisens kille hade en katt som hette KF (katt-fan), ungefär lika snällt (?) som CP....:D

Har ingen egen men känner en del:

Picasso
Mamsie
Gracie
Blixten
Kastro (rip)
Mercedez (rip)
Råttan (rip)
Miriam
Sigge

Muffin och Hexi(blev Häxan..) hette de senaste 2.:D Annars har vi haft Sibelius, Morris, Trazan, Vifslan, Snofslan, Olle, Katta, August och Wilma. :love:

De heter Lizie, Cimi, Ida-Fia, Catzy, Andy, Velvet, Tulle:D

Min kompis har 2 st

Mysan
Fimpen (haha så coolt namn , bara för att ja älskar ovanliga namn)

min mosters:

Bing
Muffin (oxå gulligt namn)

Katterna som är hos mina föräldrar heter:
Morris (Döpt efter bilsorten Morris Minor)
Tiger (vanligt kattnamn)
Lee (Döpt efter Lee jeansen. Syrran ville döpa henne till porche först men fick de nerröstat)
Lillemor (Inte vi som döpt henne, uppfödaren gjorde det, Dock kallar vi henne alltid för "Lillan" hemma.)

Min nya lilla flicka jag får hem snart har inte fått ngt namn än

Mina heter: (xxx) = namn i stamtavlan

Samson (Petrus)
Nelly (S*JaBaDaBaDo's Kornell)
Ebba (S*Top Team's Four Roses)
Molly (S*Snömolnet's Ramona)
Tia (S*Eikefjord's Tequila Rose)

Mina katter heter:
Ludde (kallas för kisse)
Treo (vi har inte döpt honom till det)
Junior

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
215
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 219
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 461
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 048
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka