vad heter era katter?

Sv: vad heter era katter?

Äglatuss var fint, det har jag funderat på förut. Våran nya hade kunnat heta det, men vi bestämde att vi skulle ha ett namn som man kan tilltala henne med.

Våra heter Tyke, Tindra och Mira.

Min katt heter Kiwi men jag kallar henne för Bebis eller Baby :D

sucka skrev:
Vår nya tillökning heter Tiger
Jag vet inte om han får behålla det. Jag älskar namnet men det är det 14:e vanligaste bland norska skogkatter.:crazy:

Finns det en lista över vanliga kattnamn? vart?

kan ju va kul o höra vad som är vanligast/ovanligast??

Mina heter :

Änglatuss
Kosmos och Pytteliten och så hade vi en som hette Gismo, men han har flyttat (var en kattunge)

Kram

Våra heter;

Lina (hade en bror som hette Alfred)
Stella
Tiger
Simba (flyttat, heter nu Gustav)
Liten (flyttat, heter nu Mose)
Basse
Morran (hette Emmet först)
Katla (hette Ingenting först)
Nosse (död)
Linus (död)
Lizzy (död)

Min älskling heter Elvira:love:

Men tyvärr bor hon hos min morfar eftersom min lillasyster blev allergisk i april :( Då hade jag haft henne i ca tio år, och jag hoppas att hon kommer leva lika länge till! :D Hon är en vanlig grå huskatt och har haft 6 kattungar i sitt liv.. Ska föresten hälsa på henne imorgon :banana: *längtar*

Min mammas katter hette Mozart och Esmeralda fast sedan visade det sig att Esmeralda var en kille, så då fick de döpa om honom till Esmerald ;)

Lucifer - Lucy Lo
Belsebub - Bubsan
Belayal - Tjejen

Chewbacca - Killen

Hmm... Genomgående tema på honkatterna och hanen lät precis som "Chewie" när han skrek som liten. Fast från början lutade det åt att han skulle heta Pumba pga hans något "ähum" gasiga mage.

Våra bondkatter just nu heter:
Lurvars (hankatt)
Tusse (Honkatt)
Simba (honkatt, blev fel när hon var liten)
Saga (Honkatt)

Vi har haft många som har dött eller förolyckats på ett eller annat sätt och de hette;

Felix (hankatt)
Sotis (hankatt)
Fläckis (hankatt)
Mitzy och boyen (Syskon, hankatter)
Sudden (honkatt)

Innan jag föddes hade mamma och pappa en katt som hette Murre..

Min morfar döpte sin katt till krumme lina (honkatt) Hon föddes på hösten 1988 och dog 2006, hon heter krumme lina för att det var några alger den hösten i Östersjön som hette något med krumme på latin!

Har en bondkatt som heter Morris och en maine coon som heter Åsa-nisse :D

Har haft massor med katter! :)
Första katten hette Ebba, fick en son Errol Flynn (mamma!!!!)

Min första egna katt döpte sambon till Jenna Jameson, sedan kom en lite kille med som fick heta Rocko efter hennes manliga motspelare!? :D

Dom fick bebisar:
Zeus, ljus i ansiktet och brorsan Hades, mörk i ansiktet. Fast han har numera blivit omdöpt till Bilbo! :)

kl..

Lite gammal tråd men eftersom andra skriver så gör väl jag det också :D
Har 2 bondkatter som heter Liten och Sigrid (a.k.a Sigge) samt en Bondkatt/Perser vid namn Sissi.

Sv: Re: vad heter era katter?

Mamma döpte våra kattungar till Skrik & Panik ( ni hör nog på namnen varför. Skrik som vi har kvar jamar väldigt väldigt ofta och Panik som vi inte har kvar vågade inte gå utanför korgen dom hade som kattungar ) :rofl: Nya ägarna gillade inte namnet panik(undrar varför;)) så han blev omdöpt till Ceasar.

Våra andra heter Lady Grace och Filsan.

Och numera avlidna katter (:()

Tudor, Pelle, Cosmos, Eddie, Hera, Turbo, Simba

Senast ändrad av en moderator:

Min kisse heter Ron men kallas för Ronny. Hans bror (grannkatten f.ö.) heter Harry Potter (anar ni temat?) och deras syster heter Hermonie.. :p

Potters rumskompis heter Åke (skeppskatt), pappas heter Nemo (kallas Fisen) och syrran (på Visingsö) har en hittekatt vid namn Ettan (bruten svans som liknar en etta :p ). Syrran i Gbg har två; hittekatten Sussi och lillkillen Nisse (f.ö. döpt efter sin mor :rofl: ).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: EmelieW
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 224
Senast: ameo
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar...
2
Svar
23
· Visningar
1 466
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10