vad hände

vinkelina

Trådstartare
har snackat med folk som kännde min häst från förr och har då fått reda på detta:

hon var en mycket gosig, snäll och lätthanterlig häst, tills det att hon fick sitt första och enda för 1998. sen blev hon som förbytt, svårhanterlig mm. tex hotar, vänder baken åt en i boxen, öronen bakåt och allmänt ohyfsad

nu undrar jag om de var nått som gick snett med henne, eller med omgivningen, då hon än idag är på detta sättet. vågar man ta föl på henne pånytt, går det att få bort ett liknande problem som har uppståt i samband med ett föl

Sv: vad hände

Hon kan ju ha fått någon hormoniell störning iom dräktigheten
Be en veterinär komma ut och ta prover samt göra ett ultraljud på henne för att se så hon inte går med en infektion eller ngt liknande.

det låter lite märkvärdigt, det vanliga är ju att ston blir lättare efter de fått sitt första fökl, men jag vet andra ,som liksom din blivit svårhanterliga.

Sv: vad hände

Endel ston blir surare ju äldre de blir. Har en själv som varit jättesnäll och "osynlig" i stallet. Nu börjar hon mer och mer bli surkärrnig. Sparkar i väggar, är otålig och hugger mot andra i gallret.
gulan

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 566
Senast: Efwa
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 713
Senast: scizofren
·
Körning För några veckor sedan råkade jag och hästen ut för en körolycka på träning i ridhus. Hästen stannade mitt under träningen (konkörning)...
Svar
16
· Visningar
2 297
Senast: giffan
·
Träning Nu ska jag hänga ut mig här lite. Jag är helt övertygad om att jag har gjort rätt, men vill ändå ha lite feedback från er här... Idag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 372
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka